Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
B5 |
CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ter coñecemento aplicado de elementos de máquinas |
|
B5 B7 B9
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Chumaceiras. |
Lei de Petroff.
Lubricación hidrodinámica en chumaceiras lisas.
Teoría da lubricación hidrodinámica: ecuación de Reynolds.
Deseño de chumaceiras lisas radiais.
Chumaceiras de pulo, lubricados por gas, e hidrostáticos. |
Eixos e rodamentos. |
Eixos.
Chumaceiras de rodamentos. |
Resortes. |
Tipos de resortes. Aplicacións.
Resortes helicoidais de compresión.
Resortes helicoidais de tracción.
Resortes helicoidais de torsión.
Outros tipos de resortes.
|
Freos, embragues, volantes e axustes. |
Freos.
Embragues.
Volantes de inercia.
Axustes. |
Elementos de suxeción. |
Unións atornilladas con carga *axial.
Unións atornilladas ou remachadas con carga cortante.
Parafusos fixadores ou de presión.
Chavetas e pasadores.
Unións soldadas.
Unións adhesivas.
Suxeitadores de presión integrados.
|
Elementos de transmisión. |
Engrenaxes.
Correas.
Cadeas.
Cables.
Parafusos como elementos de transmisión de potencia.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B7 |
0 |
1 |
1 |
Field trip |
B5 B7 |
2.5 |
1.5 |
4 |
Guest lecture / keynote speech |
B5 |
18 |
36 |
54 |
Problem solving |
B5 |
18 |
36 |
54 |
Supervised projects |
B5 B7 B9 |
7 |
28 |
35 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación de contidos y obxetivos da materia. |
Field trip |
Visita a empresa/laboratorio. |
Guest lecture / keynote speech |
Clases en pizarra, con emprego de transparencias de maneira ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos dispoñen do material proxectado, toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta. |
Problem solving |
Resolución de problemas en pizarra. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de clase para ir traballando pola súa conta. |
Supervised projects |
Traballos dirixidos polo profesor e orientados a un aprendizaxe autónomo. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Supervised projects |
|
Description |
As horas adicadas a tutorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas, e da solución do caso práctico de deseño.
Acéptase dispensa académica na materia e neste caso programaránse titorías personalizadas voluntarias cos alumnos acollidos a esta modalidade. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
B5 B7 B9 |
Deseño dunha máquina ou parte dela. |
100 |
|
Assessment comments |
Os alumnos con dispensa académica serán evaluados da mesma forma que o resto dos alumnos da materia. A evaluación en primeira e segunda oportunidade seguen os mesmos criterios.
Os criterios de evaluación da convocatoria adiantada son os mesmos das convocatorias ordinarias, agás no relativo ó contido dos traballos tutelados que serán os do ano anterior.
|
Sources of information |
Basic
|
|
- AVILES R., "Análisis de Fatiga en Máquinas", Thomson, 2005.
- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.
- HAMROCK B.J., JACOBSON B. and SCHMID S.R. "Elementos de Máquinas", McGraw-Hill, 2001.
- MOTT R.L., "Diseño de Elementos de Máquinas", 2ª ed., Prentice-Hall, 1995.
- NORTON R.L., "Diseño de Máquinas", Prentice-Hall, 1999.
- SHIGLEY J.E. and MISCHKE C.R., "Diseño en Ingeniería Mecánica", 6ª ed., McGraw-Hill, 2002.
- SPOTTS M.F. and SHOUP T.E., "Elementos de Máquinas", 7ª ed., Prentice-Hall, 1999. |
Complementary
|
|
- CASTANY J., FERNANDEZ A. y SERRALLER F., "Principios de Diseño en el Proyecto de Máquinas", Prensas Universitarias Zaragoza, 1999.
- COLLINS J.A., "Mechanical Design of Machine Elements and Machines: A Failure Prevention Perspective", Wiley, 2003.
- DIMAROGONAS A.D., "Machine Design", Wiley, 2001.
- JUVINALL R.C. and MARSHEK K.M., "Fundamentals of Machine Component Design", 3th ed., Wiley, 2000.
- KRUTZ G.W., SCHNELLER J.K. and CLAAR P.W., "Machine Design for Mobile and Industrial Applications", SAE, 1994.
- SERRANO A., "El Diseño Mecánico", Mira Editores, 1999.
- ZAHAVI E. and BARLAM D., "Nonlinear Problems in Machine Design", CRC Press, 2001. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Theory of Machines/730G03019 | Machine Design/730G03028 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. uso sostibledos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|