Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A28 |
TEQ3 Capacidade para o deseño e xestión de procedementos de experimentación aplicada, especialmente para a determinación de propiedades termodinámicas e de transporte, e modelado de fenómenos e sistemas no ámbito da enxeñaría química, sistemas con fluxo de fluídos, transmisión de calor, operacións de transferencia de materia, cinética das reaccións químicas e reactores. |
B4 |
CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B6 |
B3 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B8 |
B7 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades |
C3 |
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaces de diseñar e xestionar procedimentos de experimentación aplicada, especialmente para a determinación de propiedades termodinámicas e de transporte, modelado de fenómenos e sistemas no ámbito da enxeñería química, sistemas con fluxo de fluidos, trasmisión de calor, operacións de transferencia de materia, cinética das reaccións químicas e reactores. |
A28
|
B4 B6 B7 B8
|
C3 C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación |
Servicios auxiliares en industrias
Operaciones de manipulación
Operaciones de separación
Operaciones de transferencia de materia |
SERVICIOS AUXILIARES EN INDUSTRIAS |
Introducción á tecnoloxía Química
Redes de distribución de auga
Gases
Protección de materiales
|
OPERACIÓNS DE MANIPULACIÓN |
Almacenamento de fluidos
Fluxo de fluidos
Medición e bombeo de fluidos
Tuberías e accesorios
Operacións con sólidos |
OPERACIÓNS DE SEPARACIÓN |
Introducción ós sistemas sólido-fluido
Separación sólido-líquido. Sedimentación, flotación, filtración e centrifugación
Separación de sólidos e líquidos en gases |
OPERACIÓNS DE TRANSFERENCIA DE MATERIA |
Extracción sólido-líquido
Extracción líquido-líquido
Destilación
Absorción
Adsorción e intercambio iónico |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
B6 B7 B8 C3 C4 C6 |
12 |
24 |
36 |
Proba mixta |
A28 B6 B7 |
0 |
10 |
10 |
Solución de problemas |
B7 C4 C6 |
10 |
6 |
16 |
Prácticas a través de TIC |
B7 C4 |
1 |
4 |
5 |
Sesión maxistral |
A28 B4 B6 B7 |
38 |
38 |
76 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía diseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesorado
e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente o aprendizaxe de cómo facer as cousas.
Constitue unha opción basada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaje independente dos estudantes e o seguemiento de ese aprendizaxe polo/a profesor/a tutor/a.
|
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaioey preguntas tipo de probas obxetivas. En canto ás
primeiras, recolle preguntas abertas de desarrollo, as segundas poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e de asociación
|
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ten que resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis de unha posible solución |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou Lección maxistral. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiais, con un contido que supón unha elaboración orixinal basada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o/a alumno/a recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán.
Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas e cada alumno/a do grupo dispoñerá dun determinado tempo para esta.
En caso de dispensa académica o/a alumno/a porase en contacto coas profesoras de la materia para acordar a planificación das actividades docentes, atendendo as necesidades que o/a alumno/a poida ter dentro das posibilidades existentes. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A28 B6 B7 |
Exame |
70 |
Traballos tutelados |
B6 B7 B8 C3 C4 C6 |
Os traballos tutelados realizaranse por parte dos alumnos con axuda do profesorado da materia. Estos traballos deberán entregárselle ó profesorado tanto en formato papel como por correo electrónico ou plataforma designada polo profesorado. |
30 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado con cualificación maior de 4 nas probas mixtas pasarán
á ponderación co resto das metodoloxías da avaliación. No caso de que non se realice algunha das metodoloxías anteriores
a calificación de esa metodoloxía pasará á proba mixta. Na primeira oportunidade de
avaliación teránse en conta a calificación dos traballos e aproba mixta sempre e cando nesta/s se supere o mínimo de 4. Este mesmo criterio será aplicable para a segunda oportunidade. Para a convocatoria
adiantada a proba mixta terá un valor do 100% da calificación. A realización fraudulenta das
probas ou actividades de avaliación implicará directamente a calificación de
suspenso”0” na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera
calificación obtida en tódalas actividades de avaliación de cara á convocatoria
extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Himmelblau, David M (2004). Basic principles and calculations in chemical engineering. Pearson Education International
Costa López, J. (2004). Curso de ingeniería química : introducción a los procesos, las operaciones unitarias y los fenómenos de transporte en la ingeniería química . Reverté
Felder, Richard M. (1978). Elementary principles of chemical processes. John Wiley & Sons
Nueva Calleja Pardo, Guillermo; García Herruzo, Francisco (2016). Ingeniería Química. Síntesis
Eugenio Muñoz Camacho (2012). Ingeniería química. Universidad Nacional de Educación a Distancia
J.M.Coulson (1988). Ingeniería química. Reverté
Costa Novella, E (1988). Ingeniería química. Alhambra
Ángel Vian Ortuño (1979). Introducción a la química industrial. Alhambra
McCabe, Warren L. (2007). Operaciones unitarias en ingeniería química. McGraw-Hill
Ocón García, Joaquín (2004). Problemas de ingeniería química. Operaciones básicas. Aguilar
Andrés Arévalo (1991). Tecnología química. ETSII, Sección de Publicaciones |
Apuntes de clase e traballos |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. entrega dos traballos documentais que se realicen nesta
materia:
1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen
necesidade de imprimilos
1.3. De se realizar en papel:
-Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de
impactos negativos sobre o medio natural.
3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e
profesionais.
4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para
a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta
materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de
ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…).
5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar
valores de respecto e igualdade.
6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de
xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
7.
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado,
igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|