Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, entender e utilizar as técnicas de representación gráfica, concepción espacial, normalización, fundamentos de deseño naval, trazado de planos e aplicacións asistidas por computador que permitan resolver gráficamente problemas de aplicación técnica. |
A5
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Técnicas de desenvolvemento de visión espacial. Xeometría métrica e descritiva. Sistemas de representación gráfica. Introdución á normalización e y representación industrial. Debuxo asistido por computador. |
1. TEMARIO DA MATERIA |
1.1 Obxectivos
1.2 Concepto da materia
1.3 Exposición da metodoloxía
1.4 Exposición do programa
1.5 Instrumentos de debuxo |
2. TÉCNICAS DE EXPRESIÓN GRÁFICA BÁSICAS |
2.1 Revisión de Xeometría métrica e xeometría proxectiva
2.2 Xeometría descritiva |
3. TÉCNICAS DE REPRESENTACIÓN. NORMALIZACIÓN |
3.1 Presentación de planos
3.2 Presentación dos dibujos
3.3 Croquización
3.4 Vistas ortogonales
3.5 Vistas normalizadas
3.6 Cortes e seccións
3.7 Acotación
3.8 Tolerancias dimensionales
3.9 Presentacións gráficas |
4. SISTEMA DIÉDRICO |
4.1 Punto e recta
4.2 Planos e pertenza entre punto recta e plano
4.3 Intersección, paralelismo e perpendicularidad
4.4 Abatementos, xiros e cambios de plano
4.5 Distancias e ángulos |
5. APLICACIÓNS DA ENXEÑARÍA |
5.1 Debuxo na Enxeñaría Mecánica
5.1.1 Conxuntos mecánicos. Representación de conxuntos mecánicos. Despezamentos. Planos e definición de cada peza. Pezas normalizadas. Conxuntos estourados
5.2 Elementos de unión.
5.2.1 Unións desmontables: Unións roscadas: Terminoloxía. Formas dos perfís da raia. Simboloxía e representación. Anotación. Buracos roscados. Tornillería: tipos, representación. Porcas. Sistemas de fixación. Unións enchavetadas: Tipos. Representación e anotación
5.2.2 Unións fixas: Soldadura. Tipos. Representación
5.3 Molas: Tipos: de compresión, de tracción, de torsión. Molas planas. Representación. Anotación
5.4 Rodamentos: Soportes de deslizamiento e de rodaxe. Elementos dun rodamento. Clasificación. Representación. Anotación. Normalización. Lubricación. Obturación. Fixacións
5.5 Engrenaxes: utilización. Representación. Anotación |
6. TRAZADO DE DEBUXOS TÉCNICOS POR ORDENADOR |
6.1Introdución ao software
6.2 Sistema de coordenadas
6.3 Estudo de ordénelas de debuxo, modificación e visualización.
6.4 Representación de pezas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
18 |
18 |
36 |
Prácticas a través de TIC |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C5 C6 |
10 |
20 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
16 |
24 |
40 |
Solución de problemas |
B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
19 |
19 |
38 |
Proba mixta |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
1 |
1 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a
introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir
coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Prácticas a través de TIC |
Formúlase a realización dun conxunto de exercicios en autocad. |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas. Exponse a realización dun conxunto de exercicios, que se entregarán semanalmente |
Solución de problemas |
Solución de problemas. Exponse a realización dun conxunto de exercicios, que se entregarán semanalmente |
Proba mixta |
Exponse unha proba a final de curso, de carácter eminentemente práctico, na que se reflictan o criterio e destreza adquiridos. Os exercicios para a avaliación serán aplicacións de casos nos que a resposta debe plasmarse, fundamentalmente, de modo gráfico. Non se expoñen avaliacións parciais, aínda que poderán establecerse sistemas que permitan a liberación de parte da materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Proba mixta |
|
Descrición |
Desenvolverase de forma presencial na aula e nas tutorías de despacho. Tamén se realizará de forma non presencial a través da plataforma Moodle e mediante o correo electrónico.
Así mesmo, ao longo do curso o profesorado estará a disposición do alumnado durante as horas de tutorías para aclarar todas as dúbidas que se lle poidan presentar. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor.
Nas prácticas a través das TIC o alumnado contará con tutorías personalizadas e en grupo para o seguimiento do seu traballo.
Para os alumnos con dispensa académica desenvolverase de forma presencial nas tutorías de despacho e poderán concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
Geometría descriptiva + dibuxo industrial +Probas
Na modalidade de evaluación continua realizaranse diversos traballos e probas relacionados cos temas do programa.
|
10 |
Prácticas a través de TIC |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C5 C6 |
Prácticas con autocad.
Evaluación continua. |
10 |
Proba mixta |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
A proba avaliará a adquisición de criterios, que se deriva dunha adecuada asimilación dos coñecementos adquiridos, así como a consecución da destreza necesaria para unha correcta representación gráfica. O seu carácter será eminentemente práctico. O nivel de execución esixido será o mesmo que nos traballos realizados ao longo do curso.
|
70 |
Solución de problemas |
B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
Geometría descriptiva + dibuxo industrial +Probas
Na modalidade de evaluación continua realizaranse diversos traballos e probas relacionados cos temas do programa.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
1ª convocatoria: seguirase a avaliación continua. Para superar a materia o alumnado ten que participar obrigatoriamente de forma presencial na aula no seguimento guiado de todas as actividades propostas. Os estudantes que non sigan a avaliación continua poden optar a unha proba mixta que terá unha nota do 100%. 2ª convocatoria: a proba mixta terá unha cualificación do 100%. Convocatoria adiantada (decembro): a proba mixta terá unha cualificación do 100%. Para os alumnos con dispensa académica e a tempo parcial as probas seran as mesmas que as establecidas para o resto de alumnos. Na segunda oportunidade e adiantada de decembro deberán facer unha proba mixta cunha cualificación do 100%. "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación rexirase por o artigo 14.4.donde dice:” Na realización de traballos, o
plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través
da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o
permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de
suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades
disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento "
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Molero Vera, J. (2013). AutoCAD 2013: guía rápida. Barcelona : Inforbooks
Montaño La Cruz, F. (2015). AutoCAD 2015. Madrid: Anaya Multimedia
Rodríguez de Abajo , F.J.; Álvarez Bengoa, V (2003). Dibujo industrial. San Sebastián. Donostiarra
Chevalier, A. (2009). Dibujo industrial. Madrid : Limusa
AENOR (2000). Dibujo técnico. Normas básicas. Madrid. AENOR
Saldaña Albillos, Marcelino. (1992). Dibujo técnico: 60 ejercicios resueltos (típicos del 1er curso). Madrid :ETSII, Sección de Publicaciones
Gomis Martí, José María. (1993). Ejercicios de dibujo técnico "curvas y superficies". Valencia : Universidad Politécnica, Servicio de Publicaciones, D.L.
Defez García, Beatriz. (2010). Ejercicios de planos acotados en ingenieria. Valencia : Editorial de la UPV
Cobos Gutiérrez, C. (2003). Ejercicios de representación gráfica en ingeniería. Madrid : Tébar
Jiménez, I.; Calavera, C. (2011). Sistema Diédrico. Madrid: Paraninfo S.A. |
|
Bibliografía complementaria
|
Rodríguez de Abajo, F.J. (1994). Curso de Dibujo Geométrico y de Croquización. San Sebastián. Donostiarra
González Vázquez, A.; Izquierdo Asensi, F.; Navarro de Zuvillaga, J. y Placencia Valero, J. (1983). Dibujo Técnico. Madrid, Anaya
Leiceaga, J. (1994). Normas básicas de dibujo técnico. Madrid. AENOR |
Además de los textos que se indican, se proporcionan direcciones de
páginas Web, elaboradas por otros docentes, que contienen material
docente de utilidad, y son de acceso libre |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Nesta materia, xunto coa adquisición de coñecementos básicos que permitan actuar con criterio, é imprescindible a exercitación persoal. Esta non pode ser substituída, nin o tempo necesario para adquirir a destreza pode ser acurtado. Por iso é necesario respectar o tempo programado para esta actividade. De feito, o número de horas que se indica é o mínimo que se considera imprescindible. Dada a importancia da orde e a continuidade no traballo, pódese consultar co profesor o enfoque e distribución do tempo dispoñible. Aínda cando o que se indica acontinuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que impartimos este curso, por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: · Realizarase a través do campus virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos · En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. Ademais: · Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. · Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. · Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). · Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respeto e igualdade. · Deberanse detectar situacións de discriminación e proporanse accións e medidas para corrixilas. . Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|