Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A34 |
Colaborar cun equipo multidisciplinar de saúde na execución dos plans asistenciais, a promoción da saúde e a educación sanitaria da comunidade. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B9 |
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
B11 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudio. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B16 |
Capacidade de organización e planificación do tempo e o traballo. |
B18 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B21 |
Habilidades interpersonais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir los conocimientos, actitudes y habilidades imprescindibles para actuar ante una situación de emergencia; que entraña riesgo vital o no, producida como consecuencia de un accidente o enfermedad repentina; hasta la intervención de los equipos de emergencia sanitaria. Integrar los conocimientos y habilidades básicas, más usuales, relacionados con los cuidados básicos en la atención de urgencia, planteando objetivos especificos de atención en la resolución de situaciones de riesgo para salud, a través de casos prácticos y simulaciones. El alumno deberá: 1 . Conocer y aplicar los pasos pertinentes en garantizar la seguridad de la victima y de las personas que prestan ayuda. 2. Valorar e informar adecuadamente a los servicios de emergencia de la situación urgente. 3. Actuar debidamente sobre la víctima o enfermo, aplicando las medidas de riesgo vital y urgencias en general. |
A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B11 B12 B16 B18 B19 B21
|
C1 C3 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- GENERALIDADES EN LA ATENCIÓN DE URGENCIA
Tema 2.- REANIMACION CARDIOPULMONAR BASICA
Tema 3.- HEMORRAGIAS
Tema 4.- HERIDAS
Tema 5- QUEMADURAS.
Tema 6.- LESIONES PROVOCADAS POR AGENTES EXTERNOS.
Tema 7.- INTOXICACIONES Y REACCIONES ALERGICAS.
Tema 8.- TRAUMATISMOS
|
1.1. Principios y prioridades en la atención de urgencia.
1.2. Valoración primaria y secundaria.
2.1. Obstrucción de la vía aérea
2.2. Resucitación cardiopulmonar básica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
|
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
El sistema de evaluación consiste en la realización de una prueba escrita que consta de dos partes:
• La primera parte es una prueba con preguntas test, que será superada si se cumplimenta correctamente el 75 % de las mismas. Esta parte puntuará el 40 %.
• La segunda parte consta de un caso práctico a resolver por el alumno, esta parte del examen puntuará el 60 % de la nota final.
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
|
El sistema de evaluación consiste en la realización de una prueba escrita que consta de dos partes:
• La primera parte es una prueba con preguntas test, que será superada si se cumplimenta correctamente el 75 % de las mismas. Esta parte puntuará el 40 %.
• La segunda parte consta de un caso práctico a resolver por el alumno, esta parte del examen puntuará el 60 % de la nota final.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Buttaravoli, P. Urgencias menores de la A a la Z .
Barcelona : Elsevier, 2010. 2. Castillo M. D, León M. T. Signos y síntomas en urgencias y emergencias. Alcalá
la Real (Jaén): Formación Alcalá, 2009. 3. Pérez P, Campuzano J.M...Manual de técnicos de transporte
sanitario. Madrid: Arán, 2009. 4.Garcia D, Mensa J, Nogue S . Terapéutica
médica de urgencias 2008-2009. Madrid : Panamericana, 2009. 5. Jiménez L. Medicina de urgencias y emergencias: guía
diagnóstica y protocolos de actuación. Barcelona: Elsevier, 2009. 6. Morillo j. Asistencia prehospitalaria urgente. Madrid:
Elsevier, 2007. 7. Moya M. Guía rápida de actuación en urgencias. Madrid:
Ed. Médica Panamericana, 2008. 8. Perales N, López J, Ruano M. Manual de soporte vital
avanzado. 5ª edición. Barcelona: Masson, 2009. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|