Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B13 |
Toma de decisións. |
B17 |
Fomento de unha 2º lingua de interese para a profesión. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B21 |
Implicación na calidade e busca/procura da excelencia. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C10 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar os sistemas de procura e recuperación da información científica en ciencias da saúde. |
A10
|
B1 B2 B3 B4 B9 B11 B17 B19 B21
|
C2 C3 C6 C7 C8
|
Describir a estrutura, localización e finalidade das guías de práctica clínica |
|
B1 B2 B3 B4 B8 B9 B13 B17 B21
|
C2 C6 C7 C8 C10 C11
|
Identificar as Tecnoloxías da Información e Comunicación aplicadas a Ciencias da Saúde |
A10
|
B1 B19
|
C3
|
Describir los sistemas de información clínica |
A10
|
B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B19 B21
|
C3 C6 C7 C8 C10 C11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MÓDULO 1- INFORMACIÓN E DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA EN CIENCIAS DA SAUDE:
|
BLOQUE I. FONTES DE INFORMACIÓN
1.- INTRODUCCIÓN
2.- AS REVISTAS CIENTÍFICAS
2.1.-Tipoloxía de artigos científicos
2.2.-Ética na publicación científica
2.3.- Avaliación e calidade de publicación científica
3.- LITERATURA GRIS
BLOQUE II: RECUPERACIÓN DE INFORMACIÓN CIENTÍFICA
4.- LOCALIZACIÓN DE LIBROS:OS CATÁLOGOS
5.- RECUPERACIÓN DE ARTÍGOS: BASES DE DATOS BIBLIOGRÁFICAS
5.1.-Formular a pregunta de estudio
5.2.- Definir a estratexia de búsca
5.3.- Identificación e manexo das principais bases de datos en ciencias da saúde
|
MÓDULO 2- TIC APLICADAS A CIENCIAS DA SAÚDE: |
Conceptos fundamentais na Tecnoloxía da Información e as Comunicacións
Redes telemáticas en Ciencias da Saúde. Teleasistencia e Telecuidados en enfermería
Bases de datos clínicas. Sistemas de Historia Clínica Electrónica
Sistemas de Información en Ciencias da Saúde
Avaliación de Sistemas Informáticos Sanitarios. Estándares en informática clínica
Seguridade en Sistemas Informáticos e Redes telemáticas en Ciencias da Saúde. Sistemas de cifrado e firma electrónica.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B21 C7 C8 |
21 |
52.5 |
73.5 |
Prácticas a través de TIC |
A10 B1 B2 B3 B4 B8 B11 B13 B17 B19 C3 C6 C10 C11 |
14 |
35 |
49 |
Obradoiro |
A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 B21 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
7 |
14 |
21 |
Proba obxectiva |
B2 B3 B8 B9 C6 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral realizada na aula por parte do profesor e aberta á participación do alumno, que será complementada co uso dos medios audiovisuais necesarios. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas con soporte informático, aplicadas a ciencias da saúde |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas: exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, deseño de proxectos, probas de coñecementos, etc |
Proba obxectiva |
Probas utilizadas para a avaliación da aprendizaxe en diferentes momentos do proceso formativo. Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Obradoiro |
|
Descrición |
Refírese ao traballo presencial do alumno e o profesor implicando a súa participación.
A programación realizarase adecuándoa a cada actividade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B2 B3 B8 B9 C6 |
Probas utilizadas para a avaliación da aprendizaxe en diferentes momentos do proceso formativo. Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
65 |
Obradoiro |
A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 B21 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
MÓDULO 2- TIC APLICADAS A CIENCIAS DA SAÚDE
Para a avaliación de competencias, realizarase unha avaliación continua do estudante, levando a cabo ao longo do curso, diferentes probas e utilizando distintas metodoloxías.
|
35 |
|
Observacións avaliación |
CONSIDERACIONS XERAIS - DISPENSA ACADÉMICA: De acordo á normativa da UDC, admítese dispensa académica nesta materia.
- MATRÍCULA DE HONRA: Os estudantes que desexen optar a matrícula
deberán cumprir os seguintes requisitos:
a.-Obter unha nota media superior a 9 na cualificación
final da materia. b.-Obter al menos un 8,5 sobre 10 en TICS e un 9 en Documentación.
c.-Remitir as actividades de avaliación continua, que
se expoñan na materia.
Tras a aplicación dos criterios establecidos, a decisión final quedará supeditada á consideración dos
profesores da materia.
- OPORTUNIDADE ADIANTADA: Os alumnos que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA examinarase por escrito a
través dun único exame que se corresponderá coas
datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade.
- SUMA DE PORCENTAXES: Cando o alumno non supere de maneira independente un dos módulos, supoñerá a cualificación de SUSPENSO en acta. Se a media aritmética supera o 5, ao non superar algunha das avaliacións, figurará cun 4,9 en acta.
- O feito de non presentarse a alguna das probas de avaliación dalgún módulo, implica figurar en acta como NON PRESENTADO.
- FRAUDE E RESPONSABILIDADES DISCIPLINARIAS: Segundo o establecido na
normativa da UDC:
1.- Se durante a realización dunha proba de avaliación os profesores
responsables teñen coñecemento da quebra dos principios de decoro, legalidade
ou mérito individual tales como o uso de documentos ou instrumentos non
permitidos, a copia ou intento de copia dos resultados obtidos por compañeiros,
a comunicación entre estudantes ou un comportamento impropio, procederase á
expulsión inmediata do estudante da proba de avaliación e redactarase unha acta
cos motivos, que se enviará ao decano ou director xunto coas verificacións
documentais que estime oportunas para a súa valoración. Todo, sen prexuízo das
responsabilidades disciplinarias ás que puidese proceder de acordo coa
cualificación da falta cometida polo alumno infractor. 2.- Queda prohibido o acceso á realización das probas de avaliación con
instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles acesos, non expresamente
autorizados polo profesorado responsable, o cal será causa suficiente de
expulsión da proba, despois de redactar a acta correspondente que se enviará ao
centro. 3.-A expulsión dunha proba de avaliación implicará a cualificación de
suspenso (nota numérica de 0) na convocatoria da materia.
4.- Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non
orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da
súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada
causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das
responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente
procedemento.
ESTRUTURA DA MATERIA A materia está dividida en dous módulos, claramente diferenciados. MÓDULO 1- INFORMACIÓN E DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA EN CIENCIAS DA SAÚDE* (65% da cualificación final): A avaliación (sobre un 100%) repartirase da seguinte forma - 60% (Probas obxetivas)
- 40% (Traballos Tutelados)
Para poder aprobar esta parte da materia será requisito indispensable
cumprir coas seguintes premisas: - Realizar, tanto na primeira como na segunda oportunidade, o 100% de
cada unha das metodoloxías establecidas: proba de ensaio e traballos
tutelados. - Lograr polo menos, a metade da puntuación establecida como máxima, en
cada unha das metodoloxías que computan na avaliación: proba de
ensaio e traballos tutelados.
*Aqueles alumnos que no superen a convocatoria de xuño, só deberán
examinarse das partes no superadas na convocatoria de xullo.
- PRIMEIRA OPORTUNIDADE: A
avaliación deste módulo, é a establecida para todos os alumnos.
- SEGUNDA
OPORTUNIDADE: Aplicaránse os mesmos criterios que para
a primeira oportunidade.
- MATRICULA PARCIAL/DISPENSA
ACADÉMICA: A avaliación de os alumnos que cumpran esta situación é a mesma
que a establecida para todos os alumnos.
MÓDULO 2- TIC APLICADAS A CIENCIAS DÁ SAUDE (35% da cualificación final): - PRIMEIRA OPORTUNIDADE: A avaliación que
aparece reflectida, asociada a este módulo, é a PROGRAMADA para todos os alumnos con
MATRÍCULA COMÚN, que se presenten á primeira oportunidade.
- SEGUNDA OPORTUNIDADE: Aplicaránse os mesmos criterios que
se estableceron para a primeira oportunidade.
- MATRICULA PARCIAL/DISPENSA ACADÉMICA: Os alumnos con MATRICULA PARCIAL e os alumnos con DISPENSA ACADÉMICA, deberán comunícar a súa condición aos profesores da materia, durante as dous primeiras semanas do curso, especificando se desexan facer uso da súa condición. Os
alumnos que finalmente se acollan a esta opción, deberán examinarse por escrito do contido do módulo, tanto en en primeira como en segunda oportunidade, nun único exame, que se corresponderá
coas datas oficiais aprobadas en Xunta
de Facultade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A bibliografía necesaria, será ofrecida coa impartición de cada un dos modulos correspondentes |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Bases para a interpretación do coñecemento científico/750G01008 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo fin de grao/750G01033 |
|
Observacións |
Recomendacións para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co
obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia
realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos 2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e
profesionais 3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por
razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten
dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida
universitaria. |
|