Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A75 |
CE11 - Coñecer os grupos farmacolóxicos e os procesos cinéticos dos medicamentos no organismo, identificando os fármacos de uso habitual as súas indicacións, contraindicacions, reaccións adversas, interaccións e vías de administración |
A76 |
CE12 -- Coñecer os principios de deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos, Receitas, Estudos de toxicidade e produtos naturais de utilización terapéutica |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B25 |
CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B30 |
CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica |
B36 |
CG09 -Valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía utilizados na investigación relacionada coa podoloxía |
C16 |
CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o deseño dos fármacos e o desenvolvemento dos medicamentos. Coñecer a toxicidade dos fármacos. Coñecer o uso da receita. |
A76
|
B25 B36
|
C16
|
Coñecer e aplicar os principios de farmacocinética no uso e indicacións dos fármacos. Coñecer as vías de administración de medicamentos. |
A75
|
B30
|
C16
|
Coñecer e aplicar os principios de farmacodinamia no uso e indicacións dos fármacos. |
A75
|
B25 B30 B36
|
C16
|
Coñecer a acción, efectos, reaccións adversas e interaccións farmacolóxicas. |
A75
|
|
|
Coñecer e describir os distintos grupos farmacolóxicos. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones. Coñecer os produtos naturais de utilización terapéutica. |
A75
|
B24 B25 B30 B36
|
C16
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución á Farmacoloxía e lexislación vixente. |
1. Introdución á Farmacoloxía.
2. Lexislación vixente.
3. Desenvolvemento e comercialización dos medicamentos.
4. Prescrición e uso de medicamentos. Receita.
5. Uso racional de medicamentos.
6. Información e selección de medicamentos.
7. A avaliación económica da utilización de medicamentos. Tipos de estudos farmacoeconómicos. |
Principios xerais de acción de fármacos: farmacocinética (Vías de administración de medicamentos). |
8. Absorción de fármacos.
9. Distribución de fármacos.
10. Biotransformación de fármacos: Metabolismo e Eliminación.
|
Principios xerais de acción de fármacos: farmacodinámica (Acción e efectos). |
11. Interaccións fármaco-receptor.
12. Mecanismos moleculares de acción.
|
Factores fisiolóxicos e patolóxicos que condicionan a resposta aos fármacos.
|
13. Factores fisiológicos que condicionan a resposta a fármacos.
14. Factores patolóxicos que condicionan a resposta a fármacos. |
Deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos. Reaccións adversas aos medicamentos. Estudos de toxicidade. |
15. Reaccións adversas aos medicamentos.
16. Ensaio clínico controlado.
17. Farmacovixilancia. |
Interaccións farmacolóxicas. |
18. Interacción de fármacos.
19. Anamnesis farmacolóxica. |
Introdución á Farmacoloxía clínica (Produtos naturais, descrición grupos farmacolóxicos e fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones). |
20. Produtos naturais de utilización terapéutica.
21. Descrición dos distintos grupos farmacolóxicos.
22. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A75 A76 B30 B36 C16 |
45 |
45 |
90 |
Obradoiro |
A75 A76 B24 B25 B30 B36 C16 |
12 |
12 |
24 |
Solución de problemas |
A75 |
3 |
3 |
6 |
Proba de resposta múltiple |
A75 A76 B24 B30 |
1 |
25 |
26 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral e con medios audiovisuais dos temas que compoñen o programa da materia. |
Obradoiro |
Sesións sobre os temas expostos na sesión maxistral co fin de aclarar puntos craves e/ou dúbidas dos alumnos. Combinaranse diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, casos clínicos, etc) a través do que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado |
Solución de problemas |
Cálculo de dose, cambio de unidades e outros problemas de farmacocinética e farmacodinámica. |
Proba de resposta múltiple |
50 preguntas con 5 respostas das cales só unha é correcta. Non se aplica factor de corrección polas respostas non acertadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
Durante as sesións maxistrais poderanse expor as dúbidas que xurdan. Posteriormente e vía correo electrónico tamén se poden expor dúbidas sobre os temas expostos en clase. Haberá un chat en moodle para plantear as dúbidas.
Durante os talleres realizarase atención personalizada para resolver as dúbidas e problemas que lle xurdan ao alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A75 |
A evaluación dos problemas realizarase mediante un test de 10 problemas no campus virtual unha vez finalizados os seminarios de problemas. |
5 |
Proba de resposta múltiple |
A75 A76 B24 B30 |
O alumno deberá realizar unha proba de 50 preguntas tipo test con resposta múltiple, unha correcta de entre 5 posibles. Cada 3 preguntas incorrectas desconta o valor dunha pregunta correcta. Para aprobar a asignatura é necesario ter 25 preguntas correctas unha vez aplicado o criterio de penalización. É necesario obter un aprobado no exame para poder aprobar a materia. As respostas serán evaluadas únicamente na plantilla de respostas do examen. |
70 |
Obradoiro |
A75 A76 B24 B25 B30 B36 C16 |
Avaliarase en función da participación do alunmno e realización das actividades a realizar nos seminarios. Na proba de opción múltiple, incluirase 5 preguntas da materia que se vexan nos obradoiros. |
25 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional. Sistema de cualificacións:0-4.9=Suspenso,5-6.9=Aprobado,7-8.9=Notable,9-10=Sobresaliente,9-10 Matrícula de Honra (Graciable). Outorgarase Matrícula de Honra Graciable, ao alumno coa maior puntuación global sempre que sexa maior de 9. No caso de que o número de matrículas que se poidan outorgar sexa menor que o número de alumnos coa maior puntuación global, outorgarase matricula de honra a aqueles alumnos coa maior nota no exame. Se continua sendo menor o número de matriculas de honra que se poden outorgar terase en conta a nota dos talleres nos que se realizaban presentacións orais. É necesario obter o 70% das respostar correctas na proba de resposta múltiple para que se poda sumar o porcentaxe de obradoiro e solución de problemas. É dicir, é necesario ter 35 preguntas correctas de 50. No caso de que se elimine algunha pregunta, o aprobado corresponde ao 70% das respostas correctas. Se o alumno non alcanza o 70% das respostas correctas na proba de resposta múltiple, a nota final da asignatura será a da proba de resposta múltiple. Alumnos con matrícula tempo parcial (deben mandar e-mail ao profesor indicando a súa situación ao principio do curso), alumnos SICUE/ERASMUS e dispensa académica: a avaliación dos talleres realizarase pola entrega dos exercicios expostos en cada taller na plataforma do campus virtual. A avaliación da solución de problemas será acordada co o alumno en duas posibles datas. A avaliación da proba de resposta múltiple realizarase seguindo as indicacións desta guía. Alumnos con segunda oportunidade e segunda matrícula e posteriores (deben mandar e-mail ao profesor indicando a súa situación ao principio do curso): A evaluación dos talleres e solución de problemas poderase manter da matrícula anterior. Tódolos alumnos terán que facer nalgunha convocatoria a solución de problemas e os talleres. Poderase subir a nota volvendo realizar os exercicios expostos nos talleres nesa matrícula. A avaliación da proba de resposta múltiple realizarase seguindo as indicacións desta guía. Considerarase non presentado: aquel alumno que entregue menos do 50% dos exercicios expostos no taller e non asista ao exame final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. Rang HP, Dale MM, Ritter JM,Flower RJ. Farmacología. 7ª ed. Madrid: Elsevier, 2012. 2.Flórez J. Farmacología Humana. 5ª ed. Barcelona: Masson, 2008. 3.Lorenzo-Velázquez B, Lorenzo Fernández P. Farmacologíabásica y clínica. 18ªed. Madrid: Médica Panamericana, 2013. 4. Goodman y Gillman. Las bases farmacológicas de la terapéutica. 11 edición. EditorialPanamericana, 2006. 5.Martindale JFK. The extraPharmacopoeia . The Pharmaceutical Press. 31 edición. 1996. 6. Goodman & Gilman. Las Bases Farmacológicas De La Terapéutica. 13edición. McGraw Hill. |
Bibliografía complementaria
|
|
1. Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Barcelona:Nexus Médica Editores S.L. 2016. 2. J. Ignacio de Ahumada Vázquez, M.ª Luisa Santana Falcón, José S. Serrano Molina.Ignacio de. Farmacología práctica para las diplomaturas en ciencias de la salud: (enfermería, fisioterapia, podología): con autoevaluación. Madrid : Díaz deSantos, 2002. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía xeral/750G02103 | Fisioloxía Humana/750G02101 | Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107 | Patoloxía Xeral Aplicada en Podoloxía /750G02102 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Prácticum I/750G02134 | Terapéutica Farmacolóxica/750G02122 |
|
Observacións |
Na entrega de traballos recoméndase a os alumnos que o presenten en pdf no campus virtual. Os alumnos deben estar claros que a aplicación da normativada UDC sobre as situacións de plaxio será revisada polo profesorado.
|
|