Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A66 |
CE2 -Coñecer a anatomía específica do membro inferior |
A67 |
CE3 - Adquirir coñecementos sobre a composición e organización da materia dos seres vivos, bioloxía celular e tisular, histoloxía e xenética |
A94 |
CE30 -Coñecer e utilizar os diferentes sistemas diagnósticos de imaxe do pé e as súas características, desenvolver a habilidade de realizar e interpretar probas radiolóxicas propias da Podoloxía |
A95 |
CE31 - Coñecer as instalacións de radiodiagnóstico aplicables en Podoloxía, os principios básicos do manexo de equipos de radiodiagnóstico e os principios e técnicas de radioprotección respectando a lexislación vixente |
B23 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B25 |
CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B29 |
CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé. |
B30 |
CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica |
B32 |
CG05 - Colaborar cos profesionais sanitarios especificamente formados na materia, na adaptación e uso de prótese e axudas técnicas necesarias, segundo as condicións físicas, psicolóxicas e sociais dos doentes |
B33 |
CG06 - Adquirir a capacidade para realizar unha xestión clínica centrada no paciente, na economía da saúde e o uso eficiente dos recursos sanitarios, así como a xestión eficaz da documentación clínica, con especial atención á súa confidencialidade |
B37 |
CG10 - Identificar que o exercicio da profesión está asentado no respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas, cultura, determinantes xenéticos, demográficos e socioeconómicos, aplicando os principios de xustiza social e comprendendo as implicacións éticas nun contexto mundial en transformación |
B39 |
CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares |
C9 |
CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C14 |
CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C15 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
C16 |
CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C17 |
CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os distintos sistemas de diagnóstico, as súas características e a súa interpretación, así como a manipulación de instalacións de radiodiagnóstico podológico. |
A94 A95
|
|
|
Describir a estrutura atómica da materia, o concepto de radioactividade e a interacción de electróns e fotóns coa materia |
|
B23 B39
|
C9 C11 C16
|
Realizar as actividades radiolóxicas da podoloxía, xestionar equipos de raios X |
A66 A67 A94 A95
|
B24
|
|
Coñecer as técnicas de obtención de imaxes diagnósticas do pé e das técnicas radiolóxicas e da súa interpretación radiolóxica |
A66 A67 A94 A95
|
B29 B32 B33
|
C11 C16
|
Coñecer as unidades de magnitude e imaxe, os métodos de detección de radiación e os protocolos de control de calidade e calibración das instalacións de radiodiagnóstico. Lexislación |
|
B24 B25 B30
|
C15
|
Coñecer a radiobioloxía e a radioprotección. |
|
B29
|
|
Desenvolver a capacidade para realizar as actividades radiolóxicas da podoloxía |
A94 A95
|
B29 B37
|
C14 C17
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-FISICA DAS RADIACIONS |
1-A: Estructura atómica: Estructura atómica. Núcleos atómicos e radioactividade. Ondas electromagnéticas
1-B: Interacción da radiación coa materia. Radiacións ionizantes: Concepto e clasificación. Os Raios X: naturaleza, producción. Absorción das radiacións ionizantes. Interacción dos fotons coa materia.
1-C: Magnitudes y Unidades radiológicas
|
2.-EQUIPOS DE RAIOS X |
2-A: O tubo de Raios X
2-B: Dispositivos asociados ao tubo de raios X
2-C: Características da radiación producida polo tubo de raios X
2-D: Sistemas de imagen
|
3.-FUNDAMENTOS DE RADIODIAGNÓSTICO CONVENCIONAL |
3-A: Xeometría da imaxe radiolóxica
3-B: Densidades radiolóxicas: referencias e unidades de medida
3-C: Bases físicas da radiografía
3-D: Técnicas y proyecciones radiológicas
|
4.-DETECCIÓN E MEDIDA DAS RADIACIONS |
4-A: Fundamentos da detección das radiacións
4-B: Dosimetría das radiacións ionizantes
4-C: Control de calidade das instalacións de raios X |
5.-RADIOBIOLOXÍA |
5-A: Mecanismos de acción da radiación. Resposta celular
5-B: Resposta sistémica e orgánica total a radiación
5-C: Efectos da radiación
|
6.-PROTECCIÓN RADIOLÓXICA |
6-A: Criterios xerais de protección radiolóxica
6-B: Protección radiolóxica operacional
6-C: Protección radiolóxica específica en radiodiagnóstico: aspectos xerais
6-D: Aspectos particulares da protección do paciente e do persoal de operación en distintas Unidades de radiodiagnóstico
6-E: Garantía de la calidad en instalaciones de radiodiagnóstico
|
7.-LEXISLACIÓN SOBRE INSTALACIONS DE RADIODIAGNÓSTICO |
7-A: Aspectos xerais legales e administración
7-B: Aspectos legales e administrativos a nivel nacional. Xestión técnica e administrativa de instalacions e persoal. Directrices e normas de ámbito europeo.
|
8.-TÉCNICAS DE DIAGNÓSTICO POR IMAXE |
8-A: Radioloxía: Radioloxía convencional. Tomografía computarizada. Radioloxía digital.
8-B: Ecografía. Doppler
8-C: Resonancia Magnética
8-D: Medicina Nuclear
8-E: Métodos de apoio en diagnóstico por imaxe
|
9.-INSTRUMENTACIÓN TERAPÉUTICA |
9-A: Radioloxía intervencionista
9-B: Ultrasons
|
10.-RADIODIAGNÓSTICO EN PODOLOXÍA |
10-A: Anatomía radiolóxica do pe e miembro inferior
10-B: Proxeccions básicas do pe e membro inferior
10-C: Outras proxeccions radiolóxicas do pe e membro inferior
10-D: Outras técnicas de imaxe en podoloxía
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A66 A67 B23 B24 B25 B29 |
0 |
18 |
18 |
Portafolios do alumno |
B25 C9 C11 C16 |
0 |
12 |
12 |
Sesión maxistral |
A94 A95 B30 C14 C16 |
21 |
31 |
52 |
Estudo de casos |
B32 B33 B37 B39 C9 C11 C15 C17 |
0 |
10 |
10 |
Seminario |
A94 B30 B33 B37 |
14 |
20 |
34 |
Proba de resposta breve |
A67 A94 A95 |
2 |
4 |
6 |
Prácticas clínicas |
A66 A94 A95 B25 B29 B30 C9 C16 |
7 |
10 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Ten como finalidade a aprendizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor.
Os contidos incluidos nesta modalidade serán os fundamentos físicos da imaxe diagnóstica.
Complementase coa aprendizaje colaborativa nos contidos de artefactos de imaxe. |
Portafolios do alumno |
O alumnado deberá dispor de xeito ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, os rexistros produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno que incluen: apuntes ou notas de clases, resumes, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais con preguntas interactivas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Esta modalidad empregarase para proporcionar o alumnado experiencia derivada da practica clínica, que habitualmente non se presenta na bibliografía e por tanto difícil de acadar sen práctica asistencial |
Estudo de casos |
O alumnado enfrontarase a un problema concreto (caso), que lle describe unha situación clínica real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar os feitos, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. Esta decisión pode fundamentar tanto a elección de técnica de imaxe más axeitada como as diferentes opcions diagnósticas posibles. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Proba de resposta breve |
O alumnado debe afrontar a cuestions relacionadas coa asignatura identificando a opción correcta. Inclue conceptos de física da imaxe diagnóstica así como técnicas de imaxe. Debe identificar tamén cortes e proxecciones relacionadas coa técnica correspondente así como a rexión anatómica correspondente. |
Prácticas clínicas |
Amosaránse diferentes imanes diagnósticas para o seu recoñecementeo específico identificando técnica empregada, proxección ou plano, rexión anatómica estudada, así como os achados mais relevantes para o diagnóstico por imaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada realizarase mediante titorías personalizadas directas e virtuais a demanda, e previa cita, individuais e grupais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
B25 C9 C11 C16 |
contidos actualizados segundo o ritmo de desenrolló da materia |
5 |
Sesión maxistral |
A94 A95 B30 C14 C16 |
Exame tipo test de resposta única. |
40 |
Estudo de casos |
B32 B33 B37 B39 C9 C11 C15 C17 |
traballo escrito de exposición razonada que fundamente a resposta ao problema presentado en base os contidos da materia |
15 |
Seminario |
A94 B30 B33 B37 |
Exame con imáxes práticas tipo test resposta unica |
20 |
Traballos tutelados |
A66 A67 B23 B24 B25 B29 |
contidos actualizados acorde o desenrolló da materia e as indicacións do profesor |
20 |
|
Observacións avaliación |
Optarán á cualificación de Matrícula de Honra aquel alumno que obtendo unha cualificación global superior ao 95% sexa a mellor cualificación da clase. A cualificación de non presentado: outorgarase a aqueles/es alumnos/as que non presenten as actividades pendentes nin participasen de ningún escenario. Oportunidade adiantada (Dezembro): traballo de recopilación de imanes: deberá aportar unha imaxe coa súa correspondente explicación de cada técnica de imaxe en cada unha das localizacións anatómicas do membro inferior 7 dias antes da data prevista para o examen tipo test de resposta única ao que tamen debera superar con éxito. Segunda oportunidade: Para aquel alumnado que non superase a materia na primeira oportunidade de avaliación, manterase as mesmas porcentaxes de avaliación a cada metodoloxía que na primeira oportunidade e o alumno poderá volver realizar calquera das tarefas avalidadas, que estime convenientes, neste caso de forma individual (mesmo as que inicialmente eran en grupo) e deberá entregalas 7 días antes da data do exame. As tarefas que non repita manterase a cualificación da primeira oportunidade. Para alumnos con modalidade matricula a tempo parcial deberán presentar os traballos tutelados e de parendizaxe colaborativa así coma o estado de casos en tempo e forma co resto de compañeros. Deberán tomen superar o exames tipo test de resposta unica previstos na data que figure no calendario académico correspondiente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Eugene D. Frank, Bruce W. Long, Barbara J. Smith. Merrill: Atlas de posiciones radiográficas y procedimientos radiológicos. Editorial Elsevier. 11ª edición William Herring. Radiología básica (aspectos fundamentales). Editorial Elsevier. 3ª edición José Luis Del Cura Rodríguez, Ángel Gayete Cara, Àlex Rovira Cañellas, Salvador Pedraza Gutiérrez. Radiología esencial. SERAM Sociedad Española de Radiología Médica. Editorial Panamericana. 2ª edición Miguel Ángel de Gregorio. Anatomía radiológica para estudiantes. Editorial Watson. 1ª edición Berquist, Radiología del pie y tobillo, ED Marban 2002, Madrid. 2ª Edición |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía xeral/750G02103 | Anatomía específica do membro inferior/750G02104 | Biomecánica do Membro Inferior/750G02111 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- Recomendacións de sustentabilidade medio-ambiental. Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)" os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. 2.- Caso de detección de fraudes, copias ou plaxios. Caso de detectar fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia, implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e remisión directa á oportunidade seguinte. Dita actitude comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou perpetua do/a alumno/a do título cursado. |
|