Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A66 |
CE2 -Coñecer a anatomía específica do membro inferior |
A67 |
CE3 - Adquirir coñecementos sobre a composición e organización da materia dos seres vivos, bioloxía celular e tisular, histoloxía e xenética |
A94 |
CE30 -Coñecer e utilizar os diferentes sistemas diagnósticos de imaxe do pé e as súas características, desenvolver a habilidade de realizar e interpretar probas radiolóxicas propias da Podoloxía |
A95 |
CE31 - Coñecer as instalacións de radiodiagnóstico aplicables en Podoloxía, os principios básicos do manexo de equipos de radiodiagnóstico e os principios e técnicas de radioprotección respectando a lexislación vixente |
B23 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B25 |
CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B29 |
CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé. |
B30 |
CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica |
B32 |
CG05 - Colaborar cos profesionais sanitarios especificamente formados na materia, na adaptación e uso de prótese e axudas técnicas necesarias, segundo as condicións físicas, psicolóxicas e sociais dos doentes |
B33 |
CG06 - Adquirir a capacidade para realizar unha xestión clínica centrada no paciente, na economía da saúde e o uso eficiente dos recursos sanitarios, así como a xestión eficaz da documentación clínica, con especial atención á súa confidencialidade |
B37 |
CG10 - Identificar que o exercicio da profesión está asentado no respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas, cultura, determinantes xenéticos, demográficos e socioeconómicos, aplicando os principios de xustiza social e comprendendo as implicacións éticas nun contexto mundial en transformación |
B39 |
CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares |
C9 |
CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C14 |
CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C15 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
C16 |
CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C17 |
CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
To know the different diagnostic systems, their characteristics and their interpretation, as well as the manipulation of podiatric radiodiagnosis facilities. |
A94 A95
|
|
|
Describe the atomic structure of matter, the concept of radioactivity and the interaction of electrons and photons with matter. |
|
B23 B39
|
C9 C11 C16
|
Perform the radiological activities of podiatry, manage X-ray equipment. |
A66 A67 A94 A95
|
B24
|
|
To know the techniques of obtaining diagnostic images of the foot and radiological techniques and their radiological interpretation |
A66 A67 A94 A95
|
B29 B32 B33
|
C11 C16
|
Know the magnitudes and imaging units, the radiation detection methods and the quality control and calibration protocols of the radiodiagnosis facilities. Legislation |
|
B24 B25 B30
|
C15
|
Know the radiobiology and the radioprotection. |
|
B29
|
|
Develop the ability to perform the radiological activities of podiatry |
A94 A95
|
B29 B37
|
C14 C17
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.-PHYSICS OF RADIATIONS |
1-A: Atomic structure: Atomic structure. Atomic nuclei and radioactivity. Electromagnetic waves
1-B: Interaction of radiation with matter. Ionizing radiation: Concept and classification. X-rays: nature, production. Absorption of ionizing radiation. Interaction of photons with matter.
1-C: Magnitudes and Radiological Units
|
2.-X-RAY EQUIPMENT |
2-A: The X-ray tube
2-B: Devices associated with the X-ray tube
2-C: Characteristics of the radiation produced by the X-ray tube
2-D: Imaging systems
|
3.-CONVENTIONAL RADIODIAGNOSTIC FOUNDATIONS |
3-A: Geometry of the radiological image
3-B: Radiological densities: references and units of measurement
3-C: Physical Basis of X-ray
3-D: Radiological techniques and projections
|
4.-DETECTION AND MEASUREMENT OF RADIATIONS |
4-A: Fundamentals of Radiation Detection
4-B: Dosimetry of ionizing radiation
4-C: Quality control of X-ray facilities
|
5.-RADIOBIOLOGY |
5-A: Mechanisms of action of radiation. Cellular response
5-B: Total systemic and organic response to radiation
5-C: Effects of radiation
|
6.-RADIOLOGICAL PROTECTION |
6-A: General radiological protection criteria
6-B: Operational radiological protection
6-C: Radiological specific protection in radiodiagnosis: general aspects
6-D: Particular aspects of the protection of patients and operating personnel in different radiodiagnostic units
6-E: Quality assurance in radiodiagnostic facilities
|
7.-LEGISLATION ON RADIODIAGNOSTIC INSTALLATIONS |
7-A: General legal aspects and administration
7-B: Legal and administrative aspects at the national level. Technical and administrative management of facilities and personnel. Guidelines and standards at European level.
|
8.-IMAGING DIAGNOSTIC TECHNIQUES |
8-A: Radiology: Conventional Radiology. CT scan. Digital Radiology.
8-B: Ultrasound. Doppler
8-C: Magnetic Resonance
8-D: Nuclear Medicine
8-E: Methods of support in diagnostic imaging
|
9.-THERAPEUTIC INSTRUMENTATION |
9-A: Interventional Radiology
9-B: Ultrasound
|
10.-RADIODIAGNOSIS IN PODOLOGY |
10-A: Radiological anatomy of the foot and lower limb
10-B: Basic projections of the foot and lower limb
10-C: Other radiological projections of the foot and lower limb
10-D: Other imaging techniques in podiatry
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A66 A67 B23 B24 B25 B29 |
0 |
18 |
18 |
Student portfolio |
B25 C9 C11 C16 |
0 |
12 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
A94 A95 B30 C14 C16 |
21 |
31 |
52 |
Case study |
B32 B33 B37 B39 C9 C11 C15 C17 |
0 |
10 |
10 |
Seminar |
A94 B30 B33 B37 |
14 |
20 |
34 |
Short answer questions |
A67 A94 A95 |
2 |
4 |
6 |
Clinical practice placement |
A66 A94 A95 B25 B29 B30 C9 C16 |
7 |
10 |
17 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Ten como finalidade a aprendizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor.
Os contidos incluidos nesta modalidade serán os fundamentos físicos da imaxe diagnóstica.
Complementase coa aprendizaje colaborativa nos contidos de artefactos de imaxe. |
Student portfolio |
O alumnado deberá dispor de xeito ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, os rexistros produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno que incluen: apuntes ou notas de clases, resumes, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais con preguntas interactivas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Esta modalidad empregarase para proporcionar o alumnado experiencia derivada da practica clínica, que habitualmente non se presenta na bibliografía e por tanto difícil de acadar sen práctica asistencial |
Case study |
O alumnado enfrontarase a un problema concreto (caso), que lle describe unha situación clínica real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar os feitos, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. Esta decisión pode fundamentar tanto a elección de técnica de imaxe más axeitada como as diferentes opcions diagnósticas posibles. |
Seminar |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Short answer questions |
O alumnado debe afrontar a cuestions relacionadas coa asignatura identificando a opción correcta. Inclue conceptos de física da imaxe diagnóstica así como técnicas de imaxe. Debe identificar tamén cortes e proxecciones relacionadas coa técnica correspondente así como a rexión anatómica correspondente. |
Clinical practice placement |
Amosaránse diferentes imanes diagnósticas para o seu recoñecementeo específico identificando técnica empregada, proxección ou plano, rexión anatómica estudada, así como os achados mais relevantes para o diagnóstico por imaxe. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Student portfolio |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada realizarase mediante titorías personalizadas directas e virtuais a demanda, e previa cita, individuais e grupais. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
B25 C9 C11 C16 |
contidos actualizados segundo o ritmo de desenrolló da materia |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
A94 A95 B30 C14 C16 |
Exame tipo test de resposta única. |
40 |
Case study |
B32 B33 B37 B39 C9 C11 C15 C17 |
traballo escrito de exposición razonada que fundamente a resposta ao problema presentado en base os contidos da materia |
15 |
Seminar |
A94 B30 B33 B37 |
Exame con imáxes práticas tipo test resposta unica |
20 |
Supervised projects |
A66 A67 B23 B24 B25 B29 |
contidos actualizados acorde o desenrolló da materia e as indicacións do profesor |
20 |
|
Assessment comments |
Work planning according to established schedule that students must share in time and form
|
Sources of information |
Basic
|
|
Eugene D. Frank, Bruce W. Long, Barbara J. Smith. Merrill: Atlas de posiciones radiográficas y procedimientos radiológicos. Editorial Elsevier. 11ª edición William Herring. Radiología básica (aspectos fundamentales). Editorial Elsevier. 3ª edición José Luis Del Cura Rodríguez, Ángel Gayete Cara, Àlex Rovira Cañellas, Salvador Pedraza Gutiérrez. Radiología esencial. SERAM Sociedad Española de Radiología Médica. Editorial Panamericana. 2ª edición Miguel Ángel de Gregorio. Anatomía radiológica para estudiantes. Editorial Watson. 1ª edición Berquist, Radiología del pie y tobillo, ED Marban 2002, Madrid. 2ª Edición |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Anatomy General/750G02103 | Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02104 | Biomechanics of the Lower Limb/750G02111 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
1.- Recommendations for environmental sustainability. To help achieve a sustainable immediate environment and meet the strategic objectives 1 and 2 of the "III Plan of Action of the Green Campus FCS Program (2018-2020)" the documentary works that are carried out in this subject: - Mostly, they will be requested in virtual format and computer support. b.- To be made on paper: - Plastics will not be used. - Double-sided impressions will be made. - Recycled paper will be used. - Drafting will be avoided. 2.- Case of fraud detection, copies or penalties. In the event of detecting fraud, copy or plagiarism in the writing of the subject's work, it will imply a suspension of the opportunity of evaluation affected (0.0) and direct remission to the next opportunity. This attitude will be communicated to the Academic Committee and the rest of the professors of the degree. In case the irregularity is reiterated in a 2nd evaluation, the Commission may request the Rector the temporary or perpetual expulsion of the student from the degree course. |
|