Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A137 |
CE73 - Garantir a calidade asistencial na práctica da podoloxía mantendo actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes na práctica profesional |
A138 |
CE74 -Integrar os coñecementos obtidos no Grao, para plasmalos nun Traballo de fin de grao |
A139 |
CE75 - Aplicar os diferentes métodos de investigación, preparación e comunicación científica no ámbito de Ciencias da Saúde |
B23 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B25 |
CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B26 |
CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B27 |
CB5 -Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B28 |
CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría |
B30 |
CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica |
B35 |
CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica |
B36 |
CG09 -Valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía utilizados na investigación relacionada coa podoloxía |
B37 |
CG10 - Identificar que o exercicio da profesión está asentado no respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas, cultura, determinantes xenéticos, demográficos e socioeconómicos, aplicando os principios de xustiza social e comprendendo as implicacións éticas nun contexto mundial en transformación |
B39 |
CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares |
C9 |
CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C10 |
CT02 -Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C12 |
CT04 -Desenvolver o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C13 |
CT05 -- Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C14 |
CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C15 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
C16 |
CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C17 |
CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Aplicar los métodos de investigación y preparación científica en el campo de la Podología |
A137 A138 A139
|
B23 B24 B25 B28 B30 B35 B36 B37 B39
|
C9 C10 C11
|
Utilizar los elementos de documentación, estadística, informática y los métodos generales de análisis epidemiológicos |
A137 A138 A139
|
B23 B27
|
C11 C16 C17
|
Capacidad crítica sobre publicaciones científicas |
A137 A138 A139
|
B25 B26 B27 B28 B36
|
C9 C10 C11 C17
|
Comunicar en los foros científicos los avances profesionales |
A137 A138 A139
|
B23 B24 B26 B27 B35 B36 B39
|
C12 C13 C14 C15 C16 C17
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
O traballo de final de grao tratará de xeito fundamental sobre temas e aspectos da profesión podolóxica.
Tratase dun proceso onde o estudante deberá optar entre os campos temático propostos.
Cada un dos subtemas poderá ofertar liñas concretas de investigación. |
Temas ou campos:
Principios básicos e xerais en Podoloxía: Anatomía, Fisioloxía, Psicoloxía, Bioloxía, Microbiloxía e Parasitoloxía, Patoloxía Xeral, Farmacoloxía, Sistemas de información e comunicación en ciencias da saúde y Metodo científico e saúde publica.
Podoloxía Xeral e Biomecánica: Podoloxía Xeral, Biomecánica do membro inferior, Radiodiagnóstico e radioprotección, Podoloxía preventiva, Bioética, lexislación e xestión en Podoloxía.
Patoloxía Podolóxica, Tratamentos ortopodolóxicos, físicos e farmacolóxicos: Ortopodoloxía, Ortesioloxía dixital e calzadoterapia, Patoloxía podolóxica, Podoloxía física, Terapeútica farmacolóxica, Podoloxía deportiva, Dermatoloxía.
Quiropodoloxía e Cirurxía Podolóxica: Quiropodoloxía, Cirurxía Podolóxica, Pé de risco, técnicas e procedementos en prevención da infección.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A137 A138 A139 B23 B24 B25 B26 B27 B28 B30 B35 B36 B37 B39 C9 C10 C11 C13 C15 C16 C17 |
0 |
131 |
131 |
Oral presentation |
A138 A139 B23 B24 C9 C10 C11 C12 C14 |
1 |
10 |
11 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
O alumno debe desenrolar baixo a tutela do seu tutor/es un traballo seguindo as especificacions do regulamento para a elaboración dos traballos de fin de grao na facultade de enfermería e Podoloxía.
O traballo realizado deberá seguir o esquemas dunha das seguintes modalidades (https://www.udc.es/gl/fep/traballo_fin_grao/):
- Revisión narrativa
- Revisión sistemática
- Estudo dun caso
- Proposta de investigación
- Traballo de investigación |
Oral presentation |
Unha vez que o estudante obteña a autorización de defensa do traballo e unha calificación igual ou superior a 3,5 sobre por parte do seu titor, deberá solicitar a defensa do mesmo seguindo o regulamento do TFG da Facultade de Enfermaría e Podoloxía.
Deberá de defender o traballo ante o tribunal asignado, seguindo o regulamento de TFG da Facultade de Enfermaría e Podoloxía (https://www.udc.es/gl/fep/traballo_fin_grao/).
A defensa, que será presencial e pública, consistirá na exposición oral do traballo durante un tempo máximo de 10 minutos, en que se dará conta dos seus aspectos máis salientables. O alumnado poderá axudarse dos medios informáticos e audiovisuais que estime pertinentes.
A exposición oral realizarase en galego ou castelán.
Logo da exposición, os membros do tribunal poderán formular as preguntas e solicitar as aclaracións que consideren oportunas para poder xulgar a exposición e defensa, ás cales os alumnos deberán dar resposta. O tempo máximo establecido para esta defensa será de 15 minutos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
A atención persoalizada ten como finalidade orientar ó alumno no desenrolo e planificación do traballo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
A138 A139 B23 B24 C9 C10 C11 C12 C14 |
A avaliación do TFG realizarase seguindo os criterios de avaliación establecidos no Regulamento de Traballo de Fin de Grao da Facultade de Enfermaría e Podoloxía disponible na web https://www.udc.es/gl/fep/traballo_fin_grao/. Establecendo unha calificación de ata 1,5 puntos pola exposición e 1,5 puntos pola defensa.
O secretarío do tribunal cubrirá a acta e calificación final do TFG, que se fará pública ao finalizar a avaliación de todos os alumnos presentados nesa convocatoria. Na acta de cualificación final de TFG figurarán a data, a hora e o lugar da revisión, que se efectuará dentro das 24 horas seguintes á defensa. Na revisión estará presente cando menos, un membro do tribunal avaliador. |
30 |
Supervised projects |
A137 A138 A139 B23 B24 B25 B26 B27 B28 B30 B35 B36 B37 B39 C9 C10 C11 C13 C15 C16 C17 |
A avaliación do TFG realizarase seguindo os criterios de avaliación establecidos no Regulamento de Traballo de Fin de Grao da Facultade de Enfermaría e Podoloxía disponible na web https://www.udc.es/gl/fep/traballo_fin_grao.
O titor avaliará o proceso de elaboración do TFG cunha puntuación de ata 3 puntos e o avaliará o propio TFG cunha calificación de ata 4 puntos segundo os criterios do Regulamento de Traballo de Fin de Grao da Facultade de Enfermaría e Podoloxía disponible na web https://www.udc.es/gl/fep/traballo_fin_gr
e comunicará o estudante a súa calificación e a data de revisión. |
70 |
|
Assessment comments |
Para formalizar a matrícula do TFG, o alumnado poderá ter pendentes para completar os estudos, como máximo, 78 créditos, incluídos os correspondentes ao TFG, e deberá matricularse tamén de todas as materias necesarias para concluír o plan de estudos do grao. O TFG só poderá ser defendido e avaliado unha vez se teña
constancia fidedigna de que o estudante superou todos os créditos necesarios
para obter o título de grao, agás os correspondentes ao propio TFG, tal e como
recolle no texto consolidado da Normativa reguladora da matrícula e a defensa
do TFG. O tribunal avaliador contará con todas as calificacións precisas para establecer a calificación final. O secretarío do tribunal cubrirá a acta e calificación final do TFG, que se fará pública ao finalizar a avaliación de todos os alumnos presentados nesa convocatoria. Todo alumno autorizado para realizala defensa do seu TFG que non se presente a mesma, será calificado coma non presentado.
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Del Pino Casado R, Martínez Riera JR (2016). Manual para la elaboración y defensa del trabajo fin de grado en Ciencias de la Salud. Barcelona: Elsevier
- Polgar S (2014). Introducción a la investigación en ciencias de la salud. Barcelona: Elsevier
- Echevarría Pérez P (Dir) (2016). Investigación en metodología y lenguajes enfermeros. Barcelona: Elsevier
- Fernández-Lasquetty Blanc B (2013). Introducción a la investigación en enfermería . Madrid : Difusión Avances Enfermería
- Albert Florensa JS (ed) (2017). Ética de la investigación científica. Bilbao: Desclee de Brouwer
VÍDEOS E OUTROS MATERIAIS DE APOIO - Módulo Metodología de la Investigación. Axencia de Coñecemento en Saúde. Servizo Galego de Saúde (SERGAS), Santiago de Compostela. Disponible en: https://www.youtube.com/playlist?list=PLmquZD2sO_g4_-tj1q-ZjNhr3i64iETgT
- Módulo gestión de resultados. Axencia de Coñecemento en Saúde. Servizo Galego de Saúde (SERGAS), Santiago de Compostela. Disponible en: https://www.youtube.com/playlist?list=PLmquZD2sO_g7K1B8W9kzkjUTOML-N3nu6
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Information and Communication Systems in Health Science [extinct]/750G02010 | Scientific Method and Public Health [extinct]/750G02011 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para formalizar a matrícula do TFG, o alumnado poderá ter pendentes para completar os estudos, como máximo, 78 créditos, incluídos os correspondentes ao TFG, e deberá matricularse tamén de todas as materias necesarias para concluír o plan de estudos do grao. Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":</p><div><ul> A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de se realizar en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas. </ul><p>Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.</p></div><div><br /></div> |
|