Identifying Data 2022/23
Subject (*) Macroeconomical and Regional Aspects of the Labour Market Code 760492004
Study programme
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Picatoste Novo, José María
E-mail
j.pnovo@udc.es
Lecturers
Picatoste Novo, José María
E-mail
j.pnovo@udc.es
Web
General description Este curso consolida a aprendizaxe da Economía, permitindo que o/a alumno/a amplíe a súa formación e coñocemento do funcionamento do mercado de traballo a través do estudo dos principais modelos macroeconómicos que o explican. Afondarase especialmente nas diferentes políticas económicas que afectan ao mercado laboral.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 Adquirir un coñecemento amplo das institucións básicas do ámbito socio-laboral especialmente do Dereito do Traballo e da Seguridade Social.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquirir coñecementos previos de análise económica, co fin de que o/a alumno/a comprenda e domine as ferramentas que lle permitan aproximarse á análise do funcionamento do mercado de traballo. AJ8
BJ1
BJ2
BJ3
BJ5
Coñecer a estrutura e o funcionamento do mercado de traballo desde a perspectiva propia da economía laboral, tanto nos aspectos microeconómicos como macroeconómicos. BJ2
BJ3
BJ4
CC4
Saber recoñecer a incidencia de determinadas accións de política económica sobre a economía no seu conxunto e, moi especialmente, sobre o mercado laboral BJ2
BJ3
CC4
Coñecer o funcionamiento do mercado de traballo na Unión Europea, en España e en Galicia, desde unha perspectiva económica, e moi especialmente as políticas económicas adoptadas e as súas implicacións e consecuencias. BJ2
BJ3
BJ6
CC4
Utilizar axeitadamente as fontes de información relativas á economía laboral e ao mercado de traballo e realizar traballos prácticos a partir daquelas. BJ2
BJ3
BJ7
BJ9
CC3
CC8

Contents
Topic Sub-topic
SECTION 1. INTRODUCTION 1.1. Introduction to the labor market
1.2. Measure the economy. Employment and unemployment
1.3. Statistical information sources
SECCTION 2. MACROECONOMIC ASPECTS OF THE LABOR MARKET 2.1. Theoretical approaches to labor market analysis
2.2. Labour supply. Human capital
2.3. Labour demand. The hiring decision of the company
2.4. Equilibrium in the labor market and income distribution
SECCTION 3. LABOUR INSTITUTIONS 3.1. Labor legislation and administration
3.2. Unions and employer organizations
3.3. Social dialogue
SECCTION 4. LABOUR POLICIES 4.1. Labor policies to address unemployment and inequality
4.2. Active employment policies
4.3. Passive employment policies
4.4. The future of work
SECTION 5. TERRITORIAL STRUCTURE OF THE LABOUR MARKET 5.1. Territorial structure of the labuor market
5.2. The global and European context
5.3. The situation in Spain and in the Autonomous Communities

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 B3 C4 C8 12 15 27
Workbook A8 B6 0 5 5
Workshop B1 C3 C4 C8 4 0 4
ICT practicals B5 C3 C4 C8 0 4 4
Supervised projects B4 B5 B7 B9 C3 6 12 18
Collaborative learning B5 B9 1 2 3
Objective test B1 B2 B9 4 0 4
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación e explicación por parte do profesor dos temas incluídos no programa con apoio de TICs. As devanditas presentacións faranse cunha dinámica participativa por parte do alumnado. O profesor será quen de autorizar, no seu caso, o uso de dispositivos e TICs polo alumnado durante as clases maxistrais.
Workbook Recomendarase a lectura de textos académicos ou de actualidade, relacionados co contido da asignatura para que os estudantes os analicen, interpreten e os comprendan en base aos coñecementos e ás ferramentas da análise económica e social, que se estudian na materia.
Workshop Realizánse obradoiros ou conferencias de participantes invitados/as, con persoas directamente relacionadas con proxectos ou experenzas que aporten coñecemento empírico sobre o contido da asignatura.
Estes oobradoiros poderán ser presenciais ou online.
ICT practicals O alumnado tratará de aplicar o uso das TIC para aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico, baseadas en documentación escrita, audiovisual e de calquera índole, relacionada coa materia, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. Trátase de ampliar coñecementos e obter información para facilitar a aprendizaxe autónoma e o razoamento crítico. A plataforma Moodle será un vehículo importante para a aplicación desta metodoloxía.
Supervised projects Realización de traballos de investigación breves (5-10 páxinas) sobre temas relacionados co programa. Dirixidos polo profesor, afectuararse de forma individual ou en grupos reducidos.
Collaborative learning Metodoloxía de ensinanza-aprendizaxe que permite a división da clase en grupos pequenos fomentando o traballo en conxunto para a resolución de tarefas académicas de forma non competitiva. A persoa docente guiará o proceso de resolución de tarefas ben de forma presencial ou ben apoiándose nas TIC.
Objective test Proba final para aqueles alumnos/as que non superen a materia ao longo do curso.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
ICT practicals
Supervised projects
Description
Support for those students who have special difficulties with previous knowledge of economic theory and with mathematical tools of analysis.
Establishment of the theme of the work to be carried out. Orientation in the contents and sources of information. Tutoring on the progress of the work, presentation, conclusions, etc.
Advice on the presentation system. ICT use. Formation of discussion groups.
The teaching team will be available to provide personalized attention to students, whenever they require it, for those topics they deem appropriate, concerning the subject's content. Particularly for solving problems, readings, etc.
This attention may be face-to-face or online through the mechanisms provided by the university.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B4 B5 B7 B9 C3 Un ou varios traballos, para unha avaliación dos coñecementos e competencias do conxunto da materia. Poderan realizarse de forma individual ou grupal.
Poderá ser realizada presencialmente ou online a través da plataforma Moodle ou utros medios dixitais que se acorden.
40
Objective test B1 B2 B9 Valoraranse coñecementos adquiridos ao longo do curso. As probas poderán consistir en cuestións de tipo teórico ou práctico.
Poderá ser realizada presencialmente ou online a través da plataforma Moodle ou utros medios dixitais que se acorden.
60
 
Assessment comments

The following observations are made:

A) EVALUATION REGULATIONS:

1. Evaluation conditions: It is prohibited to access the exam room with any device that allows communication with the outside and/or storage of information, except in the case of online exams or so indicated by the teaching team.

2. Student identification: The student must prove her personality in accordance with current regulations.

B) TYPES OF RATING:

1. Qualification of not presented: Corresponds to the student, when she only participates in evaluation activities weighted less than 20% on the final qualification, regardless of the achieved qualification.

2. Students with recognition of part-time dedication and academic waiver of attendance exemption: Students with recognition of part-time dedication, even if they are exempt from attendance, will be evaluated with the same criteria as full-time students.

C) EVALUATION OPPORTUNITIES:

1. First opportunity: the evaluation criteria previously indicated in this section will be applied.

2. Second Opportunity: The evaluation criteria are the same for all evaluation opportunities. In the evaluation of the second chance (article 18, section 5, of the Norms of Evaluation, Review and Claims of Qualifications of Bachelor and Master Studies) students will have the opportunity to take a final test, consisting of a quiz. Mixed, equivalent to 100% of the evaluation, in which the students must demonstrate that they have achieved the competences of the subject.

3. In Advance call: the conditions of evaluation of the advanced opportunity (art. 19 of the Norms of Evaluation, Review and Claims of the Qualifications of the Studies of Degree and Master) will be specific for this opportunity. This will be evaluated through a mixed test that will represent 100% of the final grade.

D) OTHER EVALUATION OBSERVATIONS:

To pass the subject it will be necessary to achieve a grade of 5 out of 10.

If the grade of 5 out of 10 is achieved in the continuous assessment (CE) carried out during the course, it will not be necessary to take the final exams. Students who do not pass the continuous assessment may take the final exam, consisting of a mixed test (100% of the total assessment), in which they must demonstrate that they have acquired the knowledge and skills necessary to accredit the skills related to the subject.

OTHER RECOMMENDATIONS:

1. The delivery of the documentary works carried out in this subject:

a. It will be requested in virtual format and / or computer support

b. It will be done through Moodle, in digital format without the need to print them

2. The importance of ethical principles related to sustainability values ??in personal and professional behavior must be taken into account.

3. Work will be done to identify and modify prejudices and sexist attitudes and the environment will be influenced to modify them and promote values ??of respect and equality.

4.It will facilitate the full integration of students who, for physical, sensory, psychological or sociocultural reasons, experience difficulties to an adequate, equal and profitable access to university life. 

5. The principal of democratic debate will be supported in the class sessions: listening to and respecting all of the diverse opinions concerning the topics addressed, whether they are raised by teachers or students. 


Sources of information
Basic http://emprego.ceei.xunta.gal/ (). Consellería de Economía, emprego e industria.
http://www.ces-galicia.org/ (). Consello Económico e Social de Galicia.
http://www.ces.es (). Consello Social (España).
Mc. Connell , S.L. Brue y D.A. Macpherson (2007). Economía Laboral. Madrid
L. Toharia (1998). El mercado de trabajo en España. Madrid
J.A. Palacio Morena y C. Alvarez Aledo (2004). El mercado de trabajo: análisis y políticas. Madrid
L. Toharia (Director) (2005). El problema de la temporalidad en España: un diagnóstico. Madrid
Ll. Fina Sanglas (2001). El reto del empleo. Madrid
https://foroeconomicodegalicia.es/ (). Foro Económico de Galicia.
http://www.ige.eu (). Instituto Galego de Estatística.
http://www.ine.es (). Instituto Nacional de Estatística.
L. Toharia (Compilador) (2000). Los mercados transacionales de trabajo. Madrid
http://www.mitramiss.gob.es/es/el_ministerio/index.htm (). Ministerio de Trabajo, migraciones y seguridad social.
http://www.seg-social.es (). Seguridade Social.
http://www.sepe.es (). Servizo Público de Emprego Estatal.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.