Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais. |
A14 |
Adquirir as habilidades necesarias para poñer en funcionamento un Servizo de Prevención Propio ou Alleo e xestionalo. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B7 |
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral. |
B8 |
Saber recoñecer os aspectos económicos da Seguridade Social e das Relacións Laborais. |
B9 |
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CC1
|
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha axeitada dirección e xestión laboral. |
AJ2
|
BJ7 BJ8
|
|
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
AJ14
|
BJ9
|
|
Adquirir coñecementos dabondo para unha axeitada organización laboral nos cadros de persoal. |
AJ2
|
BJ8
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CC3 CC8
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
BJ2 BJ3 BJ4
|
CC7 CC8
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CC3
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
PARTE I |
INTRODUCIÓN |
Tema 1. Sistema de información contable |
1.1 Concepto
1.2 Usuarios
1.3 Normalización |
Tema 2. Análise contable |
2.1 Información financeira
2.2 Información non financeira
2.3 Obxectivos da análise de estados financeiros |
PARTE II |
ANÁLISE PATRIMONIAL E DA SITUACIÓN FINANCEIRA |
Tema 3. Estrutura do balance |
3.1 Concepto, elementos e clasificación
3.2 Limitacións
3.3 Análise da importancia relativa e da evolución |
Tema 4. Equilibrio financeiro |
4.1 Liquidez ou situación financeira a curto prazo
4.2 Solvencia ou situación financeira a longo prazo
|
PARTE III |
ANÁLISE DOS RESULTADOS E DA SITUACIÓN ECONÓMICA |
Tema 5. Estrutura da conta de resultados |
5.1 Concepto, elementos e clasificación
5.2 Limitacións
5.3 Análise da importancia relativa e da evolución
5.4 Corrente económica fronte a corrente financeira |
Tema 6. Rendibilidade económica |
6.1 Concepto
6.2 Desagregación |
Tema 7. Valor engadido e o seu reparto |
7.1 Concepto
7.2 Reparto |
Tema 8. Rendibilidade financeira |
8.1 Concepto
8.2 Desagregación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B3 B7 B8 B9 C7 C8 |
8.6 |
12.9 |
21.5 |
Directed discussion |
B2 B4 B7 B8 |
2 |
4 |
6 |
Case study |
A2 B2 B3 B7 B8 C1 C3 C7 |
4.5 |
11.25 |
15.75 |
ICT practicals |
A14 B2 B7 B9 C8 |
4.5 |
11.25 |
15.75 |
Oral presentation |
B4 B9 C4 |
3 |
3 |
6 |
Objective test |
A2 B2 B3 C1 |
1.5 |
3 |
4.5 |
Online forum |
B4 C1 C3 C4 |
0 |
1.5 |
1.5 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición, feita polos docentes, dos conceptos básicos necesarios para que o alumnado poida buscar solución aos problemas de análise contable tratados no programa. |
Directed discussion |
Preparación dos temas formulados polos docentes e participación na discusión dos mesmos. |
Case study |
Traballo en grupo, guiado polos docentes, para a resolución e discusión dun caso baseado en empresas reais. O alumnado, a través da aplicación de técnicas de análise contable e dun proceso de discusión entre os membros do grupo de traballo, debe ser capaz de identificar información relevante, interpretala e chegar a unha conclusión razoada. |
ICT practicals |
Uso da folla de cálculo para desenvolver a análise contable e emprego de ferramentas de presentación para a defensa do traballo. |
Oral presentation |
Defensa durante as sesións de seguimento e presentación do traballo realizado en grupo. |
Objective test |
Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos. |
Online forum |
Utilización do foro de Moodle (Campus Virtual) para propor dúbidas e/ou responder ás preguntas dos compañeiros sobre calquera aspecto relacionado coa materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
ICT practicals |
Directed discussion |
Case study |
Oral presentation |
|
Description |
A atención personalizada (titorías individuais e grupais) desenvolverase mediante videoconferencias en Teams.
Os equipos formados para o estudo de casos terán asignados sesións de atención personalizada para o seguimento do traballo realizado por cada un dos seus membros e do equipo en conxunto. O calendario das sesións de seguimento se indicará ao longo do curso en función do plan de traballo da materia.
Asemade, durante o curso o alumnado poderá empregar as horas de titorías para aclarar dúbidas e cuestións sobre a materia.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario e titorías compatible coa súa dedicación. Dito alumnado deberá pórse en contacto co profesor nos primeiros dez días do curso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A2 B2 B3 C1 |
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos. |
40 |
Case study |
A2 B2 B3 B7 B8 C1 C3 C7 |
Resolución dun caso práctico de análise contable traballando en grupo. |
15 |
Oral presentation |
B4 B9 C4 |
No marco do caso práctico de análise contable resolto en grupo, valorarase de xeito individual a defensa na presentación oral. |
15 |
Guest lecture / keynote speech |
B3 B7 B8 B9 C7 C8 |
Puntuarase a realización de tarefas e probas aleatorias de avaliación. |
30 |
|
Assessment comments |
Avaliación da primeira oportunidade Na primeira oportunidade a avaliación estará composta por: 1) Tarefas e probas a partir das sesións maxistrais (30%); 2) Resolución dun caso práctico en grupos de traballo (15%); 3) Defensa individual do caso práctico anterior (15%); 4) Exame dos contidos teóricos e prácticos da asignatura na data fixada polo centro. Avaliación da segunda oportunidade Na segunda oportunidade, para poder recuperar
a avaliación continua da primeira oportunidade, tomarase a maior entre: a) Cualificación acadada
ao longo do curso nas metodoloxías de avaliación continua (60%); máis a
cualificación acadada na proba obxectiva da segunda oportunidade (40%).
b) Exclusivamente pola cualificación acadada
na proba obxectiva da segunda oportunidade (100%)
Avaliación adiantada No caso de que ao alumno se lle conceda unha
oportunidade de "avaliación adiantada", e soamente neste caso,
realizarase unha proba oral e/ou escrita encamiñada a avaliar todas as
competencias e contidos propios da materia. Sistema de avaliación continua e asistencia Non se exise unha asistencia mínima para poder presentarse as probas de avaliación continua. Sen embargo, o alumnado debe traballar de xeito continuado ao longo do curso, preparar semanalmente as cuestións e os casos prácticos propostos e participar activamente nas discusións promovidas durante as sesións e no foro virtual. Idioma no que se farán as probas de avaliación As probas de avaliación faranse en castelán. Os estudantes que desexen realizar a proba obxectiva en galego, deberán solicitalo cun mínimo de 7 días de antelación á data do exame. Cualificación de non presentado. Se non se entrega e presenta o caso práctico de análise contable, a cualificación nesa oportunidade será non presentado. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Segundo a normativa, dito alumnado deberá comunicar a súa situación ao docente nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte. Seguirá o mesmo sistema de avaliación, coas seguintes particularidades: a súa participación activa terá lugar mediante o foro virtual e, agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible co plan de traballo da materia e coa súa dedicación. Condicións de realización dos examesEstá prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información, non autorizado previamente polo docente. A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente
a cualificación de suspenso '0' na materia na
convocatoria correspondente, invalidando así calquera calificación obtida en todas as actividades de
avaliación de cara a convocatoria extraordinaria
|
Sources of information |
Basic
|
Corona Romero, E.; Bejarano Vázquez, V. (2014). Análisis de estados financieros individuales y consolidados. UNED
Muñoz Merchante, Á. (2009). Análisis de estados financieros: ejercicios y test. Madrid: Ediciones Académicas
Flores, F.; Cortijo, V.; Flores, F. (2009). Análisis de estados financieros: fundamentos teóricos y casos prácticos. Pearson Educación
Muñoz Merchante, Á. (2009). Análisis de estados financieros: teoría y práctica. Madrid: Ediciones Académicas
González Pascual, J. (2008). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Fundamentos teóricos y aplicaciones. Madrid: Pirámide
González Pascual, J. (2008). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera: aplicaciones prácticas. Madrid: Pirámide
Archel Domench, P.; Lizarraga Dallo, F.; Sánchez Alegría, S.; Cano Rodríguez, M. (2018). Estados contables. Elaboración, análisis e interpretación. Madrid: Pirámide. 6ª ed. |
|
Complementary
|
Rodríguez Morales, L. (2012). Análisis de estados financieros: un enfoque en la toma de decisiones. México: McGraw-Hill
Label, W.A.; De León, J. (2015). Contabilidad para no contables. Madrid: Pirámide
Llorente Olier, José Ignacio (2017). Elaboración y presentación de informes económico-financieros y reporting. Madrid: Centro de Estudios Financieros
Soriano, M.J.; Amat, O. (coord.) (2010). Introducción a la contabilidad y las finanzas. Barcelon: Profit
Lev, B., Gu, F. (2016). The end of accounting and the path forward for investors and managers. Wiley |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Nesta materia, a entrega dos traballos documentais realizarase a través de Moodle (Campus Virtual), en formato dixital sen necesidade de imprimilos. |
|