Identifying Data 2022/23
Subject (*) Knowledge Management Code 760492016
Study programme
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Lecturers
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais.
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
A9 Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa.
A10 Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa.
A11 Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A2, A8, A10, A11 AJ8
AJ9
AJ10
AJ11
BJ1
BJ3
BJ7
CC1
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
B1, B2, B3, B4, B5 AJ2
AJ8
AJ9
AJ10
AJ11
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ9
CC1
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
C1, C4, C5, C6, C7, C8 CC1
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Marco teórico Marco histórico e xustificación socio-económica da sua aparición
Autores Escolas Escola oriental e occidental
Autores clásicos: Drucker, Argyris, Seivy, Davenport, Takeuchi, Nonaka, etc.
Conceptos clave Diferencia entredatos, información y conocimiento
Aportacións das distintas disciplinas á xestión do coñecemento Tratamento da información e Big Data
Métodos baseados no Clima laboral e a Dirección de RRHH
Presente y futuro de la gestión del conocimiento Minería de datos, big data, impactos económicos y sociales: sobre las relaciones laborales y sobre el derecho a la privacidad.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 9 0 9
Oral presentation B2 B5 C1 C4 C6 4 1 5
Workbook C5 C7 3 4 7
Directed discussion B7 C8 9 2 11
Introductory activities A8 A11 14 4 18
Long answer / essay questions A8 2 2 4
Document analysis A2 7 4 11
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Traballos en grupos pequenos
Oral presentation Presentación e defensa pública dos traballos
Workbook Lecturas recomendadas de capitulos de libro
Directed discussion Debate na clase sobre cada tema exposto
Introductory activities Explicacións previas sobre qué facer y cómo
Long answer / essay questions Exame de preguntas longas, dependendo do tamaño do grupo.
Si o tamaño do grupo llevaránse a cabo avaliación continua, si supera os 25 alumnos a avaliación será unha proba de ensaio na data marcada oficialmente.
Document analysis Lecturas de artígos e libros

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Description
Explicación na clase, elaboración e redacción dos alumnos dun caso práctico
Reparto de tarefas e recolección de datos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Long answer / essay questions A8 Examen de resposta longa no caso de haber modalidade B de avaliación 100
 
Assessment comments

Opción A: (Ata 20 alumnos matriculados): A avaliación será contínua na convocatoria de maio e una proba de exame de resposta longa para quen non faga avaliación continua ou non a supere ou na segunda oportunidade.

OPCIÓN B:  (Con mais de 21 alumnos matriculados)

- 100% da nota provirá dun examen teórico, suxeito ás mesas observacións anteriores.

Tanto si a proba fose un examen de desenrrolo como entregables de traballos, os CRITERIOS de valoración son:

orixinalidade, capacidade de síntese, capacidade de análise, estructuración e xuizo crítico, entre outras, como competencias máis importantes.

Por imperativo reitoral, eliminase a avaliación de competencias derivadas de actitude recollidas na titulación como a B6, quedando supeditadas ao Artigo 14º.- Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias de las normas de avaliación, revisión e reclamación da cualificación dos estudos de Grao e mestrado universitario.

Sen prexuizo UCC 1-308. 


Sources of information
Basic (). Auditando la creatividad. https://www.youtube.com/watch?v=APsnqAX7QY8
(). Conferencia en Argentina. https://www.youtube.com/watch?v=Wzo8q2GAnCI
(). Entrevista a Ferrán Adriá. https://www.youtube.com/watch?v=2gqRVPZGiq8
Varios (2003). Gestión del Conocimiento. Harvard Business Review (Deusto)
Suzanne Zubbof (2020). La era del capitalismo de vigilancia.
Fernández, G. (coord) (2005). Las competencias: clave para una gestión integrada de los RRHH. Hay Group (Deusto)
(). Sacado de El Bulli Historia de un suelo. https://www.youtube.com/watch?v=Po3I-gB9Vzc
Leonard y Sensiper (1998). The role of tacit knowlwdge in group innovation. California management review


 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Strategic Management of Human Resources/760492014
Leadership and Management Skills/760492017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Entrepreneurship/760492020
Conflict Resolution Measures/760492024

Subjects that continue the syllabus
Internship/760492026
Master Thesis/760492027

Other comments
<p>Ter cursado técnicas de investigación social para a parte do traballo de campo.</p>


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.