Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A6 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
A10 |
Coñecementos básicos sobre o uso e programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
A32 |
Coñecer os principios e aplicacións dos sistemas robotizados. |
A33 |
Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións. |
A34 |
Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolve programas nunha linguaxe de programación orientada a obxetos. |
A3 A4 A5 A6 A10 A30 A32 A33 A34
|
B1 B3 B4 B6 B7
|
C2 C5
|
Coñece os fundamentos da programación multitarea e aplicaos a sistemas industriais. |
A3 A4 A5 A6 A10 A30 A32 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C5
|
Coñece os fundamentos da comunicacions dixitais de datos. |
A10 A30 A32 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C5
|
Entende os conceptos e tipos de protocolos de comunicación, a sua interacción en niveis e a sua aplicación. |
A4 A5 A10 A30 A32 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C5
|
Concibe e desenvolve arquitecturas de redes de comunicacions en distintos entornos. |
A3 A4 A5 A10 A30 A32 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación desenvólvense do seguinte xeito:
* Programación Orientada a Obxetos. Aplicación a unha linguaxe de programación (Módulo II y III).
* Programación Multitarea (Módulo II y III).
* Redes de comunicacions (Módulo I y III).
|
|
Módulo I: Control de procesos industriais. |
1.1.- Criterios de deseño e caracteristicas de funcionamento.
1.2.- Arquitecturas software e hardware.
1.3.- Control centralizado vs control distribuido.
1.4.- Adquisición de datos. Interconexion con periféricos. Sistemas e aplicacions HMI.
1.5.- Redes de Comunicacions: Redes TCP/IP, Redes Industriais, Buses de Campo.
1.6.- Tarefas de supervisión e control. |
Modulo II: Programación Orientada a obxetos con Visual Studio .NET. |
2.1.- Obxetos, clases, herdanza e polimorfismo.
2.2.- Constructores, métodos e interfaces.
2.3.- Estructuras de Control.
2.4.- Obxetos/Compoñentes do sistema (ActiveX, .COM y .NET...)
2.5.- Portos de Comunicacions: Porto Serie, USB, Bluetooth.
2.6.- Ficheiros e Bases de Datos.
2.7.- Aplicacions multifío ou multitarea.
|
Modulo III: Creación de aplicacions SCADA para simulación, supervisión e control industrial. |
3.1.- Control, adquisición e supervisión de datos.
3.2.- Controles, compoñentes e obxetos .NET para o desenrolo de aplicacions no ámbito da enxeñaría (SCADA).
3.3.- Desenvolvimento de aplicacions para comunicación con autómatas mediante o uso de controles e servizos OPC.
3.4.- Desenvolvimento de aplicacions para comunicación con hardware de baixo custe (Arduino). |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A6 A10 A32 A33 A34 B1 B4 B5 B6 C2 C5 |
30 |
21 |
51 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 A6 A10 A30 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C5 |
21 |
32 |
53 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A6 A10 A30 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C5 |
9 |
24 |
33 |
Proba obxectiva |
A4 A6 A10 A32 A33 A34 B1 B6 C2 C5 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas sesions maxistrais desenrolaranse os contidos da asignatura tanto a nivel teórico coma práctico. |
Prácticas de laboratorio |
Estudo e utilización dun entorno de traballo / linguaxe de programación que permita a resolución de diferentes problemas de enxeñería mediante solución informáticas. |
Traballos tutelados |
Nas sesions maxistrais e nas prácticas de laboratorio plantexaranse diferentes problemas practicos de maior complexidade para a sua resolución como traballo independente polo alumno, tanto de forma individual uns coma colectiva outros. Nesta resolución vaise fomentar a participación do alumno como ferramenta de autoaprendizaxe valorando o seu esforzo e os seus resultados cara á valoración final da asignatura. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva dividirase en duas partes, unha teórica e outra práctica, que tratará de comprobar si o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Titorías para solucionar as dubidas sobre os temas expostos nas clases maxistrais, sobre o plantexamento ou a resolución dos exercicios de practicas de laboratorio e os traballos tutelados, ou sobre calquer ámbito relacionado coa materia.
Os alumnos con dispensa académica, ao non ter obrigacion de asistir ás actividades nas que se poida esixir presencialidade, atenderáselles en tutorias presenciais ou virtuais, o cal permitirá realizar o seguimento das suas actividades docentes ó longo do curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 A6 A10 A30 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C5 |
Estudo e utilización dunha linguaxe de programación que permita a resolución de diferentes problemas de enxeñaría mediante solucións informáticas. A sua realización e presentación en prazo de forma correcta diante do profesor será obligatoria para poder aprobar a asignatura, sendo evaluable ata un máximo dun 20% da nota final. |
20 |
Proba obxectiva |
A4 A6 A10 A32 A33 A34 B1 B6 C2 C5 |
A proba obxectiva dividirase en duas partes, unha teórica e outra práctica, que tratará de comprobar si o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo da asignatura. Será necesario obter a lo menos unha nota mínima de 1 punto en cada parte (ata un máximo de 2 puntos en cada parte) e ter presentado correctamente e en prazo todalas prácticas e traballos para poder aprobar a asignatura. |
40 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A6 A10 A30 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C5 |
Nas sesions maxistrais e nas prácticas de laboratorio plantearanse diferentes problemas prácticos de maior complexidade para a sua resolución como traballo independente polo alumno, tanto de forma individual uns coma colectiva outros. Nesta resolución vaise fomentar a participación do alumno como ferramenta de autoaprendizaxe valorando o seu esforzo e os seus resultados cara á valoración final da asignatura. A sua realización e presentación en prazo de forma correcta diante do profesor será obligatoria para poder aprobar a asignatura, sendo evaluable ata un máximo dun 40% da nota final. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos con dispensa académica, ao non ter obrigacion de asistir
ás actividades nas que se poida esixir presencialidade, terán que
presentar e defender igualmente os traballos e prácticas obrigatorias
diante do profesor en tutorias presenciais ou virtuais, nos mesmos
prazos que o resto dos alumnos. A calificación de todos os alumnos, tanto na primeira coma na
segunda oportunidade, asi como na convocatoria adelantada, basearase na necesidade de obter polo menos
unha nota mínima de 1 punto na parte teórica e outro
punto na parte práctica do exame
(máximo de 2 puntos en cada parte, con un total de 4 puntos) e ter
presentado e defendido correctamente e en prazo diante do profesor todalas prácticas
e/ou traballos obrigatorios para poder aprobar a asignatura. A
realizacion fraudulenta das probas ou actividades de avaliacion
implicará directamente a calificación de suspenso '0' da materia na
convocatoria correspondente, invalidando asi calqueira calificacion
obtida en todas as actividades de avaliacion de cara á convocatoria
extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J.M. Cardona / F. Prieto (). Apuntes Asignatura.
Rodríguez Penin, Aquilino (). COMUNICACIONES INDUSTRIALES. Marcombo, S.A.
Castro, M (2007). Comunicaciones Industriales: Principios Básicos. UNED
Castro, M (2007). Comunicaciones Industriales: Sistemas Distribuidos y Aplicaciones. UNED
J. A. González (). El lenguaje de programación C#.
(). Material Web C#.
D. Bailey (2003). Practical Scada for Industry. Elsevier
A.S. Boyer (2009). SCADA, Supervisory Control and Data Acquisition. ISA
Burns, A, Wellings, A (2003). Sistemas de Tiempo Real y Lenguajes de Programación. Addison-Wesley
Stallings, W (2005). Sistemas Operativos. 5ª Ed.. Prentice Hall
Rodríguez Penin, Aquilino (). Sistemas Scada. Marcombo, S.A.
Rodríguez Penin, Aquilino (2007). SISTEMAS SCADA GUIA PRACTICA . Marcombo, S.A
Microsoft Press (). Visual Basic. Microsoft Press
Sergio Arboles (). Visual Basic a Fondo. Infor Books Ediciones |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enxeñaría de Control/770G01028 |
|
Materias que continúan o temario |
Robótica Industrial/770G01041 | Control Avanzado/770G01042 | Sistemas de Control Intelixente/770G01043 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: • Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. • De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|