Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
A31 |
Coñecementos de regulación automática e técnicas de control e a súa aplicación á automatización industrial. |
A34 |
Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñece a importancia da detección e diagnostico de fallos. |
A2 A4 A5 A30 A31 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
|
Coñece a importancia da detección e diagnostico de fallos. |
A2 A4 A5
|
|
C2
|
Deseña un Sistema de Supervisión sobre un SCADA, aplicado o mantemento dunhna planta ou proceso industrial. |
A30
|
|
C2
|
Coñece os métodos de detección e diagnose baseados na redundancia analítica. |
A30 A34
|
|
|
Coñece a detección e diagnose de fallos en sistemas industriais empregando modelos de eventos discretos. |
A30
|
|
|
Coñece os métodos de detección de fallos e diagnose de sistemas. |
A2 A34
|
|
C2
|
Deseña un Sistema de Supervisión sobre un SCADA, aplicado o mantemento dunhna planta ou proceso industrial. |
A34
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
A continuación presentase a correspondencia entre os temas e os contidos da memoria de verificación: |
Detección e diagnose de fallos baseado na redundancia analítica. Módulo 2: Métodos baseados na Redundancia Analítica
Detección e diagnose de fallos basado no coñecemento, Detección e diagnose de fallos baseado en modelos de eventos discretos e Detección e diagnose de fallos baseado na consistencia. Módulo 3: Diagnose baseada na Consistencia
Aplicación de los métodos de detección e diagnose a supervisión dunha planta industrial. Módulo 4: Aplicacións prácticas |
Módulo I: Introducción. |
1.1.- Motivación e necesidade da detección e diagnóstico de fallos.
1.2.- Obxectivos.
1.3.- Clasificación dos métodos.
|
Módulo 2: Métodos baseados na Redundancia Analítica. |
2.1.- Arquitectura do sistema.
2.2.- Métodos estadísticos.
2.3.- Métodos de estimación de parámetros.
2.4.- Métodos de ecuacions de paridade.
2.5.- Métodos baseados en observadores de estado.
|
Módulo 3: Diagnose baseada na Consistencia. |
3.1.- Diagnose mediante propagación de restriccions e rexistro de suposicions (SMR).
3.2.- Máquina de Diagnose Xeral (GDE).
3.3.- Teoría de Diagnose baseada na Consistencia.
3.4.- Modos de Fallo.
3.5.- Diagnose baseada na Consistencia sin SMR.
3.6.- Diagnose baseada na Consistencia en Sistemas Dinámicos.
|
Módulo 4: Aplicacións practicas. |
4.1.- Redes neuronais na detección e diagnose de fallos.
4.2.- Sistemas de decisions.
4.3.- Control tolerante a fallos.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A4 A5 A30 A31 A34 |
21 |
30 |
51 |
Laboratory practice |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 |
21 |
32 |
53 |
Supervised projects |
B5 B6 B7 C2 |
9 |
24 |
33 |
Objective test |
A31 A34 B1 B2 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Nas sesions maxistrais desenrolaranse os contidos da asignatura tanto a nivel teórico coma práctico. |
Laboratory practice |
Estudo e utilización dun entorno de traballo / linguaxe de programación que permita a resolución de diferentes problemas de enxeñería mediante solución informáticas. |
Supervised projects |
Nas sesions maxistrais e nas prácticas de laboratorio plantexaranse diferentes problemas practicos de maior complexidade para a sua resolución como traballo independente polo alumno, tanto de forma individual uns coma colectiva outros. Nesta resolución vaise fomentar a participación do alumno como ferramenta de autoaprendizaxe valorando o seu esforzo e os seus resultados cara á valoración final da asignatura. |
Objective test |
A proba obxectiva dividirase en duas partes, unha teórica e outra práctica, que tratará de comprobar si o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta asignatura. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
Supervised projects |
|
Description |
Titorías para solucionar as dudas sobre os temas expostos nas clases maxistrais, sobre o plantexamento ou a resolución dos exercicios de practicas de laboratorio e os traballos tutelados, ou sobre calquer ámbito relacionado coa materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 |
Estudo e utilización dunha linguaxe de programación que permita a resolución de diferentes problemas de enxeñaría mediante solucións informáticas. |
20 |
Objective test |
A31 A34 B1 B2 |
A proba obxetiva dividirase en duas partes, unha teórica e outra práctica, que tratará de comprobar si o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo da asignatura. Esta proba relizarase durante a presentación dos traballos fináis solicitados polo profesor. |
60 |
Supervised projects |
B5 B6 B7 C2 |
Realización dun traballo práctico indicado polo profesor |
20 |
|
Assessment comments |
Para aprobar a asignatura e imprescindible ter entregadas e aprobadas a prácticas de laboratorio Na avaliación da segunda oportunidade aplicaranse os mesmos criterios que la primera, mantendo a mesma nota en traballos tutelados que na primeira oportunidade Os alumnos que se acollan a matrícula parcial (dispensa académica), poderán acordar co profesor a posibilidade de facer actividades alternativas ás obligatorias e presenciais.
|
Sources of information |
Basic
|
Castro, M (2007). Comunicaciones Industriales: Principios Básicos. UNED
Castro, M (2007). Comunicaciones Industriales: Sistemas Distribuidos y Aplicaciones. UNED
M. Blanke, M. Kinnaert, J. Lunze, M. Staroswiecki (2003). Diagnosis and Fault Tolerant Control. Springer
Bláquez Quintana (2003). Diagnóstico de fallos basado en el modelo de planta.
J. A. González (). El lenguaje de programación C#.
Santos Tarrío (2004). Estudio de redes neuronales con Matlab.
Isermann, R. (1993). Fault diagnosis of machines via parameter estimation and knowledge processing.
(). Material Web C#.
D. Bailey (2003). Practical Scada for Industry. Elsevier
Alma Yolanda Alanis, Edgar Nelson Sanchez (2006). Redes Neuronales. Prentice Hall
Martín del Rio (2006). Redes neuronales y sistemas borrosos.
Chen J. and R.J. Patton (1999). Robust models-based fault diagnosis for dynamic systems. Kluwer academic Publishers
A.S. Boyer (2009). SCADA, Supervisory Control and Data Acquisition. ISA
Rodríguez Penin, Aquilino (). Sistemas Scada. Marcombo, S.A.
Rodríguez Penin, Aquilino (2007). SISTEMAS SCADA GUIA PRACTICA . Marcombo, S.A
Microsoft Press (). Visual Basic. Microsoft Press
Sergio Arboles (). Visual Basic a Fondo. Infor Books Ediciones |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Computer Science/770G01002 | Industrial Computing/770G01025 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Industrial Robotics/770G01041 | Advanced Control/770G01042 | Intelligent Control Systems/770G01043 |
|
|