Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A11 |
Coñecemento adecuado do concepto de empresa, o seu marco institucional e xurídico. Organización e xestión de empresas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
B11 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer de forma adecuada o concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa. |
A11
|
B7 B11
|
C5 C8
|
Coñecer e comprender cómo se organizan e xestionan as empresas |
A2 A11
|
B1
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
BLOQUE I: FUNDAMENTOS BÁSICOS EMPRESARIAIS |
Tema 1.- A empresa e o empresario.
Tema 2.- Clases de empresas. |
BLOQUE II: A FUNCIÓN DIRECTIVA |
Tema 3.- Fundamentos de Administración.
Tema 4.- A Planificación.
Tema 5.- A Organización.
Tema 6.- A Dirección e o Control.
|
BLOQUE III: A FUNCIÓN ECONÓMICA-FINANCEIRA |
Tema 7- Contabilidade financeira.
Tema 8.- Contabilidade analítica.
Tema 9.- A inversión na empresa.
Tema 10.- A financiación da empresa. |
BLOQUE IV: A FUNCIÓN DE PRODUCCIÓN |
Tema 11: A producción e as operaciones |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A2 A11 B1 C5 C8 |
4.5 |
0 |
4.5 |
Oral presentation |
B11 |
0.5 |
1 |
1.5 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A11 B1 |
6 |
55 |
61 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A11 |
24 |
0 |
24 |
Problem solving |
A11 B1 |
13 |
13 |
26 |
Supervised projects |
B1 B7 C5 C8 |
3 |
10 |
13 |
ICT practicals |
A2 B1 |
9 |
10 |
19 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Estudaranse e analizaranse casos reais de empresas, a través da lectura de artigos ou textos. |
Oral presentation |
Presentación oral dalgún dos traballos propostos durante o curso. |
Mixed objective/subjective test |
Realizarase un ou varios examenes parciais, que constarán dunha parte teórica e dunha práctica, e que liberarán materia para o exame final |
Guest lecture / keynote speech |
A metodoloxía da parte teórica son as sesións maxistrais. Na exposición dos temas recorrerase ás explicacións do profesor. Durante as clases exporanse as ideas esenciais do programa e exporanse nalgúns casos diversas cuestións para fomentar a reflexión e o diálogo entre os estudantes. Poderáse utilizar algunha aplicación web para o seguimiento do alumno nestas sesións. |
Problem solving |
Presentaranse e resolverán casos prácticos que servirán para afianzar os contidos prácticos do programa. |
Supervised projects |
Ao longo do curso poderanse propor distintos traballos que requiran o seguimento por parte da profesora. |
ICT practicals |
Realizaránse exercicios nos ordenadores, que permitan afianzar os contidos da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
O traballo tutelado, será en grupos e requerirá realizar entregas parciais do traballo proposto e o seguimento do mesmo mediante tutorías.
A presentación oral do traballo tutelado realizaráse por grupos e na aula.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
B1 B7 C5 C8 |
O traballo tutelado, que constará de varias entregas. Para ser cualificadas as entregas teñen que cumprir os prazos e os requisitos solicitados. A valoración do traballo será un 15% e o 5% restante será a exposición oral do mesmo. A exposición do traballo é obrigatoria. |
20 |
Case study |
A2 A11 B1 C5 C8 |
Plantearanse nas clases prácticas casos de empresas, que terán que ser analizados e resoltos en grupos, e entregados ó finalizar a clase. |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A11 B1 |
O/s exame/s parciais aprobados liberan materia ata o exame final. Constarán dunha parte teórica e dunha parte práctica que valoraranse por separado. |
70 |
|
Assessment comments |
Realizarase un ou dous exames parciais, composto por unha parte de teoría e outra de práctica. Para poder liberar materia para o exame final requírese obter unha puntuación mínima de 4 en cada unha das partes do exame (teoría e práctica). Para superar a materia é CONDICIÓN NECESARIA superar todas as actividades das recollidas na táboa, sen que ningunha das notas sexa inferior a 4 (nota mínima para compensar) e ter unha nota media igual ou superior a 5. Nos casos en que a nota media sexa igual ou superior a 5 pero nalgunha das partes non se alcance o valor mínimo de 4, a calificación final será de suspenso (4). As notas dos traballos e do/s exame/s parcial gardaranse ata a 2º oportunidade (xullo). En segunda oportunidade sólo poderase recuperar a proba mixta, no pudiéndose recuperar o resto de metodoloxías da táboa anterior. O sistema de avaliación para os alumnos do plan a extinguir será o mesmo co plan novo. As notas dos distintos traballos manteranse dun curso a outro sempre que o alumno solicíteo. Aqueles alumnos do plan a extinguir que non teñan feitos os estudos de casos, poderán asisitir as clases para a súa recuperación ou senon os profesores propondrán outros traballos alternativos. Na oportunidade adiantada a evaluación só estará formada pola nota do exame que constará de teoría e práctica, e que terá una ponderación do 100%. O "alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" comunicará o inicio do curso a súa situación á profesora coordinadora da materia, según establece a normativa da UDC. Este alumnado será evaluado, exclusivamente coa proba mixta. representando esta o 100% da calificación.
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
David R. Hampton (). Administración . McGraw-Hill
Del Valle, V.; Zaragoza, M. (). Derecho civil y mercantil. McGraw Hill
Bueno Campos, E., Cruz Roche, I. y Durán, J. (2002). Economía de la empresa. Pirámide
García del Junco, J. y Casanueva, C (2002). Fundamentos de Gestión Empresarial. Pirámide
(2008). Nuevo Plan General de Contabilidad. Paraninfo
Abancens, A. (). Organización empresarial: organización de la producción. Donostiarra |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir unnha contorna inmediata sustentable e cumplir
co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación
saudable e sustentable ambiental e social" do Plan de Acción Green
Campus Ferrol:
- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sin necesidade de imprimilos.
- De ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a doble cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|