Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electricidade. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A6 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
A10 |
Coñecementos básicos sobre o uso e programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría. |
A26 |
Capacidade para o cálculo e deseño de instalacións eléctricas de baixa e media tensión. |
A27 |
Capacidade para o cálculo e deseño de instalacións eléctricas de alta tensión. |
A29 |
Coñecer os sistemas eléctricos de potencia e as súas aplicacións. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B9 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Identifica, clasifica e describe as instalacións eléctricas en BT, MT e AT.
Calcula e deseña instalacións eléctricas en MT e AT.
Coñece e selecciona as características de materiais, cables, aparamenta e equipos de medida que se utilizan nas instalacións eléctricas de MT e
AT.
Comprende, selecciona e utiliza adecuadamente as técnicas de protección eléctrica.
Selecciona e utiliza ferramentas adecuadas para o deseño de instalacións eléctricas en MT e AT
Coñece e utiliza a lexislación e normativa específica das instalacións eléctricas de MT e AT.
Selecciona e comprende o uso de literatura técnica e outras fontes de información en castelán e inglés |
A1 A4 A5 A26 A27
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9
|
C3
|
Coñecemento da aparamenta de subestaciones eléctricas, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. |
A29
|
B5
|
|
Cálculo de cortocircuitos simétricos e asimétricos en sistemas eléctricos de potencia, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. |
A6 A10 A26 A27 A29
|
B1 B5
|
|
Coñecemento e cálculo de proteccións de sistemas eléctricos de potencia, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. |
A26 A27 A29
|
B1 B5
|
C3
|
Coñecemento e cálculo de instalacións de posta a terra, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. |
A26 A27 A29
|
B1 B5
|
C3
|
Coñecemento do fenómomeno de sobretensiones e coordinación de illamento en sistemas eléctricos de potencia, na medida en que este coñecemento sexa necesario para obter como cualificación da asignatura un mínimo de 5.0 puntos de cualificación sobre un máximo de 10. |
A26 A27 A29
|
B5
|
|
O alumno avanzou no desenvolvemento do resto de competencias vinculadas con esta asignatura na memoria da titulación. |
A1 A4 A5
|
B2 B3 B4 B9
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Resumo segundo a memoria da Titulación |
Instalacións de media e alta tensión. Aparamenta.
Subestaciones eléctricas e centros de transformación. Características xerais. Proteccións.
Elementos e estratexias básicas de protección dos sistemas eléctricos.
Protección de elementos fundamentais dos sistemas de enerxía eléctrica. Sobretensiones e protección.
Introdución á coordinación de illamento.
Calidade de servizo e de fornezo eléctrico |
Matriz de Impedancias de nó |
Ecuaciones matriciales de análise por nós por inspección directa de circuítos..
Ecuaciones matriciales de análise por nós a partir das matrices de conexión..
Definición da matriz de impedancias de nó.
Incorporación de acoplamientos magnéticos á matriz de impedancias de nó.
Construción da matriz de impedancias de nó paso a paso. |
Cálculo de Cortocircuitos Simétricos |
Cortocircuito trifásico equilibrado dunha liña en baleiro.
Cortocircuito trifásico equilibrado dunha máquina síncrona en baleiro.
Definición de réximes transitorio e subtransitorio.
Cálculo de cortocircuitos simétricos polo método de sustitución.
Aplicación da matriz de impedancias de nó ao cálculo de cortocircuitos simétricos.
|
Compoñentes Simétricas |
Teorema de Fortescue-Stovkys.
Matrices de transformación directa e inversa.
Propiedades dos sistemas de compoñentes simétricas.
Representación de cargas equilibradas.
Representación dun sistema equilibrado con carga desequilibrada.
Impedancias de secuencia de xeradores síncronos, liñas de transporte e transformadores con distintos grupos de conexión. |
Cálculo de Cortocircuitos Asimétricos |
Regras para a construción de circuítos de secuencias directa, inversa e homopolar.
Modelos de cálculo con compoñentes simétricas para faltas fase-terra, fase-fase, fase-fase-terra
Faltas de condutor aberto.
|
O Arco Eléctrico |
Fundamentos físicos
Característica estática do arco en corrente continua
Interrupción do arco en corrente continua
Interrupción do arco en corrente alterna
|
Tratamento do Neutro en Sistemas de Potencia |
Definicións.
Estudo da falta monofásica nunha rede con neutro illado.
Estudo da falta monofásica nunha rede con bobina de extinción.
Estudo da falta monofásica nunha rede co neutro posto a terra.
Definición do coeficiente de posta a terra.
|
Tensión Transitoria de Restablecimiento (TTR) |
Estudo da TTR polo método de inyección de correntes
Cálculo da TTR para un cortocircuito en bornes do xerador.
Cálculo da TTR para unha falta kilométrica.
Cálculo da TTR para unha falta na liña.
Factor de primeiro polo |
Interrupción de circuitos |
Seccionadores.
Interruptores de potencia. Tipos e funcionamento.
|
Subestaciones |
Elementos das subestaciones.
Xogos de barras
Operacións coas barras nas subestaciones.
|
Sobretensiones e Coordinación de Illamiento |
Tipos e orixe das sobretensiones.
Ondas viaxeiras e propagación de sobretensiones
Método de Bewley para o cálculo de sobretensiones
Xeración de sobretensiones en liñas de transporte.
Descargas directas e indirectas.
Comportamento das liñas fronte ao raio.
Protección de liñas fronte ao raio
Pararrayos. Tipos e comportamento dos pararrayos.
Coordinación de Illamento
Nivel básico de illamento de impulso.
Ondas de ensaio normalizadas para o estudo de sobretensiones.
Característica tensión-tempo. |
Instalacións de Posta a Tierra |
Definicións. Electrodos e liñas de terra.
Tensións de paso e de contacto.
Distribucións de potencial e resistencia de posta a terra de electrodos básicos.
Cálculos con sistemas de varios electrodos
|
Protección de Sistemas de Potencia |
Características e funcións dun sistema de protección
Transformadores de tensión e de intensidade
Relés. Características.
Relés de sobreintensidad.
Relés de sobreintensidad temporizados
Relés con dúas entradas. Fórmula xeral de activación dun relé.
Filtros de secuencia.
Protección de barras.
Protección de transformadores.
Protección de xeradores e motores.
Protección de liñas.
Protección de sobreintensidad en liñas radiales
Relés direccionales.
Relés de distancia (impedancia)
Relés de impedancia modificados.
Resposta dos relés ante faltas desequilibradas. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A1 A4 A5 B2 B3 B4 B9 C3 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A26 A27 A29 |
30 |
0 |
30 |
Problem solving |
A10 B1 B5 C3 |
20 |
0 |
20 |
Student portfolio |
A6 A10 A26 A27 B1 B5 C3 |
11 |
17 |
28 |
Objective test |
A6 B1 B5 |
4 |
65 |
69 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación da asignatura onde se explica o contido da guía docente |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación de contidos por parte do profesor. |
Problem solving |
Os alumnos resolven problemas de cálculo propostos polo profesor. |
Student portfolio |
Pode incluír:
--------------------------------------------------------
Prácticas de Laboratorio:
Os alumnos encárganse de realizar as montaxes que se lles indican nos guiones de prácticas da asignatura e realizar con eles os ensaios indicados, respondendo ás cuestións que lles suscite o profesor de prácticas.
Saídas de campo:
Visitas a instalacións industriais relacionadas coas competencias de cada asignatura.
Eventos de carácter científico e/ou divulgativo
Conferencias ou clases invitadas impartidas por expertos ou a cargo de empresas colaboradoras relacionadas coas competencias de cada asignatura.
Talleres:
Xornadas de traballo para a presentación de instalacións, dispositivos ou ferramentas de traballo relacionadas co traballo industrial ou de campo en ámbitos relacionados coas competencias de cada asignatura.
Seminarios:
Presentación de temas específicos relacionados coa asignatura e discusión sobre os mesmos
Traballos tutelados:
Os alumnos realizan de forma autónoma, individualmente ou en grupos, seguindo as indicacións do profesor, os traballos propostos por este. Os traballos entregaranse utilizando os medios telemáticos dispoñibles na UDC.
|
Objective test |
Resposta a preguntas ou resolución de exercicios sen medios de consulta ou con medios de consulta restrinxidos, nun espazo de tempo concreto limitado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Student portfolio |
|
Description |
El profesor responde de forma individualizada o en grupo, a las preguntas o consultas realizadas por los alumnos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
A6 A10 A26 A27 B1 B5 C3 |
Na corrección dos traballos tutelados poderase ter en conta entre outros factores:
O axuste as instrucións recibidas.
A calidade técnica do traballo
O manexo e a cita adecuada de fontes de información
A correcta organización e indexación.
A corrección e propiedade da linguaxe empregada. |
30 |
Objective test |
A6 B1 B5 |
Na corrección das probas mixtas poderanse ter en conta entre outros factores:
O seguimiento das instrucións para a súa realización.
A corrección técnica dos cálculos e resultados.
A orde, limpeza e organización do material entregado.
A correcta expresión das ideas e razonamientos empregados. |
70 |
|
Assessment comments |
A avaliación divídese en
Actividades realizadas durante o periodo lectivo (porcentaxe de cualificación 60%) distribuídas do seguinte xeito:
Actividades non recuperables:
Prácticas de laboratorio: porcentaxe de cualificación 10%
Traballos tutelados: porcentaxe de cualificación 20% Actividades recuperables:
Probas objetivas intermedias: porcentaxe de cualificación 30% (poden recuperarse na proba objetiva final)
Proba objetiva final (porcentaxe de cualificación 40%) que terá dúas oportunidades.
Nesta proba objetiva pode recuperarse ou mellorarse a cualificación obtida nas probas objetivas intermedias.
Condición de non presentado
Os alumnos que non realicen a proba mixta final da primeira ou da
segunda oportunidade terán a condición de non presentado, si a
cualificación que se obtendría considerando únicamente o resto de
actividades evaluadas é inferior a 5.0
Redondeo
Os cálculos dos puntos de cualificación obtidos realízanse con todas as
cifras decimales que permita o programa de cálculo empregado. A
cualificación final obtida redondéase e exprésase cunha única cifra
decimal. Así por exemplo, unha cualificación de 4,92 equivale a 4,9 e é
suspenso, mentres que unha cualificación a partir de 4,95 equivale a 5 e
é aprobado.
Dispensa académica
Os procedementos de avaliación descritos son aplicables a todos os alumnos, teñan ou non dispensa académica.
Convocatoria adiantada
A cualificación que pode obterse na proba adiantada é únicamente a
correspondente á porcentaxe de cualificación correspondente ás probas
mixtas (70%). En casos xustificados poderán sumarse aos puntos obtidos
nesta proba mixta as cualificacións correspondentes a outras metologías
cursadas nos dous cursos inmediatamente anteriores. Actividades de Avaliación Non Presenciales:
Nas actividades de avaliación non presenciales o profesor poderá
requirir a cada alumno a resposta por videoconferencia a preguntas
relacionadas cos contidos entregados. A resposta non satisfactoria ás
preguntas do profesor poderá reducir a cualificación obtida nunha
porcentaxe de ata un 80%.
|
|
|
|
Sources of information |
Basic
|
Grainger J. J., Stevenson W. D. (1996). Análisis de Sistemas de Potencia. Mc-GrawHill
Gross C.A. (1986). Power System Analysis. John Wiley & Sons
Suárez Creo, Juan M., Andavira (2011). Protección de Instalaciones y Redes Eléctricas. Andavira
Kothari D. P., Nagrath I. J. (2008). Sistemas Eléctricos de Potencia. McGrawHill |
|
Complementary
|
Simón Comín P., Garnacho Vecino F. et. Al (2011). Cálculo y diseño de líneas eléctricas de alta tensión. Ibergarceta
Glover, J. D., Sarma M.S., Overbye T. J. (2011). Power System Analysis and Design. Cengage Learning
Barrero F. (2004). Sistemas de Energía Eléctrica. Paraninfo |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Electric Machines I/770G02021 | Electric Installations low voltage/770G02022 | Electrical power circuits/770G02023 | Power Stations/770G02024 | Cálculo/770G02001 | Informática/770G02002 | Física I/770G02003 | Alxebra/770G02006 | Fisíca II/770G02007 | Ecuacións Diferenciais/770G02011 | Fundamentos de Electricidade/770G02013 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Electric Machines II/770G02026 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Electric Energy Transport/770G02036 |
|
Other comments |
“Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenido y cumplir con
el objetivo de la acción número 5: “Docencia e investigación saludable y
sustentable ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus
Ferrol": La entrega de los trabajos documentales que se realicen en esta materia: • Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático • Se realizará a través de Moodle, en formato digital sin necesidad de imprimirlos |
|