Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B10 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética. |
B11 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as diferentes instalacións nunha vivenda e/ou edificio |
A4
|
B1 B4
|
C3
|
Coñecer os sistemas domóticos e a súa aplicación ás instalacións de vivendas e edificios |
A5
|
B5 B11
|
C3
|
Coñecer a certificación enerxética das viviendas |
A4
|
B10
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os contidos descritos na memoria de verificación desenrólanse a continuación segundo a distribución amosada |
Introducción ós sistemas domóticos e súas aplicacións. (Tema 1)
Principais sistemas domóticos. (Tema 2, 3, 4 e 5)
Instalacións nunha vivenda, e a súa integración cun sistema domótico. (Tema 6 e 7)
Certificación enerxética. (Tema 8) |
Tema 1: Introducción á Domótica |
1.1. Características xenerais
1.2. Funcións e aplicacións da Domótica na vivenda
1.3. Compoñentes dun sistema Domótico |
Tema 2: Aplicacións e tipos de sistemas Domóticos
|
2.1. Servicios e aplicacións das vivendas Domóticas
2.2. Clasificación dos sistemas Domóticos
2.3. Sistemas inalámbricos |
Tema 3: Sistemas por corrientes portadoras |
3.1. O estandar X-10
3.2. Compoñentes principais
3.3. Instalación e configuración
3.4. Outras posibilidades |
Tema 4: Sistemas con controlador programable |
4.1. Características dos sistemas con controlador programable
4.2. O sistema SIMON
4.3. Compoñentes básicos do sistema
4.4. Instalación e configuración
4.5. Outros sistemas con controlador programable |
Tema 5: Sistemas de bus de datos |
5.1. Características do estandar KNX
5.2. Compoñentes básicos do sistema
5.3. Instalación e configuración
5.4. Programación con ETS |
Tema 6: Instalacións |
6.1. Instalacións Eléctricas
6.2. Instalacións de Telecomunicación
6.3. Instalacións de Fontanería e Saneamento
6.4. Instalacións Climatización
6.5. Instalacións GLP |
Tema 7: Lexislación básica sobre instalacións |
7.1. A Ley de Ordenación na Edificación
7.2. I Código Técnico da Edificación
7.3. Reglamento Electrotécnico de Baixa Tensión
7.4. Reglamento de Instalacións Térmicas
7.5. Reglamento de Infraestructuras Comúns de Telecomunicación |
Tema 8: Xestión e certificación enerxética |
8.1. Lexislación
8.2. Implicación da Domótica na calificación enerxética
8.3. Certificación de edificios de vivendas
8.4. Certificación de edificios do sector terciario |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 B4 C3 |
12 |
35 |
47 |
Solución de problemas |
A4 C3 |
7.5 |
20 |
27.5 |
Prácticas de laboratorio |
A4 B10 C3 |
6 |
9 |
15 |
Obradoiro |
A5 B5 B11 |
3 |
15 |
18 |
Proba mixta |
B1 B4 B5 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A orde dos temas impartidos non terá que ser o descrito na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conjuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e problemas concretos no aula, a partir dos coñecementos que se explicaron. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de laboratorio na medida do posible; ou, no seu defecto, a resolución de exercicios e problemas concretos na aula, a partir dos coñecemientos explicados. |
Obradoiro |
Realizarase un traballo individual, xunto coa corrección do traballo de outros compañeiros. Ademáis, este traballo terá que ser presentado na aula. |
Proba mixta |
Consiste na realización dunha proba obxectiva de aproximadamente 2 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutorías personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A5 B5 B11 |
Realización dun traballo persoal, xunto coa evaluación dos traballos de compañeiros. |
30 |
Proba mixta |
B1 B4 B5 |
Exame tipo proba obxectiva |
45 |
Prácticas de laboratorio |
A4 B10 C3 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía |
25 |
|
Observacións avaliación |
No marco das "Prácticas de laboratorio" poderanse incluír aspectos tales como asistencia a clase, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado. Además, tamén se poderá incluir nesta metodoloxía a valoración da presentación na clase do traballo persoal. A "Proba mixta" poderase dividir nunha parte tipo test, e unhas preguntas breves. Será necesario superar o 35% da puntuación no test da "Proba mixta" para aprobar. Para a segunda oportunidade non haberá un segundo plazo de entrega de traballos, e a evaluación relativa ás "Prácticas de laboratorio" incluirase na "Proba mixta". Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada de decembro serán iguais ós da segunda oportunidade do curso anterior. Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212)", serán evaluados da mesma forma, permitindo unha semana máis de marxe nas entregas de tarefas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Huidobro, José Manuel (2008). Domótica : edificios inteligentes. Segovia: Copyright
Junestrand, Stefan (2004). Domótica y hogar digital. Madrid : International Thomson Editores
Moreno Gil, José (2000). Instalaciones automatizadas en viviendas y edificios. Madrid: Paraninfo |
|
Bibliografía complementaria
|
Romero Morales, Cristóbal (2010). Domótica e inmótica: viviendas y edificios inteligentes. Madrid: Ra-Ma
Tobajas García, Carlos (2011). Instalaciones domóticas. Barcelona: Cano Pina: CEYSA
Huidobro, José Manuel (2010). Manual de domótica. Madrid: Creaciones Copyright |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022 | Automatización/770G02028 | Electrónica de Potencia/770G02029 | Oficina Técnica/770G02034 | Instalacións Industriais e Comerciais/770G02031 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión Eficiente da Enerxía Eléctrica/770G02040 | Instrumentación Industrial/770G02042 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos |
|