Identifying Data 2022/23
Subject (*) Introduction to Mobility Code 771528003
Study programme
Máster Universitario en Enxeñaría en Deseño Industrial
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Enxeñaría Naval e Industrial
Matemáticas
Coordinador
Cardenal Carro, Jesús
E-mail
jesus.cardenal@udc.es
Lecturers
Cardenal Carro, Jesús
Díaz Casás, Vicente
López Peña, Fernando
Rodriguez Bugarin, Miguel Domingo
E-mail
jesus.cardenal@udc.es
vicente.diaz.casas@udc.es
fernando.lopez.pena@udc.es
mbugarin@udc.es
Web
General description Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos fundamentais acerca da problemática do desplazamento humano: características, motivos, fundamentos e consecuencias da mobilidade.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE02 - Conocer las distintas disciplinas que confluyen en el diseño para colectividades "arquitectura, psicología ambiental, ecología, etc" y que le permitirán integrarse en equipos interdisciplinares.
A6 CE06 - Aplicar métodos de investigación de tendencias en los proyectos.
A9 CE09 - Diseñar centrándose en el usuario y los estilos de vida.
A14 CE14 - Diseñar teniendo en cuenta factores humanos y criterios ergonómicos.
A15 CE15 - Identificar y comprender conceptos y nomenclaturas relativos al mundo del diseño.
A24 CE24 - Sensibilidad para desarrollar en la actividad proyectiva variables compositivas y perceptivas.
A25 CE25 - Aplicar técnicas de análisis de nuevas demandas y de preferencias de usuario.
A29 CE29 - Dominar parámetros de diseño ambiental y confort cromático.
A30 CE30 - Capacidad analítica para la observación y valoración de casos específicos a partir de los factores dimensionales generales y de los factores de uso que presentan los espacios públicos.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B5 CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
B8 CG03 - Capacidad crítica y autocrítica para valorar el conocimiento, la tecnología y la información disponible al resolver los problemas con que deben enfrentarse. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la sociedad, la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas. Se evaluará a través del seguimiento del progreso del alumno por parte de los profesores y responsables de la titulación.
C1 CT01 - Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas. Desarrollo de habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
C4 CT04 - Desarrollo para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C6 CT06 - Capacidad para enfrentarse a situaciones y problemas nuevos de forma proactiva.
C8 CT08 - Valoración de la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos fundamentais acerca da problemática do desprazamento humano: características, motivos, fundamentos e consecuencias da mobilidade. AJ1
AJ6
AJ9
AJ14
AJ15
AJ24
AJ25
AJ29
AJ30
BJ1
BJ3
BJ5
BJ8
CJ1
CJ4
CJ6
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
Introducción. A mobilidade humana e o transporte de mercaderías
Conceptos básicos.
Infraestructuras, vehículos, necesidades, racionalización e previsión de recursos.
Perspectiva histórica. Vías de comunicación, medios e mobilidade desde a antigüidade ata a actualidade.
Evolución e tendencias futuras. Novos paradigmas en mobilidade e a súa repercusión na sociedade. Actuación das administracións e iniciativa privada.
Contexto socioeconómico
A mobilidade asociada á realidade socioeconómica dos pobos: particularizaciones segundo a civilización e rexión.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A6 A9 A14 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 0 30 30
Seminar A1 A6 A9 A14 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 11 0 11
Guest lecture / keynote speech A1 A6 A9 A14 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 17 17 34
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Consiste no deseño e desenvolvemento dun proxecto que pode entregarse durante ou ao final da docencia da materia. Este tipo de avaliación tamén pode implementarse en grupos, tanto cun número reducido de alumnos no que cada un deles fágase cargo directamente dun proxecto, ou en grupos cun maior número de alumnos, os cales se subdividen á súa vez en pequenos equipos, cada un responsable dun proxecto ou subproyecto específico. Este formato pode ser especialmente interesante para fomentar o traballo en grupo dos alumnos.
Seminar Docencia que facilita a interacción fluída entre o profesor e os estudantes. Empregarase para presentar traballos, analizar casos, resolver supostos, resolver problemas, expoñer un tema teórico sinxelo. A diferenza do que sucede nas Prácticas de Aula, o profesor non é o protagonista, limitándose a escoitar, atender, orientar, aclarar, valorar, mostrar como se fan as cousas, avaliar. É un tipo de docencia esencial para facilitar a avaliación continua do alumnado e coñecer o rendemento do autoaprendizaje. Sen ela non hai metodoloxía docente orientada á autoformación. Algunhas das máis prezadas habilidades que debe desenvolver o alumnado (saber presentar e expoñer un traballo, saber resumir, saber realizar unha análise, saber traballar en grupo ...) conséguense precisamente grazas aos seminarios.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O seguimento dos traballos tutelados requirirá acudir as sesións de titoría coa frecuencia necesaria.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A6 A9 A14 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 As sesións maxistrais levarán parello un traballo de preparación por parte do alumnado, ademáis a asistencia é obrigatoria e valorarase na nota final. 20
Supervised projects A1 A6 A9 A14 A15 A24 A25 A29 A30 B1 B3 B5 B8 C1 C4 C6 C8 Os traballos tutelados fixaranse ao principio do curso. Entón se indicará se a realización é individual ou por grupos. 80
 
Assessment comments
Non se admite a dispensa académica nesta materia

Sources of information
Basic Varios (). Apuntes y notas de clase.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.