Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A9 |
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B7 |
Capacidade de liderado e para a toma de decisións. |
B8 |
Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecementos da análise semiótica e emprego da terminoloxía básica |
A2 A6
|
B2 B3 B9 B11
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7
|
Capacitamento no manexo das ferramentas da análise dun obxecto |
A1 A5 A7 A8
|
B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C3
|
Coñecemento e emprego da terminoloxía básica da psicoloxía da percepción |
A3 A4 A9 A10
|
B1 B2 B10 B12
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. APROXIMACIÓN Á SEMIÓTICA |
· Conceptos introdutorios.
. Do signo ao texto
. Do texto ao discurso
· Signo lingüístico vs. singo visual.
· Semiótica simbólica, icónica e indicial. |
II. SEMIÓTICA ICÓNICA. ANÁLISE DE IMAXES VISUAIS. |
· A imaxe. Definición. Natureza e orixe.
· Semiótica das mensaxes visuais.
· O signo icónico: referente, significante e tipo.
· O problema da iconicidade.
· O signo plástico: textura. forma e color.
. Innovación e deseño
. O sistema dos obxectos e a economía política do signo |
III. INTRODUCIÓN A PSICOLOXÍA DA PERCEPCIÓN. |
· Conceptos introdutorios.
. Psicofísica básica
. Teoría e medida da discrimininación psicofísica
· Cuantificación da magnitude perceptiva e da información do estímulo
. A atención
. A percepción visual: sensación e percepción.
· A experiencia perceptiva.
· Teorías clásicas da percepción humana. |
IV. CONDICIONANTES DA PERCEPCIÓN HUMANA. |
· Estabilidad da experiencia perceptiva
. Paradigmas perceptivos.
· Luz e imaxes.
· Percepción da cor.
· Percepción da forma e textura.
· Percepción do espazo.
· Percepción do movemento.
· Percepción non visual. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A10 A6 B2 B3 C5 C6 C7 |
11 |
25 |
36 |
Obradoiro |
A4 A7 A8 A9 B1 B4 |
15 |
20 |
35 |
Proba de resposta breve |
A1 A2 A5 |
1 |
30 |
31 |
Traballos tutelados |
B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 |
15 |
30 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación oral dos contidos teóricos do temario apoiada e complementada co uso de medios audiovisuais.
En ocasións utilizaranse preguntas para desenvolver unha discusión dirixida en torno a un tema concreto.
(Presencial con posibilidade de virtualizar parte das sesións docentes por necesidade do alumnado ou por limitacións de espazos e recursos).
|
Obradoiro |
No obradoiro levaranse a cabo exercicios individuais e/ou en grupo, que se entregarán ao remate da clase ou (de non ser o caso) na forma estimada pola profesora.
Estes exercicios poñerán en práctica algúns dos aspectos tratados nas sesións maxistrais e aulas teóricas.
(Presencial con posibilidade de virtualizar parte das sesións docentes por necesidade do alumnado ou por limitacións de espazos e recursos).
|
Proba de resposta breve |
A avaliación dos contidos teóricos farase mediante unha proba de preguntas cortas.
(Presencial) |
Traballos tutelados |
Ao longo da materia os alumnos desenvolverán un traballo proposto polo profesor.
(Presencial e traballo autónomo do alumnado).
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O desenvolvemento das actividades prácticas, ao igual que durante o traballo tutelado, estará permanentemente tutorizado polo profesor.
Ademais da resolución de dúbidas o profesor interverá no proceso de execución dos exercicios prácticos e/ou traballo para incorporar novas perspectivas que poidan mellorar o proceso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A1 A2 A5 |
A avaliación dos contidos teóricos farase mediante unha proba de preguntas cortas e tipo test. |
30 |
Obradoiro |
A4 A7 A8 A9 B1 B4 |
No obradoiro levaranse a cabo pequenos exercicios individuais e en grupo, que se entregarán ao remate da clase ou (de non ser o caso) na forma estimada polo profesor.
|
50 |
Traballos tutelados |
B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 |
Ao longo da materia os alumnos desenvolverán un traballo proposto polo profesor.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
- Para aprobar a materia é preciso ter aprobado a parte da teoría (examen) e da práctica (obradoiros e traballo tutelado). - Cada traballo ou exercicio práctico non entregado no tempo e forma estipulados supón a súa anulación. - Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exámenes e traballos suporán a non valoración destes. - Actuación contra o plaxio. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria. - Os alumnos/ as con dispensa académica deben contactar co profesor antes do 10 de setembro, a fin de acordar un intinerario personalizado que permita suplir as ausencias ás sesións maxistrais, horas de traballo en aula e á conferencia / masterclass planificadas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Braudrillard, J (1997). El sistema de los objetos. Siglo XXI
Barthes, R (1990). La aventura semiológica. Paidós
Eco, U (1999). La estuctura ausente. Lumen
Dember, W. (1990). Psicología de la percepción. Alianza Psicología
Norman, Donald (1998). Psicología de los objetos cotidianos. Hondarribia
Cobley, Paul y Jansz, Litza (2004). Semiótica para principiantes. Era Naciente |
Luna, M. D, Tudela, P., Percepción visual. Madrid: Trotta, 2006.
Arnheim, R., Arte y percepción visual. Madrid: Alianza, 2002.
Lillo, J., Psicología de la percepción. Madrid: Debate, 1993.
Dember, W., Psicología de la percepción. Madrid: Alianza, 1990.
Sebeok, T., Signos, una introducción a la semiótica. Barcelona: Paidós, 1996.
Sudjic, D., Il Linguaggio delle cose. Edizione Laterza, 2009.
Deni, M. y Proni, G., La semiotica e il progetto. Milán. FrancoAngeli, 2008.
Polidoro, P., Che cos'è la semiotica visiva. Roma, Carocci, 2008
Costa, J., Diseñar para los ojos. Barcelona, Costa Punto Com, 2008.
|
Bibliografía complementaria
|
Rodríguez, R. y Mora, K. (2002). Frankenstein y el cirujano plástico. Una guía multimedia de semiótica de la publicidad. Alicante: Universidad de Alicante |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Márketing/771G01032 | Historia da Arte e do Deseño/771G01038 | Estética/771G01040 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Márketing/771G01032 | Historia da Arte e do Deseño/771G01038 |
|
|