Identifying Data 2022/23
Subject (*) Marketing Code 771G01032
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Calvo Dopico, Domingo Javier
E-mail
domingo.calvo.dopico@udc.es
Lecturers
Calvo Dopico, Domingo Javier
Membiela Pollán, Matías Enrique
Rodríguez Rodríguez, Marceliano
E-mail
domingo.calvo.dopico@udc.es
matias.membiela@udc.es
marceliano.rodriguez@udc.es
Web
General description O obxectivo principal desta materia é adquirir habilidades e competencias de marketing que permitan ao deseñador ou deseñadora crear e desenvolver non só produtos adaptados ás necesidades dos consumidores/as ou usuarios/as (sexan consumidores/as ou empresas) senón a metodoloxía para identificar problemas visuais, técnicos, funcionales ou estéticos nos produtos e poder resolvelos.

Además, existen obxectivos específicos:

1- Comprender a importancia do deseño e no desenvolvemento de novos produtos.

2- Saber analizar estratéxicamente os sectores e identificar cómo o diseño pode engadir valor aos produtos.

3- Saber aplicar as ferramentas de xestión do produto e da marca (carteira de producto, estratexia de marca e ciclo de vida do produto).

4- Saber segmentar e posicionar adecuadamente os produtos no mercado

5.- Comprender as variables del marrketing (produto, precio, distribución e comunicación) e saber tomar decisions nunha contorna empresarial

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Adequate oral and written expression in the official languages
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. Comprensión da dimensión social do deseño industrial Saber usar ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría que se adquiren durante o desenvolvemento do traballo tutelado Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. Saber tomar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos A1
A2
A4
A5
A7
A8
A10
B1
B2
B4
B5
B6
B7
B10
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. A3
B11
C1
C3
C6
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. Resolver problemas de forma efectiva. Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. A6
B1
B4
B5
B9
B12
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
PARTE I. INTRODUCION
TEMA 1. INTRODUCCION
PARTE II. ANALISE DO MERCADO TEMA 2. ANALISE DO ENTORNO, COMPETENCIA E ANALISE INTERNO

TEMA 3 COMPORTAMIENTO DO CONSUMIDOR
PARTE III. CONCEPTUALIZACION Tema 4. INVESTIGACION DE MERCADOS Y CONCEPTUALIZACION

Tema 5. INNOVACION Y DESARROLLO DE PRODUCTOS
PARTE IV. DECISIONS COMERCIAIS TEMA 6. SEGMENTACION E POSICIONAMENTO

TEMA 7. POLITICA DE PRODUTO E MARCAS

TEMA 8. POLITICA DE DISTRIBUCION

TEMA 9. POLITICA DE PREZOS

TEMA 10. POLITICA DE COMUNICACION

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 B2 B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 15 37.5 52.5
Multiple-choice questions B5 B6 B11 1 11.5 12.5
Mixed objective/subjective test B1 C1 1 4 5
Guest lecture / keynote speech A3 A10 B12 C7 C8 25 50 75
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Se deberá formar un equipo de traballo que será tutelado polo docente e por tanto terá apoio titorial. Formaranse grupos reducidos de alumnos/as, entre 4 e 7 alumnos/as. Poderiase aceptar que fora de mais alumnos ou alumnas sempre que exista acordo entre os membros do grupo. O traballo ten por obxectivo a aplicación dos conceptos e fundamentos da metodoloxia de marketing e deseño que se explican na primeira parte da materia.

O docente irá tutorizando e realizando o seguimento do grupo de forma gradual de maneira que o grupo poida ir desenvolvendo o traballo paulatinamente a medida que se desenvolve a materia. Desta forma conséguese unha docencia interactiva, práctica e unha participación activa por parte do alumno ao longo do proceso de aprendizaxe.

A entrega e/ou presentación do traballo estaría planificada para finais do mes de outubro (ultima semana de outubro). Non é necesario facer a presentación. O formato de entrega é dun poster en tamaño din A3.
Multiple-choice questions Test de resposta múltiple individual: 20 preguntas tipo test. Cada pregunta mal contestada penaliza un terzo do valor da pregunta.
Mixed objective/subjective test Preguntas de resposta breve. Trátase de saber aplicar os fundamentos teóricos a casos reais do mercado e de saber responder a preguntas curtas baseados nos fundamentos teóricos e de resolver exercicios baseados na politica de produto, prezos e marcas. Valórase a precisión e claridade da resposta.
Guest lecture / keynote speech Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais. Valórase a participación activa do alumno e dos diferentes membros do subgrupo formado

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
The different members of the group can consult the part they have to develop in the case study or in the supervised work.

Likewise, if you have any doubt about the material explained in class, you can consult with the teacher in your office or set another time to clarify doubts and facilitate follow-up of the student.

For the students with recognition of part-time dedication and academic exemption of attendance exemption, at the beginning of the course a specific titorias calendar compatible with their dedication will be agreed upon.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test B1 C1 Tratase de preguntas curtas e breves. Son cuestions practicas baseadas en feitos e casos reais de mercado onde hai que aplicar os conceptos ou fundamentos teóricos que se van desenvolvendo durante a a asignatura. A resposta é curta e breve. 20
Supervised projects A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 B2 B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 Se evalua a claridade, a síntese, a orixinalidade e a calidade da presentación (empresa ou marca, sector, produto ou tendencias) 40
Multiple-choice questions B5 B6 B11 Pregunta tipo test de resposta múltiple. 40
 
Assessment comments

Traballo tutelado. Supon un 40 por cento (40%) da nota final. Se formarán subgrupos entre un minimo de 4 e un maximo de 7, podendo chegar a maís membros se fora necesario. Cada grupo establecerá un coordinador ou coordinadora. 

Se fixará un horario de atención semanal ou quincenal, dependendo do número de grupos que finalmente se formen. As titorías finalizarán o derradeiro luns de outubro.

A entrega ndo traballo será nos dous meses seguintes á finalización del periodo de titorías, sendo a data final o 20 de decembro. Deberá acordarse entre os membros do grupo e o docente o día da entrega do traballo.   A entrega é en poster en formato impreso DIN A3. Adicionalmente, debe entregarse o material en formato dixital. Se acordará cos diferentes coordinadores ou corodinadoras dos subgrupos formados a aula, o día e hora para facer a entrega do traballo. 

A nota se manterá durante todo o curso académico de tal xeito que no aso de que se aprobe esta nota se manterá para a primeira e segunda oportunidade. Se non se superase nin na primeira nin na segunda oportunidade, hai que volver a facer o traballo, sempre e cundo se matriculase de novo na asignatura.

Se houbera algún conflicto dentro do grupo o coordinador ou coordinadora informará ao coordinador da asignatura para valorar se esa persoa pode ir para outro subgrupo ou se ten que facer o traballo individualmente.

O traballo tutelado é obrigatorio. En caso de que por razons de traballo ou outra circunstancia non puidese facer o traballo en grupo, se valoraría a posibilidade de facer o traballo de forma individual, o cal se podería presentar antes da primeira oportunidade ou ben antes do exame final.

Proba mixta. Supon un 20 por cento (20%). Son preguntas curtas sobre conceptos da asignatura, mini casos reais de mercado ou exercicios da parte de politica de produto, marcas e politica de prezos. Se fará unha proba de ensaio qeu servirá de capacitación para o alumnado.

Test. Exame tipo test de catro opcions onde so unha opcion é correcta. As preguntas mal contestadas penalizan un tercio do valor da pregunta. E necesario obter 5 puntos, resultado de facer o promedio entre a avaliación do exame tipo test e as preguntas curtas para superar a asignatura. E dicir, a nota media do traballo tutelado computa sempre que se saque un minimo de 5 puntos logo de computar o test e as preguntas curtas. 

No caso de que non se alcance o promedio de 5 puntos nas preguntas curtas e test a nota que figurará na primeira oportunidade será a calificacion máis alta obtida no exame ou no traballo tutelado.

Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: No caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.

Excepto para as fechas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de fechas compatible coa súa dedicación.


Sources of information
Basic Santesmases, M. (2005). Marketing. Conceptos y Estrategias.. Pirámide, Madrid

No caso de que exista algunha bibliografía especifica para cada tema se facilitará ao principio do mesmo.

Santesmases, M. (2005). Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide, Madrid

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Design and Product/771G01023
Design Projects I/771G01024

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Economic and Business Aspects of Design/771G01033
Industrial Management and Organisation/771G01034

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.