Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexar os aparatos necesarios para as técnicas celulares e moleculares |
AI1 AI2 AI3 AI4
|
|
|
Coñecer os protocolos de uso das diferentes técnicas |
AI1 AI2 AI4 AI5
|
|
|
Coñecer as aplicacións das distintas técnicas |
AI2 AI4 AI5 AI10 AI12 AI13
|
BI2
|
CM6
|
Plantexarse as formas de solucionar problemas metodolóxicos asociados a realización das técnicas |
AI8
|
BI1 BI2 BI3
|
|
Establecer relacións de uso entre as distintas técnicas e a sua posible combinación para a resolución de problemas |
AI8 AI9 AI10
|
BI1 BI2 BI3
|
|
Interpretar os datos procedentes das observacións e medidas no laboratorio |
|
BI2 BI3
|
CM3
|
Planificar, deseñar e desenrolar experimentos en relación coas técnicas aprendidas |
AI9 AI10 AI12 AI13
|
BI2 BI4
|
CM3 CM8 CM9
|
Manter unha actitude crítica de perfeccionamento da labor experimental |
|
|
CM1 CM3 CM6 CM8 CM9
|
Relacionar as propiedades químicas e estructurais das biomoléculas cás técnicas de laboratorio que sexan mais axeitadas para o seu illamento, purificación e caracterización |
AI2 AI9
|
BI1 BI2
|
|
Coñecer en profundidade as posibilidades e características da PCR e a PCR en tempo real |
AI1 AI10
|
BI3 BI4
|
|
Comprender e manexar as técnicas de DNA recombinante que poden utilizarse para o analise e manipulación das biomoléculas |
AI1 AI2 AI8 AI10
|
BI2
|
|
Utilizar métodos e técnicas para detectar e analizar a variación xenética |
AI2 AI3 AI12
|
BI3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Purificación de biomoléculas |
Principios das técnicas de centrifugación e instrumentación. Centrifugación analítica e preparativa
Técnicas cromatográficas: principios e criterios de selección.
Fundamentos da electroforese. Tipos de electroforese
Isoelectroenfoque. Electroforese capilar. |
PCR |
Conceptos avanzados de PCR
Diferencias entre PCR e PCR en tempo real
Métodos de detección de amplicóns
Deseño de ensaios e analise de resultados |
Tecnoloxía dos marcadores moleculares |
Marcadores moleculares: concepto e características xerais
Principio, desenvolvemento e xenotipado de RFLPs, microsatélites e SNPs |
DNA Recombinante |
Enzimas e protocolos utilizados nas técnicas de DNA recombinante
Xenotecas xenómicas
Xenotecas de expresión
Analise de xenotecas
Técnicas de transferencia e Blotting
Secuenciación
Técnicas de mutaxénese dirixida
Silenciamento
Usos e aplicación de organismos transxénicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A1 A3 A4 A5 A8 A10 A13 C1 C3 |
14 |
14 |
28 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A1 A3 A12 B4 C8 C9 |
24 |
48 |
72 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A8 A9 B1 B3 B2 |
0 |
42 |
42 |
Proba mixta |
A2 A3 A9 A12 B1 B2 C6 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Impartidas polo profesor ou/e exposición de traballos do alumno |
Prácticas de laboratorio |
Clases prácticas no laboratorio, resolución de problemas e casos prácticos |
Traballos tutelados |
Traballo Titorizado relacionado coas técnicas realizadas no laboratorio de prácticas. Realizaranse de maneira individual baixo a orientación do profesor.
|
Proba mixta |
Exames con cuestións sobre os contidos teóricos e prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Realizaranse Titorías personalizadas centradas na orientación para a realización dun traballo tutelado, resolución de dúbidas e aclaracións.
O horario de TITORÍAS especificarase ao inicio do curso. Os/as estudantes tamen poderán solicitar cita e resolver dúbidas concretas por correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A3 A8 A9 B1 B3 B2 |
Elaboración e redacción dun traballo tutelado. |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A1 A3 A12 B4 C8 C9 |
Nas diferentes sesións de prácticas, os alumnos resolverán situacións e problemas e/ou resolución de cuestionarios, que formarán parte da avaliación continua da asignatura. |
20 |
Proba mixta |
A2 A3 A9 A12 B1 B2 C6 |
Consistirá nun exame con cuestións nas que o/a estudante terá que aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na asignatura. |
50 |
|
Observacións avaliación |
-A asistencia ás prácticas é condición necesaria para ser avaliado. -En caso de non superar a materia no exame da primeira oportunidade da convocatoria (Xaneiro), as cualificacións obtidas nos traballos tutelados e prácticas conservaranse para a segunda oportunidade (Xullo), e nas actas aparecerá a cualificación de 4. -As matrículas de honra outorgaranse preferentemente entre os/as alumnos/as presentados/as na avaliación correspondente á primeira oportunidade da convocatoria, segundo a normativa de Cualificacións e Actas nos Graos e Másteres. -Os/as alumnos/as que non se presenten ás probas oficiais terán un Non Presentado nas Actas.
-A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso na materia na convocatoria correspondente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
M. L. Marina, A. Ríos, M. Valcárcel (2005). Analysis and detection by capillary electrophoresis . Amsterdam : Elsevier
Westermeier, Reiner. (2005). Electrophoresis in practice : a guide to methods and applications of DNA and protein separations. Weinheim : Wiley-VCH
Weiner MP, Gabriel SB, Stephens JC, (2007). Genetic variation: a laboratory manual. Cold Spring harbor Laboratory Press, New York.
Brown TA (2008). Genomes (3º ed). . Médica Panamericana, Buenos Aires.
Morteza G. Khaledi (1998). High-performance capillary electrophoresis theory, techniques, and applications . New York : John Wiley & Sons,
Nuez F, Carrillo JM, (2000). Los marcadores genéticos en la mejora vegetal.. Universidad Politécnica de Valencia.
Avise CJ (2004). Molecular markers, natural history, and evolution (2ª ed.). . Sinauer Associates, Sunderland, MA.
Keith Wilson and John Walker (1995). Principles and Techniques of Practical Biochemistry. Cambridge, University Press
Dorak, T. (2007). Real-Time PCR. Routledge Taylor and Francis.
Mackay, I. M. (2007). Real-time PCR in microbiology : from diagnosis to characterisation. Norfolk: Caister Academic Press.
Edwards, K., Logan J. & Saunders, N. (2004). Real-time PCR: an essential guide.. Horizon bioscience.
Logan J, Edawards K, Saunders N. (2009). Real-Time PCR: Current Technology and applications.. Caister Academic Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Ademais, proporcionaranse artigos científicos de revisión sobre os temas tratados na asignatura na plataforma Campus Virtual. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa Green Campus Facultade de Ciencias
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.
b. De realizarse en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a realización de borradores. |
|