IMPORTANTE: As plataformas de guías docentes das dúas universidades, aínda sendo similares, teñen lixeiras diferenzas. En caso de que exista algunha discrepancia entre as guías, terase en conta a publicada na páxina web do máster.
EN LA DOCENCIA DE ESTA MATERIA PARTICIPARÁN LAS SIGUIENTES PROFESORAS DE LA UVIGO:
Mª Carmen Rodríguez Arguelles (e-mail: mcarmen@uvigo.es)
Diana Valverde Pérez (e-mail: dianaval@uvigo.es)
LA SIGUIENTE PROFESORA DE LA EMPRESA LONZA BIOLOGICS:
Mónica Valladares Andrade (e-mail:monica.valladares@lonza.com)
Y LA SIGUIENTE PROFESORA DE LA UDC Y DEL INIBIC (INSTITUTO DE INVESTIGACIONES BIOMÉDICAS A CORUÑA):
Margarita Poza Domínguez (e-mail: margarita.poza.dominguez@sergas.es)
Novos fármacos con aplicación en terapia, diagnose e teragnosis
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A35
Coñecer os procesos de deseño, desenvolvemento e produción de vacinas e fármacos.
A36
Coñecer os factores xenéticos responsables da resposta variable a fármacos, nutrientes e xenobióticos e saber aplicalos ao deseño de novos fármacos específicos.
B1
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía).
B2
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas).
B3
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións).
B4
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal.
B5
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación.
B6
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas.
B7
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía.
B8
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación.
B9
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa.
B10
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible.
B11
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual.
B12
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia.
B13
Aprendizaxe autónoma.
B14
Liderazgo e capacidade de coordinación.
B15
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos.
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C7
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Coñecer os procesos de deseño, desenvolvemento e produción de vacinas e fármacos. Coñecer os factores xenéticos responsables da resposta variable a fármacos, nutrientes e xenobióticos e saber aplicalos ao deseño de novos fármacos específicos.
AM35 AM36
BM2 BM3 BM5 BM6 BM12 BM13 BM15
CM4 CM7
Identificar y extraer de la literatura especializada la información necesaria para la resolución de los
problemas planteados.
Usar criterios científicos e independientes para sustentar la toma de decisiones.
Usar una adecuada estructura lógica y un lenguaje idóneo al público no especializado y defenderlo ante
expertos de esa temática.
Una predisposición para actualizarse y adaptarse de acuerdo con las nuevas tecnologias del sector.
Comprender y practicar la dinámica de trabajo en equipo y desarrollo de competencias directivas y de
organización
AM35 AM36
BM1 BM2 BM3 BM5 BM6 BM7 BM8 BM11 BM13 BM14 BM15
CM4 CM7
Liderazgo y capacidad de coordinación.
Sensibilización hacia la calidad, el respeto ambiental, el consumo responsable de recursos y la
recuperación de residuos.
Capacidade de traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. Capacidade de traballo nun contexto de sustentabilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio e polos diferentes organismos que o integran, así como concienciación polo desenvolvemento sostible. Razoamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual.
AM35 AM36
BM5 BM6 BM7 BM9 BM10 BM11 BM13 BM15
CM4 CM7
Contidos
Temas
Subtemas
Diseño de nuevos compuestos metálicos con aplicación en medicina
Introducción. Aplicaciones en terapia y diagnóstico
Nanomedicina
Aplicaciones en terapia y diagnóstico. Nanoteragnosis
Nanotoxicidad
Respuesta inmune. Biocompatibilidad. Toxicidad
Anticuerpos
Introducción. Mecanismos de acción. Anticuerpos monoclonales y policlonales. Usos de los anticuerpos: diagnóstico/terapia. Anticuerpos en la era post-genómica. Nuevas perspectivas.
Farmacogenética y farmacogenómica.
Factores genéticos responsables de la respuesta variable a fármacos, nutrientes y xenobióticos.
Planificación
Metodoloxías / probas
Competencias / Resultados
Horas lectivas (presenciais e virtuais)
Horas traballo autónomo
Horas totais
Sesión maxistral
A35 A36
16
16
32
Presentación oral
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C4
3
18
21
Seminario
A36 B2 B4 B9 C4 C7
2
0
2
Proba de resposta múltiple
A35 A36 B1 B2 B3 B13
2
17
19
Atención personalizada
1
0
1
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
Exposición por parte do profesor dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases teóricas e/ou directrices dun traballo, exercicio ou proxecto a desenvolver polo estudante.
Presentación oral
Exposición por parte do alumnado ante o docente e/ou un grupo de estudantes dun tema sobre contidos da materia ou dos resultados dun traballo, exercicio, proxecto... Pódese levar a cabo de maneira individual ou en grupo.
Seminario
Se propondrán ejercicios relacionados con lo expuesto en las clases magistrales
Proba de resposta múltiple
Probas de tipo test. Probas para avaliación das competencias adquiridas que inclúen preguntas pechadas con diferentes alternativas de resposta (verdadeiro/falso, elección múltiple, emparellamento de elementos...). Os alumnos seleccionan unha resposta entre un número limitado de posibilidades.
Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Sesión maxistral
Seminario
Descrición
El profesor resolvera dudas relacionadas con los temas propuestos de forma presencial o por correo
electrónico.
El profesorado atenderá las consultas de los alumnos relacionadas con la materia proporcionando orientación apoyo y motivación en el proceso de aprendizaje. Se realizara de forma presencial o a través del correo electrónico
Para el alumnado con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia, el profesor adoptará las medidas que considere oportunas para no perjudicar su calificación.
Se resolverán dudas o cuestiones relacionadas con los temas propuestos
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Presentación oral
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C4
Presentación/exposición por parte del alumnado de un tema
relacionado con los contenidos de la materia
40
Seminario
A36 B2 B4 B9 C4 C7
Resolución de casos/ejercicios propuestos
5
Proba de resposta múltiple
A35 A36 B1 B2 B3 B13
Probas de tipo test. Probas para avaliación das competencias adquiridas que inclúen preguntas pechadas con diferentes alternativas de resposta (verdadeiro/falso, elección múltiple, emparellamento de elementos...). Os alumnos seleccionan unha resposta entre un número limitado de posibilidades.
Se realizará un examen con preguntas tipo test para la evaluación de los conocimientos adquiridos
55
Observacións avaliación
La segunda oportunidad para superar la materia se realizará en el mes de Julio.
Tendrán prioridad para optar a Matrícula de Honra aquellos alumnos que se presenten en la primera oportunidad.
Fontes de información
Bibliografía básica
Gielen M., Tiekink R.T , Metallotherapeutic drugs & Metal-based, J.Wiley & Sons, Cornwall 2005,
M., Scott, R.A. , Nanomaterials: Inorganicand Bioinorganic, John Wiley & Sons, Chichester, 2008
E. I. Pertsov , Nanomaterials: New ResearchDevelopments, Nova. New York. 2008.
Martin M. Zdanowicz, Concepts inPharmacogenomics , ASHP; 1 edition (January 1, 2010) ,
Federico Innocenti , Genomics and Pharmacogenomicsin Anticancer Drug Development and Clinical Response (Cancer Drug Discovery andDevelopment) , Humana Press; 1 edition (October 23, 2008) ,
Bernd Meibohm , Pharmacokinetics andPharmacodynamics of Biotech Drugs: Principles and Case Studies in DrugDevelopment , Wiley-VCH; 1 edition (January 2, 2007)
Jones, C. J., Thomback, J. R., Medicinal Applications of Coordination Chemistry. Royal Society of Chemistry, Cambridge, 2007.
Deseño e produción de vacunas e fármacos/610475503
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Aspectos legais e éticos en Biotecnoloxía/610475203
Materias que continúan o temario
PROXECTO FIN DE MÁSTER/610475006
PRÁCTICAS EXTERNAS/610475007
Observacións
Es aconsejable que los alumnos tengan conocimiento de inglés a nivel de compresión de textos, ya que parte de las fuentes de información que consultarán están publicadas en esta lengua.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías