Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
AM1
|
|
|
Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural. |
AM3
|
|
|
Coñecemento do comportamento de diferentes especies químicas e dos procesos aos que poden estar sometidas unha vez liberadas no medio ambiente, incluíndo as súas relacións entre distintos compartimentos ambientais. |
AM6
|
|
|
Relacionar a presenza de especies químicas no medio natural cos conceptos de toxicidade e biodisponibilidade. |
AM10
|
|
|
Coñecer as principais propiedades fisicoquímicas das augas naturais, relacionalas coa súa calidade e entender as principais tecnoloxías de tratamento de augas naturais. |
AM14
|
|
|
Coñecemento e interpretación da lexislación, normativa e procedementos administrativos básicos sobre medios acuosos, chans e atmosferas. Comprensión das bases científicas e económicas da sustentabilidade. |
AM19
|
|
|
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
|
BM2
|
|
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos. |
|
BM3
|
|
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
|
BM4
|
|
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
|
BM6
|
|
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
|
BM8
|
|
Ser capaz de traballar en equipos, especialmente nos interdisciplinares e internacionais. |
|
|
CM1
|
Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade. |
|
|
CM2
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CM4
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM7
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM9
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socieconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Propiedades fisicoquímicas das augas naturais. |
. Parámetros indicadores da contaminación das augas
. Criterios de calidade da auga
. Indices de calidade
. Lexislación básica |
Tratamentos fisicoquímicos das augas residuais.
|
. Decantación
. Coagulación-floculación
. Pretratamentos
. Sedimentación
. Adsorción
. Intercambio iónico
. Procesos redox |
Tratamentos biolóxicos das augas residuais.
|
. Fundamentos
. Tratamentos aerobios
. Tratamentos anaerobios
. Eliminación de nutrientes
|
Prácticas de Laboratorio |
. Visita a unha estación depuradora (a determinar)
. Determinación de parámetros microbiolóxicos nas augas
. Eliminación/recuperación de metais pesados en augas mediante adsorción
. Determinación de contaminantes orgánicos
. Determinación de contaminantes inorgánicos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A6 A10 A14 A19 B4 B8 C2 C1 C7 C9 C11 |
18 |
63 |
81 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A10 B2 B3 B4 B6 C2 C1 C4 C7 C9 C11 |
24 |
36 |
60 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A10 A14 A19 B2 B6 B8 C4 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais o profesorado presentará os temas coa axuda dos medios audiovisuales necesarios, indicando aos alumnos o máis importante a ter en conta á hora do estudo e recomendándolles os materiais e libros máis adecuados para a súa comprensión. Incentivarase a participación do alumnado nas aulas.
|
Prácticas de laboratorio |
No laboratorio os alumnos levarán a cabo tanto ensaios e determinacións básicas na caracterización físico-química e microbiolóxica das augas, coma a análise da eficacia de sistemas de tratamento de aguas residuais.
Como complemento, realizarase unha visita técnica a algunha planta de tratamento de augas residuais. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva constará de varias partes con preguntas tipo test ou de resposta corta. |
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A3 A10 B2 B3 B4 B6 C2 C1 C4 C7 C9 C11 |
As prácticas correspondentes á caracterización físico-química das augas e análise de sistemas de tratamento, avalíanse mediante unha memoria de laboratorio na que se recollerán os ensaios realizados e os resultados, os cálculos e as conclusións obtidos. |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A10 A14 A19 B2 B6 B8 C4 |
A proba constará de varias partes correspondentes aos diferentes temas impartidos, nas que a través de preguntas tipo test ou preguntas cortas se avaliarán os coñecementos e competencias adquiridas.
A cualificación global será un promedio ponderado das cualificacións das diferentes partes. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Nesta materia, debido á súa elevada carga práctica non se contemplan medidas específicas para o alumnado a tempo parcial.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
American Water Works Association ( 2003). "Calidad y tratamiento del agua", . Mac Graw Hill, Madrid
AENOR ( 1999). “Calidad del agua”. AENOR, Madrid
Tejero, I., Suárez, J., Jácome A., Temprano, J. (2001). “Introducción a la Ingeniería Sanitaria y Ambiental”. . Impreso por Tórculo. Coruña. España.
CEDEX (1992). "Curso sobre tratamiento de aguas residuales y explotación de estaciones depuradoras"; . Gabinete de Formación y Documentación del CEDEX, MOPT, M
P. Lens, G. Zeeman and G. Lettinga (Ed.) (2001). Decentralised Sanitation and Reuse. Concepts, systems and implementation. IWA Publishing , London
Henze, M., Harremoes, P., Jansens, J. & Arvin, E. ( 1995). Wastewater treatment. Springer-Verlag, New York
N.F. Gray (2005). Water Technology. Ed.Elsevier
Metcalf-Eddy (1995). “Ingeniería de aguas residuales. Tratamiento, vertido y reutilización”. McGraw-Hill;
Poch, M. (1999). “Las calidades del agua”. . Barcelona Rubes editorial, S.L., |
|
Bibliografía complementaria
|
Cortacans, J.A. (2000). “Fangos activos: eliminación biológica de nutrientes”. . Edita Colegio de I.C.C.P. Madrid
Hernández, A. (1998 ). "Depuración de aguas residuales"; . Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos; Colección Seinor; Madrid
PRIDESA. (1995). “Tratamiento Biológico de las Aguas Residuales”.. Ronzano, E. y Dapena J.L. Ediciones Díaz de Santos, Madrid, España.
Metcalf-Eddy (2003). “Wastewater Engineering. Treatment and Reuse”;. International Edition; McGraw-Hill; |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para
axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co
punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os
traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|