Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A3 |
Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural. |
A6 |
Coñecemento do comportamento de diferentes especies químicas e dos procesos aos que poden estar sometidas unha vez liberadas no medio ambiente, incluíndo as súas relacións entre distintos compartimentos ambientais. |
A9 |
Coñecer algunhas aplicacións básicas da química computacional e dos programas de cálculo máis utilizados nos ámbitos da química e o medio ambiente. |
A10 |
Relacionar a presenza de especies químicas no medio natural cos conceptos de toxicidade e biodisponibilidade. |
A14 |
Coñecer as principais propiedades fisicoquímicas das augas naturais, relacionalas coa súa calidade e entender as principais tecnoloxías de tratamento de augas naturais. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B8 |
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
C2 |
Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade. |
C3 |
Ser capaz de adaptarse a situacións novas, mostrando creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e capacidade de liderado. |
C4 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C5 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C11 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para identificar elementos contaminantes nunha auga natural |
AM3
|
|
|
Calcular as concentracións e/ou actividades das especies iónicas e moleculares nunha auga natural |
AM6
|
BM2
|
|
Suministrar datos termodinámicos de utilidade en estudios de impacto ambiental de vertidos contaminantes sobre cursos de augas |
AM1 AM6
|
BM2 BM6
|
|
Saber redactar un informe completo (introducción, antecedentes, parte experimental, descripción de resultados e a súa discusión, conclusións e recomendacións, bibliografía) sobre a contaminación por metais e outros contaminantes presentes nun medio acuático |
|
BM1 BM4 BM6
|
CM4
|
Extraer información relevante derivada da lectura de artigos de investigación/divulgación sobre problemas reais asociados á contaminación de augas e/ou a procesos de modelización en augas naturais; sintetizar o seu contido e xulgalo de maneira crítica |
AM1 AM6 AM14
|
BM3 BM4
|
CM2 CM3 CM5 CM6 CM9 CM11
|
Coñecer a estructura dos programas de cálculo máis utilizados na resolución de problemas de especiación química e saber manexar polo menos un deles. Capacidade para aplicar as ecuacións e procedementos matemáticos necesarios para resolver o modelo que conduce á composición dun auga en térmos de especiación química |
AM9
|
BM6
|
|
Saber xulgar de maneira crítica a relación existente entre especiación, biodisponibilidade e toxicidade mediante o uso de diferentes modelos. |
AM9 AM10
|
BM8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Modelización do equilibrio químico en augas naturales |
Composición maioritaria dunha auga natural. Plantexamento e resolución de problemas de equilibrio químico: metodoloxía xeral. Balances de materia. Condición de neutralidade eléctrica. |
Tema 2. Interaccións iónicas en augas naturais |
Modelos de interacción: asociación iónica versus interacción física. Modelos de coeficiente de actividade de amplio uso en Oceanografía , xeoquímica etc. Modelos de complexación superficial. |
Tema 3. Exemplos: Equilibrios ácido-base, complexación, solubilidade e redox |
Aplicación da metodoloxía xeral de cálculo de especiación ao sistema CO2/H2O/calcita. Reaccións redox e especiación. Outros exemplos. |
Tema 4. Especiación e toxicidade |
O modelo de actividade do ión libre. O modelo do ligando biótico. O coeficiente de reparto octanol/auga. Outros modelos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A6 A10 A14 |
7 |
21 |
28 |
Traballos tutelados |
A3 B1 B3 B4 B6 C4 C5 |
1 |
14 |
15 |
Seminario |
A9 C6 |
2 |
7 |
9 |
Prácticas de laboratorio |
B2 C3 C9 C11 |
11 |
0 |
11 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B8 C2 |
0 |
2 |
2 |
Proba mixta |
A6 A14 |
2.5 |
7.5 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación na aula dos contidos da materia. |
Traballos tutelados |
Lectura, análise e discusión de artigos de investigación sobre modelización con énfasis no ámbito do medio ambiente |
Seminario |
Resolución de alguns dos problemas propostos onde se aclararán as posibles dúbidas que poidan xurdir nos mesmos. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de cálculos de especiación de metais en auga mediante a utilización de programas de cálculo específicos, cuxo manexo será explicado ao alumno. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades formativas complementarias tales como visita a un laboratorio de investigación, proxección de vídeos divulgativos, conferencias na facultade ou búsquedas temáticas na rede. |
Proba mixta |
Examen dos contidos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Recoméndase aos alumnos o uso de titorías individualizadas para resolver todas as dúbidas, cuestións e conceptos que no quedasen claros referentes á presentación dos contidos da materia.
As prácticas (de laboratorio e da aula de informática) realizaranse coa presencia constante dos profesores da materia que resolverán persoalmente todas as dúbidas e problemas que poidan xurdir a cada alumno.
Horario oficial atención personalizada: martes e xoves de 10 a 13 h.
En calquiera caso, ao longo da semana, o alumno pode consultar cantas dúbidas lle xurdan en relación coa asignatura.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 B1 B3 B4 B6 C4 C5 |
Exposición e entrega dun resumo corto de artigo/s asignado/s sobre modelización e cálculos de especiación. |
5 |
Seminario |
A9 C6 |
Entrega dun dos problemas propostos en clase. |
5 |
Prácticas de laboratorio |
B2 C3 C9 C11 |
Asistencia obrigatoria a todas as prácticas na aula de informática e entrega dun resumo da labor realizada. |
20 |
Proba mixta |
A6 A14 |
Examen de contidos. |
70 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A.M.URE,C.M.DAVIDSON eds. Chemical Speciation in theEnvironment. 2ª ed. Blackwell 2002 A TESSIER,D.R.TURNER eds. Metal Speciation andbioavailability in Aquatic Systems. IUPAC Series on Analytical, PhysicalChemistry and Environmental Systems. Vol. 23. Wiley 1995. FRANCOIS M.M. MOREL; JANET G. HERING (1993).Principles and Applications of Aquatic Chemistry. John Willey & Sons,New York STUMM,W. & MORGAN, J.J (1996). Aquatic Chemistry. John Willey & Sons. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Coñecementos previos: Licenciados/graduados en Ciencias e/ou Enxenaría. |
|