Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de deseñar e planificar un proxecto |
AM1 AM2 AM5 AM6 AM8 AM9
|
BM2 BM4 BM6
|
CM1 CM3
|
Ter coñecementos dos procesos químicos industriais |
AM1 AM4 AM5 AM9
|
BM3 BM8 BM10
|
|
Capacidade de traballo en equipo. |
|
BM9
|
CM2 CM5
|
Elaborar e escribir memorias e informes de carácter científico e técnico |
AM1
|
|
CM1 CM3 CM4
|
Capacidade de indagar e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ó ben común. |
AM2
|
BM1 BM7 BM11 BM12
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Xeralidades dun proxecto. |
Concepto. Os proxectos en enxeñaría. Definición e obxectivos dun proxecto. Tipos de proxectos. Etapas de deseño. Ciclo de vida dun proxecto industrial. Aspectos organizativos dun proxecto. |
2. Previsión de recursos. |
Previsión de recursos materiais, humáns e económicos. Tamaño dun proxecto. Economía de escala. Estudos previos de viabilidade.
|
3. Planificación e programación do proxecto.
|
Fases de iniciación, planificación, execución, comprobación e retroalimentación. Distribución óptima de recursos humáns e temporais: método do camiño crítico (CPM). Diagramas de Gantt. Análise PERT. Ferramentas informáticas |
Tema 4. Orzamento e avaliación económica de proxectos. |
Tipos de custos e distribución, Avaliación económica de proxectos. Fluxos de caixa. Rentabilidad. VAN. TIR. Análise de sensibilidade |
Tema 5. Documentación dun proxecto. |
Memoria descriptiva. Memoria justificativa: presentación de cálculos. Pliego de condicións. Definición e estrutura. Condicións xerais. Condicións particulares. |
Tema 6. Proxectos de I D. |
Planificación, seguimiento e control de proxectos de I D. Técnicas de preparación de proxectos. Xustificación técnica e económica de proxectos de I D. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A5 A9 |
9 |
18 |
27 |
Proba mixta |
A1 B2 B4 B10 C1 |
3 |
0 |
3 |
Seminario |
A2 A4 A6 A8 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
12 |
27.6 |
39.6 |
|
Atención personalizada |
|
5.4 |
0 |
5.4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais impartiranse ó grupo completo. Consistirán en leccións expositivas nas que se exporá de forma ordenada o temario da materia. Ó comezo de cada tema exporase claramente o contido e obxectivos principais de dito tema. Asemesmo, ó final do tema farase un breve resumo dos contidos máis salientables. Para facilita-la labor de seguimento por parte do alumno das clases presenciais proporcionaráselle con antelación o material docente utilizado polo profesor. A exposición de cada un dos temas apoiárase en medios audiovisuais. |
Proba mixta |
Os estudantes realizarán un exame con cuestións fundamentalmente teórico-prácticas que permitirá individualiza-la cualificación final. |
Seminario |
Esta clase de metodoloxía ten por obxectivo profundizar nalgúns aspectos concretos da materia tratados cun carácter máis xeral nas clases de teoría. Para isto, traballarase na resolución de casos prácticos relacionados co desenvolvemento de proxectos e unidades de proceso. Tamén inclúe a realización de traballos, tanto individualmente, como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do Mestrado., exposición oral de traballos, informes, etc.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Proba mixta |
|
Descrición |
Nos seminarios, a atención personalizada farase mediante titorías presenciais. Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderán realiza-los traballos tutelados en titorías personalizadas e/ou grupais en horario a convir cos profesores. As actividades a realizar nestas titorías serán similares ás dos alumnos en réxime ordinario e computarán para a avaliación final cun 20% da cualificación global.
A nivel individual o alumno poderá expor as súas dúbidas referentes ás cuestións de carácter práctico plantexadas na clase.
Nos traballos tutelados, a atención personalizada buscará resolve-las dificultades que se lle plantexen ó alumnado na formulación do proxecto, na elección das ferramentas e na análise da información e dos resultados acadados, así como a revisión dos sucesivos borradores do informe do traballo. Ademais do traballo de seguimento realizado nas sesións de titoría grupal, haberá unha titoría individual no horario establecido polos profesores.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A2 A4 A6 A8 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
Durante a semana entregaran-se cuestións prácticas ó alumnado para que traballen na súa resolución. As cuestións resoltas deberán ser entregadas ó profesor antes da clase de resolución das mesmas. En outras ocasións, presentaranse ós alumnos, ó inicio da sesión, problemas para resolver na mesma aula, tendo que entrega-los resoltos ó fin da mesma. A entrega e resolución dos traballos resoltos computará, proporcionalmente, ate un máximo dun 20% da nota final.
|
45 |
Proba mixta |
A1 B2 B4 B10 C1 |
Os estudiantes realizarán un exame con cuestións fundamentalmente teórico-prácticas que permitirá individualiza-la cualificación final. |
55 |
|
Observacións avaliación |
Os estudiantes realizarán un exame con cuestións fundamentalmente teórico-prácticas que permitirá individualiza-la cualificación final. Será necesario acadar unha cualificación mínima do 40% da nota máxima (4 sobre 10) en cada unha das dúas partes da avaliación (continua e exame final). A materia superaráse cunha nota final mínima de 5. No caso de non supera-la materia na Primeira Oportunidade, o estudiante será novamente avaliado da proba mixta na Segunda Oportunidade e manteráselle a nota dos seminarios.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Project Management Institute (2008). Guía de los Fundamentos para la Dirección de Proyectos (Guía del PMBOK®) 4ª edición. http://www.pmi.org/
Taha, H.A. (2012). Investigación de Operaciones. Novena edición.. Pearson Education
Martín Martín, Q. (2003). Investigación Operativa. Editorial Hespérides
Cos Castillo, M. de (2007). Teoría General del Proyecto. Volumen I: Dirección de Proyectos. Editorial Síntesis
Cos Castillo. M. de (2007). Teoría General del Proyecto. Volumen II: Ingeniería de Proyectos. Editorial Sintesis |
|
Bibliografía complementaria
|
Project Management Institute (2008). Guía de los Fundamentos para la Dirección de Proyectos (Guía del PMBOK®) 4ª edición.
Peters, M. S., Timmerhaus, K. D. y West, R. E. (2012). Plant Design and Economics for Chemical Engineers. Editorial McGraw-Hill |
http://www.micinn.es" www.micinn.es http://www.mineco.gob.es/portal/site/mineco/idi" http://www.mineco.gob.es/portal/site/mineco/idi http://www.cdti.es" www.cdti.es http://ec.europa.eu/research/fp7" http://ec.europa.eu/research/fp7 http://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/h2020-sections" http://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/h2020-sections https://ec.europa.eu/research/participants/portal/desktop/en/home.htmlh… Escenario 2 e 3:
Substitúese pola bibliografía en liña proposta nas presentacións e actividades complementarias dispoñibles en Moodle (USCvirtual) e Teams
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas 1/610G01001 | Matemáticas 2/610G01002 | Física 1/610G01003 | Física 2/610G01004 | Química Xeral 1/610G01007 | Química Xeral 2/610G01008 | Química Xeral 3/610G01009 | Laboratorio de Química 1/610G01010 | Laboratorio de Química 2/610G01032 | Enxeñaría Química/610G01033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|