Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Comprender los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología. |
A2 |
CE2 - Aplicar los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología a la resolución de problemas de naturaleza cuantitativa o cualitativa. |
A3 |
CE3 - Reconocer y analizar problemas físicos, químicos, matemáticos, biológicos en el ámbito de la Nanociencia y Nanotecnología, así como plantear respuestas o trabajos adecuados para su resolución, incluyendo el uso de fuentes bibliográficas. |
B1 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Aprender a aprender |
B7 |
CG2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
CG3 - Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B9 |
CG4 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CG5 - Trabajar de forma colaborativa. |
B11 |
CG6 - Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano/a y como profesional. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C2 |
CT2 - Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C4 |
CT4 - Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género |
C7 |
CT7 - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social. |
C8 |
CT8 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
C9 |
CT9 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender a traballar cos distintos sistemas de coordenadas |
A1 A2 A3
|
B5 B7 B8
|
|
Comprender os fundamentos da mecánica clásica Newtoniana |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C4 C7 C8 C9
|
Coñecer as propiedades das ondas e a súa representación analítica |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11
|
C1 C2 C4 C7 C8 C9
|
Saber como se pode influir nunha onda forzánoa, así como súa atenuación |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11
|
C1 C2 C4 C7 C8 C9
|
Entender o fenómeno da resonancia e a formación de ondas estacionarias |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11
|
C1 C2 C4 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1. Introdución |
1.1. Magnitudes
1.2. Vectores
1.3. Sistemas de coordenadas |
BLOQUE 2. Mecánica |
2.1. Cinemática dunha partícula
2.2. Dinámica dunha partícula
2.3. Traballo e enerxía
2.4. Dinámica dun sistema de partículas e do sólido ríxido
2.5. Fluídos |
BLOQUE 3. Ondas |
3.1. Oscilacións
3.2. Ondas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 B5 B8 B9 B11 C4 C7 C8 C9 |
32 |
48 |
80 |
Seminario |
A1 A2 A3 B1 B2 B7 B8 |
16 |
32 |
48 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 |
0 |
16 |
16 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos conceptos e leis asociados aos fundamentos da mecánica e as ondas. |
Seminario |
Aplicación dos conceptos presentados nas sesións maxistrais mediante a resolución de exercicios de maneira interactiva. |
Traballos tutelados |
Realización de dous traballos tutelados, un abordarase de forma individual mentres que o outro consistirá en desenvolver unha serie de tarefas de forma colaborativa dentro dun grupo. |
Proba mixta |
Realización de forma individual de probas sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada consistirá no seguimento da evolución do traballo ou ben na resolución das dúbidas relacionadas coa súa elaboración, e terán lugar de forma individual ou en grupos, dependendo da natureza do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 |
Propoñerase a realización de dous traballos tutelados. Un elaborarase de forma individual e o outro en grupo. Cada traballo terá un peso na cualificación dun 20%. |
40 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 |
Realizarase unha proba parcial (PARCIAL 1) que podería liberar materia da proba final (tanto da primeira como da segunda oportunidade) en caso de alcanzar a puntuación mínima esixida.
O exame final, composto polo PARCIAL 1 e o PARCIAL 2, computa ata un 60% da nota final. |
60 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Aproximadamente a metade de cuadrimestre, realizarase unha proba parcial
(PARCIAL 1) que podería liberar materia do exame final no caso de que o
estudante alcance unha puntuación mínima de 1,2 puntos sobre 3,0. Durante o período de docencia, propoñerase a realización de dous
traballos tutelados. Un elaborarase de forma individual e o outro en
grupo. Cada traballo terá un peso na cualificación dun máximo de 2,0
puntos sobre 10. Non se requirirá puntuación mínima para ningún dos dous
traballos. Coincidindo coa data oficial de avaliación da primeira oportunidade,
realizarase un exame final que constará de dous partes (PARCIAL 1 +
PARCIAL 2).
Para aprobar a materia, os estudantes haberán de alcanzar un mínimo de
5,0 puntos tras sumar todas as cualificacións das actividades de
avaliación e, ademais, haberán de obter unha puntuación mínima de 1,2
puntos sobre 3,0 en cada un dos dous parciais de que consta o exame
final. SEGUNDA OPORTUNIDADE Realizarase un exame final que constará de dous partes (PARCIAL 1 +
PARCIAL 2).
Aqueles alumnos que na primeira oportunidade alcanzasen nalgún dos dous
exames parciais un mínimo de 1,2 puntos sobre 3,0 terán a opción de non
repetilo na segunda oportunidade e, por tanto, conservar a cualificación
anteriormente obtida. Para aprobar a materia os estudantes haberán de alcanzar un mínimo de
5,0 puntos tras sumar todas as cualificacións das actividades de
avaliación (traballos e parciais) e, ademais, haberán de obter unha
puntuación mínima de 1,2 puntos sobre 3,0 en cada un dos dous parciais. TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA A avaliación do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia seguirá os mesmos criterios, e consistirá nas mesmas probas que o resto do alumnado. FRAUDE NAS ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso
"0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera
cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a
convocatoria extraordinaria.
CUALIFICACIÓN AO FINAL DO PROCESO DE AVALIACIÓN
Aqueles alumnos que cumpran os requisitos mínimos e alcancen un mínimo de 5,0 puntos, aprobarán a materia.- Aqueles alumnos que non alcancen a puntuación mínima establecida nalgunha das partes do exame final (1,2 puntos), esta non computará na cualificación final e ademais, tras a suma das cualificacións, só poderán obter unha cualificación global máxima de 4,5 puntos.
A cualificación de “Non Presentado” figuraralle a aqueles estudantes que non se presenten ás probas obxectivas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Raymond A. Serway, John W. Jewett (2005). Física para ciencias e ingenierías. Thomson
Paul A. Tipler, Gene Mosca (2011). Física para la ciencia y la tecnología. Reverté |
|
Bibliografía complementaria
|
Santiago Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz (2006). Física general. Tébar
Raymond A. Serway, John W. Jewett, Jr. (2014). Physics for scientists and engineers. Brooks/Cole, Cengage Learning
Santiago Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz (2006). Problemas de física. Tébar
Hugh D. Young (2007). Sears & Zemansky college physics. Pearson
Richard P. Feyman, Robert B. Leighton, Matthew Sands (1975). The Feyman lectures on physics Feynman física. Fondo Educativo Interamericano |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Fundamentos de Matemáticas/610G04001 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
CONOCIMIENTOS PREVIOS Recoméndase ter coñecementos de Física de Bacharelato. PROGRAMA GREEN CAMPUS FACULTADE DE CIENCIAS Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|