Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar a necesidade do uso de métodos numéricos e estadísticos na resolución de modelos de problemas reais, especialmente orixinados na nanociencia e nanotecnoloxía |
A3 A7
|
B2 B4 B5 B7 B8 B9 B10
|
C7
|
Coñecer e adquirir soltura no manexo de los métodos numéricos para a solución dos distintos problemas, así como coñecer as condicións para aproximala solución |
A3 A7
|
B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Ter criterio para seleccionar os métodos numéricos máis eficientes nos distintos problemas, especialmente os relacionados coa nanociencia e nanotecnoloxía |
A3 A7
|
B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C7 C8
|
Adquirir os coñeocementos sobre probabilidade e métodos estadísticos de modelización, análisis de datos, diagnosis e interpretación de resultados |
A3
|
B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C3 C7 C8 C9
|
Manexar ferramentas de software que implementen as metodoloxías estudiadas e saber analizar os resultados |
A3 A7
|
B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C3 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 0: Introdución |
Xeneralidades de métodos e algoritmos numéricos. Erros |
Tema 1: Resolución numérica de sistemas lineais e cálculo numérico de autovalores.
|
- Métodos directos (LU, Cholesky)
- Métodos iterativos (Jacobi, Gauss-Seidel)
- Aproximación de autovalores: QR
- Aplicacións |
Tema 2: Resolución numérica de ecuacións e sistemas non lineais.
|
- Resolución numérica de ecuacións (dicotomía, Newton e variantes, iteración funcional)
- Resolución de sistemas non lineaies (iteración funcional, Newton)
- Aplicacións |
Tema 3: Interpolación, derivación e integración numéricas. |
- Interpolación (Lagrange, Chebyshev, Spline)
- Derivación numérica
- Integración numérica (punto medio, trapecio, simpson, cuadratura gaussiana)
- Apliacións. |
Tema 4. Fundamentos do cálculo de probabilidades
|
- Cálculo de probabilidades
- Probabilidade condicionada e independencia de sucesos
- Teorema de Bayes |
Tema 5. Variables aleatorias |
- Variables aleatorias discretas e continuas
- Distribución normal e teorema central do límite
- Aplicacións en Nanociencia e Nanotecnoloxía |
Tema 6. Introdución á inferencia estatística
|
- Estimadores e distribucións muestrais
- Regresión lineal
- Ferramentas de software |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 B2 B4 B5 B6 B7 B11 C8 |
28 |
56 |
84 |
Solución de problemas |
A7 B8 B12 |
8 |
16 |
24 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A7 B2 B4 B10 C3 C7 C9 |
12 |
25 |
37 |
Proba mixta |
B7 B9 C9 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos especificados no programa da materia, para iso empregaranse medios audiovisuales ou lousa. |
Solución de problemas |
Sesións onde se presentarán problemas de relevancia no ámbito das Ciencias e da Enxeñería, que se resolverán tanto analítica como numéricamente: o estudante deberá ser capaz de acadar a solución de calquer problema mediante lápiz e papel ou, alternativamente, empregando ferramentas informáticas, e comparar os resultados. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas interactivas nas que se resolverán problemas de relevancia no ámbito das Ciencias e da Enxeñería.
Na parte correspondente a Métodos Numéricos (Temas 0 - 3) empregarase a linguaxe de programación Python, e na parte de correspondente a Métodos Estadísiticos (Temas 4-6) traballarase con R empregando Rcmdr.
|
Proba mixta |
Desenvolvemento de cuestións e problemas da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
|
Descrición |
a) A diversidade do alumnado e da súa formación fai recomendable unha orientación personalizada, que podería levarse a cabo mediante tutorías.
b) Nas prácticas con ferramentas TIC e na resolución de problemas, o profesorado axudará ao estudantado no desenvolvemento dos problemas enunciados, así como nas aplicacións a problemas no ámbito das Ciencias e da Enxeñería.
c) As medidas de atención personalizada específicas para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” para o estudo da materia, a avaliación continua das prácticas a través de TIC e da resolución de problemas realizarase mediante probas parciais online. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A3 A7 B2 B4 B10 C3 C7 C9 |
Resolución de problemas de carácter práctico empregando o lenguaxe de programación Python ou R. |
30 |
Solución de problemas |
A7 B8 B12 |
Resolución de problemas de carácter práctico.
|
20 |
Proba mixta |
B7 B9 C9 |
Proba que inclúe a resolución de cuestións e problemas da materia |
50 |
|
Observacións avaliación |
A materia está organizada en dúas partes: Métodos Numéricos (MNum) e Métodos Estatísticos (MEst). Os contidos correspondentes á parte MNum son os indicados nos temas 0- 3, e os contidos correspondentes á parte MEst son os indicacos nos temas 4-6. Cada parte será cualificada sobre 10 puntos: - A cualificación de MNum (CNum) será entre 0 e 10 puntos.
- A cualificación de MEst (CEst) será entre 0 e 10 puntos.
A cualificación final da materia será a media das notas acadadas en cada unha das dúas partes: Nota Final= (CNum + CEst)/2 Indícase a continuación o desglose da cualificación para cada unha das dúas partes da materia: - A cualificación correspondente á parte de MNum consta de tres partes:
- Cualificación de prácticas a través de TIC (CP_1): entre 0 e 3.5 puntos
- Cualificación de resolución de problemas (CR_1): entre 0 e 1.5 puntos
- Cualificación da proba obxetiva (CE_1): entre 0 e 5 puntos.
A calificación final de MNum (CNUm) será a suma das tres partes CP_1 + CR_1 + CE_1, sempre e cando a cualificación da proba obxetiva sexa maior que 1.5 (sobre 5 puntos). Noutro caso, a cualificación final será a nota obtida na proba obxetiva, CE_1. A nota final na parte Num será: CNum= CP_1 + CR_1 + CE_1 - A cualificación correspondente á parte de MEst consta de tres partes:
- Cualificación de prácticas a través de TIC (CP_2): entre 0 e 2.5 puntos
- Cualificación de resolución de problemas (CR_2): entre 0 e 2.5 puntos
- Cualificación da proba obxetiva (CE_2): entre 0 e 5 puntos.
A calificación final de MEst (CEst) será a suma das tres partes CP_2 + CR_2 + CE_2, sempre e cando a cualificación da proba obxetiva sexa maior que 1.5 (sobre 5 puntos). Noutro caso, a cualificación final será a nota obtida na proba obxetiva, CE_2. A nota final na parte MEst será: CEst= CP_2 + CR_2 + CE_2
A nota final da materia será a media de CNum e CEst: NotaFinal = (CEst + CNum)/2
Na segunda oportunidade da avaliación: - O estudante que teña que ir á segunda oportunidade da materia, soamente terá que presentarse á parte suspensa:
- Da parte de MNum conservanse as prácticas a través de TIC (CR_1) e a resolución de problemas (CP_1).
- Da parte de MEst conservanse as prácticas a través de TIC (CR_2) e a resolución de problemas (CP_2).
Poñerase un Non Presentado a aqueles alumnos/as que non se presenten á proba mixta final. - Observacións sobre o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”: As medidas de atención persoalizada específicas para o “Alumnado con recoñecemiento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” para o estudo da materia, a avaliación continua das prácticas a través de TIC e da resolución de problemas realizarase mediante probas parciais online.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
James F. Epperson (2021). An Introduction to Numerical Methods and Analysis (3rd Ed.). Wiley
F. Rius Díaz, F.J. Barón López (2005). Bioestadística. Thomson.
A.J. Arriaza Gómeza (2008). Estadística básica con R y R-Commander. Servicio Publicaciones UCA.
R. Cao Abad y otros (2001). Introducción a la estadística y sus aplicaciones. Ed. Pirámide
J. Douglas Faires, R. Burden (2014). Métodos Numéricos (7ª ed). Thomson
Steven C. Chapra, Raymond P. Canale (2019). Métodos Numéricos para ingenieros (7º ed). McGrawHill |
|
Bibliografía complementaria
|
Jeffrey J. Heys (2017). Chemical and Biomedical Engineering Calculations Using Python. Wiley
J. Baró LLinas, (1998). Estadística Descriptiva, Cálculo de probabilidades e Inferencia estadística (tres volúmenes). Ed. Parramón
W. Navidi (2006). Estadística para ingenieros y científicos (1ª Ed) . Mc Graw-Hill
Jaan Kiusalaas (2013). Numerical Methods in Engineering with Python 3. Cambridge University Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Electricidade e Magnetismo/610G04007 | Fundamentos de Matemáticas/610G04001 | Ampliación de Cálculo/610G04009 | Mecánica e Ondas/610G04002 | Fundamentos de Informática/610G04010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Ecuacións Diferenciais /610G04016 |
|
Observacións |
Estudio diario dos contidos tratados na aula, complementándoos coa bibliografía recomendada. Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.
|
|