Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Dominar o procedemento de elaboración dos fluxos de caixa, a determinación do Valor actual neto e a taxa de rendemento interna |
A5 |
Utilizar os principais modelos de análise e selección de inversións, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza |
A6 |
Estruturar o proceso de selección de investimentos tendo en conta tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo |
A7 |
Ordenar, determinar e aplicar os modelos de valoración de empresa a distintos eidos |
A8 |
Determinar os obxectivos financeiros e o concepto de valor de empresa |
A9 |
Entender o concepto de intanxibles, a súa localización, a súa importancia, a súa valoración, a súa implicación na función financeira |
B1 |
Habilidades lingüísticas básicas. |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B4 |
Habilidades informáticas. |
B5 |
Habilidades de presentación oral e escrita. |
B6 |
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas. |
B7 |
Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións. |
B8 |
Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo. |
B9 |
Capacidade para traballar baixo presión. |
B10 |
Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros. |
B11 |
Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información. |
B12 |
Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben. |
B13 |
Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade. |
B14 |
Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento |
B15 |
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións |
B16 |
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca |
B17 |
Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas |
B18 |
Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro |
B20 |
Estudo da solvencia das empresas e das entidades financeiras |
B23 |
Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria |
B24 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación |
B25 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B26 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B27 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B28 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos e xustificación da teoría do investimento, así como os instrumentos de valoración das operacións financeiras. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13 BP14 BP15 BP16 BP17 BP18 BP20 BP24 BP25 BP26 BP27 BP28
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Dominar o procedemento de elaboración dos fluxos de caixa, a determinación do Valor actual neto e o tipo de rendemento interno. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CM1 CM3 CM6
|
Aprender a utilizar os principais modelos de análise e selección de investimentos, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CM1 CM3 CM6
|
Estruturar o proceso de selección de investimentos considerando tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7
|
CM1 CM3 CM6
|
Identificar o contexto decisional e os modelos de axuda á decisión axeitados a este. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP8 BP12 BP14 BP15 BP17 BP18 BP20 BP24
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM7
|
Coñecer os fundamentos e xustificación teórica-práctica da función financeira, da Análise Economica-Financeira, desde a perspectiva financeira. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12
|
CM1 CM2 CM6
|
Ordenar, determinar e aplicar os modelos de valoración de empresa a distintos ámbitos. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13 BP14 BP15 BP16 BP17 BP18 BP20 BP23 BP24 BP25
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM7
|
Deteminar os obxectivos financeiros e o concepto de valor de empresa. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP8 BP9
|
CM1 CM2 CM3 CM6
|
Comprender o papel dos intanxibles na contribución ao valor da empresa. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP11 BP12
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O obxectivo financiero da empresa |
A función financeira da empresa: concepto e obxectivo financeiro. |
Fundamentos de matemáticas financieras. |
Fundamentos. Conceptos básicos. Leis financeiras máis comúns. Operación financeira. Tantos equivalentes. Rendas financeiras. Outras operacións financeiras. |
O valor: concepto e cuantificación segundo o modelo de desconto de fluxos de caixa. |
Descuento de flujos y tipos de descuento. |
Valoración de empresas. |
Contexto xeral da valoración de empresas. Métodos para a valoración de empresas. |
Selección de investimentos |
Cuantificación e determinación das variables do modelo.
Delimitación do contorno de certeza. |
Riesgo e incerteza |
Definición, captación e ajuste do risco. Análise de sensibilidade dun proxecto de investimento |
Multicriterio. |
Análise dos modelos de decisión multicriterio máis difundidos. |
Opcións reais |
A introdución de flexibilidade na valoración a través das opcións reais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B20 B23 B24 B25 B26 B27 B28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
12 |
18 |
Solución de problemas |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B20 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C6 C7 |
18 |
18 |
36 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
4 |
4 |
8 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
5 |
5 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. |
Solución de problemas |
Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo |
Proba mixta |
Controis de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico. |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario que sinale cada profesor, previa petición de cita por correo electrónico ou Moodle, e de acordo coa normativa de dedicación docente do profesorado da UDC. As titorías desenvólvense online.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. Esta proba terá lugar no período oficial de exames. |
55 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
Probas escritas periódicas destinadas a controlar o progreso do alumno ao longo do curso. Poden incluír cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. Estas probas constitúen a avaliación continua. |
45 |
|
Observacións avaliación |
A)
NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1.
Condicións de avaliación:
Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 2.
Identificación do estudante:
O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa
vixente. B)
TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación
de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades
de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Estudantes
con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia: Os estudantes con recoñecemento de
dedicación a
tempo parcial, malia que estean exentos de asistencia, serán avaliados
seguindo os mesmos criterios que os estudantes a tempo completo. C)
OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira
oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente
indicados nesta sección. 2. Segunda
oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente
indicados nesta sección. 3. Convocatoria
adiantada: As condicións de avaliación da Oportunidade Adiantada (art. 19
dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións dúas
Estudos de Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta
oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá o 100 %
da cualificación final. Esta proba mixta será deseñada de maneira singular e
específica para valorar en que medida o/a estudante adquiriu os resultados da
aprendizaxe aos que se fai referencia na presente guía. D)
OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: Avaliación continua: Con carácter xeral, as actividades de
avaliación continua serán valoradas cando leven a cabo de acordo coa
programación prevista do grupo correspondente. Realizaranse tres probas ao longo do cuatrimestre. Cada unha delas valerá 1,5 puntos. Adicionalmente,
a
participación en actividades complementarias programadas (conferencias,
seminarios, etc.) poderá engadir até medio punto á suma das
cualificacións do exame e da avaliación continua. En todo caso, o máxima
puntuación que se pode obter será dez puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piñeiro, C.; de Llano, P.; Álvarez, A. (2006). Dirección Financiera; modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid, Delta
De la Fuente, D.; Pra, I. (2020). Ejercicios de Matemática de las Operaciones Financieras. Editorial Universitaria Ramón Areces
Rodríguez, A. (2001). Estrategias de Planificación Financiera Aplicada. Andavira editora, Santiago
Berk, J.; DeMarzo, P (2017). Finanzas Corporativas. McGraw-Hill, 9ª Ed.
Ross, S.; Westerfield, R.; Jaffe, J. (2018). Finanzas Corporativas. McGraw-Hill,9ª Ed.
Piñeiro, C.; de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
Mascareñas, J. (2011). Fusiones, adquisiciones y valoracion de empresas. Ecobook, 5º edición
De la Fuente, D.; Pra, I. (2020). Matemática de las Operaciones Financieras. Editorial Universitaria Ramón Areces
Fernández, P. (1999). Valoración de empresas. Gestión 2000 |
|
Bibliografía complementaria
|
Arnold, G. (2008). Corporate Financial Management. Prentice Hall, Harlow, 4th Ed.
de la Fuente, D. (2011). Ejercicios de valoración financiera. Editorial Universitaria Ramón Areces
Morris, J.R.; Daley, J.P. (2017). Introduction to Financial Models for Management and Planning. CRC Press
De Pablo, A. (2000). Matemática de las Operaciones Financieras II. UNED
De Pablo, A. (2002). Matemática de las Operaciones Financieras I. UNED |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade deimprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cosvalores de sustentabilidade e nos comportamentos persoais e
profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar
prexuízos e actitudessexistas, e influirase na contorna para modificalos
e fomentar valores derespecto e igualdade. 4. Facilitarase a
plena integración do alumnado que por razón físicas,sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un
accesoaxeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. 5. Outras: No escenario docente semipresencial, combinaríanse sesións presenciais e en liña, seguindo as instrucións da institución. O uso
de dispositivos electrónicos (ordenadores, tabletas e teléfonos) na
aula poderá autorizarse exclusivamente para usos académicos. |
|