Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber: Conceptos e instrumentos básicos da asignación de recursos en mercados caracterizados por asimetrías informacionales |
AM2 AM7 AM12 AM13
|
|
|
Saber facer: Identificar os aspectos esenciais das poxas como mecanismo de asignación de recursos e os problemas derivados da selección adversa e do risco moral, así como dos remedios a estes problemas nunha ampla variedade de contextos |
AM4 AM5 AM6
|
BM1 BM3 BM4 BM6 BM8 BM11 BM13
|
|
Saber ser e saber estar: Valorar a importancia da información nas relacións contractuais |
|
|
CM3 CM5 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I. FERRAMENTAS BÁSICAS |
1.1. Que estudan os economistas?
1.2. Como pensan os economistas?
1.2.1. A regra de decisión racional
1.3. Como se poñen de acordo compradores e vendedores nun mercado?
1.3.1. Equilibrio dun mercado e benestar
1.3.2. Excedente do consumidor
1.3.3. Excedente do produtor
1.4. Que é o que se intercambia nun mercado?
1.4.1. O concepto de mercadoría
1.5. Como decide un consumidor?
1.5.1. A decisión do consumidor
1.5.2. A curva de demanda individual
1.5.3. A curva de demanda de mercado
1.6. Como decide unha empresa/un empresario? (I): Tecnoloxía e costes
1.7. Como decide unha empresa/un empresario? (II): A decisión da empresa en competencia perfecta
1.7.1. A curva de oferta individual
1.7.2. A curva de oferta de mercado
1.8. Como se poñen de acordo compradores e vendedores en todos os mercados?: Equilibrio xeral de mercados e benestar
1.8.1. Eficiencia en sentido de Pareto
1.8.2. Primeiro Teorema do Benestar
1.9. Como se poñen de acordo consumidores e empresas en todos os mercados? Equilibrio xeral de mercados con produción
1.9.1. A fronteira de posibilidades de produción |
PARTE II. FALLOS DE MERCADO |
2.1. Externalidades, bens públicos e poder de mercado
2.2. Asimetrías na información
2.3. Políticas públicas: Intervención estatal e Goberno |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
C3 C5 C6 |
5 |
0 |
5 |
Sesión maxistral |
A2 A7 A12 A13 |
30 |
90 |
120 |
Solución de problemas |
A4 A5 A6 B1 B3 B4 B6 B8 B11 B13 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba para avaliar a capacidade do alumno para asimilar os conceptos e interrelacionalos |
Sesión maxistral |
Presentación oral, apoiada por medios audiovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos |
Solución de problemas |
Proba para avaliar a capacidade do alumno para resolver problemas relacionados cos conceptos teóricos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Para a solución dos problemas plantexados nas clases é preciso a realización de traballos tutelados onde se apliquen as técnicas impartidas ao longo do curso. Para levar a cabo estas actividades, os alumnos precisan asesoramento e, se é o caso, a dirección dos profesores. Cada alumno debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos. Poderase esixir, nalgúns casos, a realización destas prácticas a través de TIC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A4 A5 A6 B1 B3 B4 B6 B8 B11 B13 |
Resolución de problemas propostos |
75 |
Proba obxectiva |
C3 C5 C6 |
Examen escrito |
25 |
|
Observacións avaliación |
1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando so participe de actividades de avaliación que teñan un peso inferior ao 20% da nota final, independentemente da cualificación acadada. 2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación continua (resolución de problemas, probas de resposta curta, intervencións durante as sesións maxistrais) mediante preguntas adicionais para a proba obxectiva final. 3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Agás as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as outras probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. 4. Sobre condicións de avaliación final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. 5. Identificación do estudante: O alumno deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. Outras observacións de avaliación: a. Avaliación da Parte I: os contidos desta parte avaliaranse ca entrega de follas de exercicios e/ou proba obxectiva podendo obter un máximo de 7,5 puntos. b. Avaliación da Parte II: os contidos desta parte avaliaranse ca entrega de follas de exercicios, podendo obter un máximo de 7,5 puntos; e, cunha proba obxectiva podendo obter un máximo de 2,5 puntos. puntos. c. Asistencia a clase
obligatoria
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Parte I
Frank, Robert (2001) Microeconomía
y Conducta. McGraw-Hill,
Varian, H (2010). Microeconomía intermedia. Antoni Bosch
Pindyck, RS., Rubinfeld, DL (2013) Microeconomía. Prentice Hall
Parte II
Stiglitz, Joseph
(2000) Economía del Sector público. Antoni
Bosch
Antelo, M (2015) Economía de la información. McGraw-Hill
Goolsbee, A., Levitt,
S., Syverson, C (2015) Microeconomía. Reverté
Gravelle, H., Rees, R
(2004) Microeconomía. Pearson
Prentice Hall. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Temas Avanzados en Teoría Económica/611532031 | Microeconomía Avanzada/611532028 | Macroeconomía avanzada/611532029 |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitarase en formato
virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a
importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade
nos comportamentos persoais e profesionais.
3. Traballaráse para
identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
4. Facilitarase a plena
integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. |
|