Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender as ferramentas matemáticas e estatísticas básicas, necesarias para a formalización do comportamento económico. |
AM1 AM4
|
BM2
|
CM10
|
Habilidades na búsqueda, identificación e interpretación de fontes de información económica relevante e o seu contido. |
AM8 AM12
|
BM5
|
CM10
|
Capacidade de formular modelos simples de relación das variábeis económicas baseada no manexo de aparello técnico. |
AM1 AM3
|
BM7 BM12
|
CM4 CM5
|
Avaliar utilizando técnicas empíricas as consecuencias de distintas alternativas de acción e seleccionar as máis axeitadas. |
AM10 AM12
|
BM7
|
CM4
|
Fomentar a actitude crítica e autocrítica. |
AM10
|
BM5 BM12
|
CM4
|
Manexar a proposta e resolución de distintos problemas de optimización estática e dinámica. Coñecer os métodos estatísticos. |
AM1 AM3 AM12
|
BM2 BM7
|
CM10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MATEM_1. Convexidade e optimización |
Autovalores, autovectores, diagonalización de matrices.
Conxuntos e funcións convexas.
Convexidade e diferenciabilidade.
Optimización con restriccións de igualdade.
Optimización con restriccións de desigualdade. |
MATEM_2. Ecuacións diferenciais |
Concepto de ecuación diferencial
Ecuacións diferenciais de primeira orde.
Sistemas de ecuacións diferenciais.
Equilibrio, estabilidade, diagrama de fases.
|
MATEM_3. Optimización dinámica |
Presentación do problema.
Condicións de primeira orde.
Condición de transversalidade.
Condición suficiente.
Horizonte infinito.
|
ESTAD_1. Análise de datos con R |
Introdución a R.
Preparación dos datos.
Análise exploratoria de datos.
|
ESTAD_2. Variables aleatorias e estimación de parámetros |
Tipos de variables aleatorias, caracterización, exemplos notables.
Simulación de variables aleatorias.
Estimación de parámetros.
Propiedades dos estimadores.
|
ESTAD_3. Inferencia estatística: intervalos de confianza e contrastes de hipóteses |
Métodos de obtención de intervalos de confianza (método pivotal, métodos bootstrap).
Elementos dun contraste de hipóteses.
Contrastes clásicos no contexto paramétrico.
Contrastes non paramétricos.
Contrastes de bondade de axuste.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A3 B5 C5 |
10 |
21 |
31 |
Traballos tutelados |
A8 A10 B2 B12 C4 C5 C10 |
1 |
16 |
17 |
Solución de problemas |
A4 A1 A3 A8 B7 |
10 |
30 |
40 |
Proba mixta |
A4 A1 B2 B12 C4 C5 |
4 |
21 |
25 |
Sesión maxistral |
A4 A1 A12 B7 C10 |
9 |
27 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Clases nas que se traballarán tanto os contidos matemáticos como estadísticos da materia utilizando software específico (R). O principal obxectivo será a realización de tareas enminentemente prácticas co apoio dos medios informáticos. |
Traballos tutelados |
O profesor dará as indicacións necesarias para que cada alumno resolva os problemas que se lle plantexen co obxectivo de aprender a aplicar os coñecementos adquiridos. |
Solución de problemas |
Adicaranse estas horas a aplicar os contidos teóricos adquiridos polos alumnos a diferentes situacións e modelos económicos. |
Proba mixta |
Realizarase unha proba mixta de contidos mínimos, articulada en dous bloques (Matemáticas e Estatística) que corresponde ao exame final. Esta proba considérase fundamental na avaliación polo que será necesario obter nela un mínimo do 50% da súa calificación para que se computen o resto das actividades avaliadas. |
Sesión maxistral |
Lección impartida polo profesor en diferentes formatos (teoría, problemas, exemplos xerais, etc.). O profesor pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos. O obxectivo destas sesións será introducir ao alumnado nos conceptos básicos desta materia e transmitirlle o coñecemento que necesita para iniciar a súa aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
-Tempo que o profesor/a reserva para atender e resolver dúbidas do alumnado, ben sexa de forma individual ou en pequenos grupos.
-Prestarase nas horas de clase e no horario semanal de titorías do profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A3 B5 C5 |
Probas de aplicación dos elementos e técnicas relacionadas co contido da asignatura mediante ouso de ferramentas TIC. |
30 |
Traballos tutelados |
A8 A10 B2 B12 C4 C5 C10 |
Probas de carácter práctico, que poden ser tanto individuais como en grupo, nas que se apliquen as técnicas aprendidas na asignatura. |
30 |
Proba mixta |
A4 A1 B2 B12 C4 C5 |
Realizarase unha proba de contidos mínimos, articulada en dous bloques (Matemáticas e Estatística) que corresponde co exame final. Esta proba é fundamental na avaliación. |
40 |
|
Observacións avaliación |
A asignatura divídese en dous módulos, o de Matemáticas e máis o de Estatística. Ambos bloques desenvolveranse de forma autónoma e simultánea. Os criterios de avaliacións serán os mesmos en ambos módulos, e a cualificación final da asignatura consistirá na suma das puntuacións totais obtidas en cada módulo. O 60% da cualificación final corresponde ás probas de avaliación continua, prácticas a través de TIC e traballos tutelados mentres que o 40% restante corresponde ás probas obxectivas. A proba mixta considérase fundamental na avaliación, polo que será necesario obter nela un mínimo do 50% da súa calificación para que se computen o resto de actividades avaliadas. Ademáis, se poderá esixir un mínimo dun 20% da calificación máxima en cada un dos dous módulos para considerala superada. Cada un dos bloques terá un peso do 50% na calificación final. Cualificación "Non Presentado/a": corresponde ao alumnado que só participe en actividades de avaliación que teñan un peso inferior ao 20% da nota final, independentemente da nota acadada. Na segunda oportunidade a avaliación continua terá un peso do 60% na cualificación final mentres que o
40% restante corresponde ás probas obxectivas. Os alumnos poderán elexir antes da data fixada polo profesorado se renunciar ou non a cualificación da avaliación continua obtida na primeira oportunidade (a renuncia é independente para cada un dos bloques da materia). No caso de renunciar, o alumno terá que realizar de novo tarefas correspondentes á avaliación continua na data que se lle indique dentro do período de exames da segunda oportunidade. Convocatoria avanzada: nesta oportunidad é posible recuperar os puntos da avaliación continua mediante tarefas engadidas de xeito adicional para a proba obxectiva final. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia: salvo no caso das datas aprobadas pola Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para o resto das probas acordarase un calendario específico compatible coa súa dedicación ao comezo do curso. Realización das probas obxectivas finais: está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Identificación do alumno: O alumnado deberá acreditar a súa identidade de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Wasserman, L. (2003). All of Statistics. A Concise Course in Statistical Inference.. Springer
Adams, R. (2009). Cálculo. Pearson.
Barro, R., Sala-i-Martin, X. (2004). Economic Growth. MIT Press
Ruiz-Maya Pérez, L., Martín Pliego, F.J. (2005). Fundamentos de Inferencia Estadística. Ed. Thomson
Sydsaeter, K., Hammond, P. Seierstad, A., Strom, A. (2008). Further Mathematics for Economic Analysis. Prentice-Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
Kamien, M., Schwartz, N. (2012). Dynamic Optimization, Second Edition: The Calculus of Variations and Optimal Control in Economics and Management. Dover Publications, Inc
García Pérez, A. (2009). Estadística Aplicada con R. UNED |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas Econométricas/611532003 |
|
Materias que continúan o temario |
Técnicas Avanzadas para a Análise de Datos/611532032 |
|
Observacións |
Recoméndase o uso continuo da bibliografía, o material de apoio
utilizado nas clases e manter unha comunicación fluida co docente. Requírense coñecementos mínimos de inglés, especialmente en comprensión lectora, xa que parte do material que se facilitará ao alumnado estará nesta lingua. Recomendación do obxectivo de facultade sostible: 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|