Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Identificar as fortalezas, debilidades das economías mundiais e postularse nos principais debates actuais sobre o coidado e as tendencias da economía mundial
2. Entender e analizar a influencia do crecemento da poboación, dos recursos naturais, da acumulación de capital física e humana, da tecnoloxía, das institucións e das desigualdades no desenvolvemento económico dos países
3. Coñecer e manexar con certa destreza as fontes estatísticas e documentais relacionadas coa economía mundial e española
4. Aplicar as ferramentas de análise económica ao estudo da economía mundial
5. Capacidade para interpretar con rigor económico as noticias relacionadas coa economía mundial e española
6. Utilizar correctamente o léxico económico máis vinculado á asignatura |
A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A12
|
|
|
1. Coñecer os recortes básicos da economía mundial e comprender as claves do desenvolvemento nas súas dimensións económicas, sociais e medioambientais
2. Coñecer as interrelacións entre os fluxos de produción, renta e gasto, familiarizando ao alumno coas principais macromagnitudes dunha economía
3. Coñecer os principais modelos económicos que explican o funcionamento das economías, a nivel introdutorio
4. Coñecer e comprender a importancia da taxa de crecemento a longo prazo e a magnitude das diferenzas de renta entre países
5. Fixar uns coñecementos básicos das principais macromagnitudes e a súa sistematización a través de instrumentos de análise cuantitativa como a Contabilidade Nacional (SEC) e a Balanza de Pagos
6. Coñecer o fenómeno da globalización así como o seu potencial e os seus riscos para o desenvolvemento dos países
7. Coñecer e valorar o papel das institucións internacionais encargadas de regular as relacións económicas internacionais, especialmente as comerciais e as financeiras, e os seus retos de futuro
8. Coñecer os plantexamentos en relación coa sostibilidade do desenvolvemento e as estratexias que se deseñaron nos últimos anos a tal efecto |
A1 A7 A9 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3
|
1. Compromiso ético co traballo e a sociedade
2. Capacidade para traballar en equipo
3. Capacidade para interesarse polos problemas económicos e a súa resolución
4. Capacidade para reflexionar e posicionarse en relación cos problemas económicos máis relevantes
5. Habilidade para buscar, filtrar, procesar e interpretar económicamente diversas fontes de información (bibliografía e estatísticas), tanto en lingua española como inglesa, mediante diferentes ferramentas, incluíndo recursos telemáticos
6. Capacidade para o pensamento crítico
7. Actitude activa ante os feitos de actualidade que afecten ao entorno económico da economía mundial |
|
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. O entorno económico internacional. Instrumentos de análise económica |
1.As bases da actividade económica. Agregados macroeconómicos. A Contabilidade Nacional do SEC
2. As contas exteriores: Balanza de Pagamentos.
3. Indicadores socio-económicos de crecemento e desenvolvemento. Estadísticas do BM, OECD, FMI, UNCTAD, OMC, PNUD, EUROSTAT.
|
II. Análise da economía mundial. Creación e distribución da riqueza nun mundo globalizado. O papel das Institucións Económicas Internacionais. |
4. Evolución da economía mundial nun marco capitalista. A globalización económica dende Bretton Woods. Teorías de crecemento económico.
5. Economías emerxentes e o círculo vicioso da pobreza. Crecemento e desenvolvemento sostible: Benestar, cambio climático, migracións.
|
III. Relacións económicas internacionais e globalización |
6. Internacionalización e Comercio internacional. OMC e UNCTAD
7. Sistema financeiro internacional, Globalización financeira. BM y FMI
8. Integración económica. A Unión Europea |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A3 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A5 A7 A9 |
4 |
8 |
12 |
Aprendizaxe colaborativa |
A12 A13 B9 |
4 |
6 |
10 |
Presentación oral |
A12 C1 |
6 |
12 |
18 |
Proba mixta |
A9 A12 C1 C3 |
2 |
8 |
10 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A7 |
15 |
30 |
45 |
Obradoiro |
A3 A9 A12 B6 B8 C3 C4 C6 C7 |
2 |
32 |
34 |
Traballos tutelados |
A2 A3 B7 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura para explicar ao alumno o desenvolvemento do programa, os instrumentos básicos para a medición da economía, as fontes documentais, bibliografia recomendada e requisitos para a evaluación continua.
|
Análise de fontes documentais |
Introducir ao alumno nas principais bases de datos económicos nacionais e internacionais, con información relevante para a análise da economía mundial. |
Aprendizaxe colaborativa |
Aprender a traballar en grupo para conseguir os obxectivos previamente establecidos. |
Presentación oral |
Presentación oral dos traballos tutelados que se expondrán e defenderán oralmente fronte o resto dos compañeiros e profesor. |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos adquiridos da materia. |
Sesión maxistral |
Método expositivo para facilitar ao estudante información organizada sobre os elementos, teorías, métodos fundamentais correspondentes aos distintos temas. |
Obradoiro |
Interpretar textos económicos e noticias de actualidade, debates dirixidos, tratamiento de información socio-económica internacional, participación de conferencias, seminarios relacionados coa materia, probas de autoevaluación e outros traballos que estime o profesor. |
Traballos tutelados |
Traballos tutelados relacionados con algún tema do programa. Selección do tema, documentación, estructura xeral, sesions periódicas co profesor, preparación de la presentación...
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do estudante a través dun seguimento e supervisión das actividades programadas (procura de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos).
As TGR, que poderán impartirse de xeito presencial ou online, dividiránse en dúas sesións de 2 horas. A súa programación terá lugar ao redor das semanas 7 e 13 do cuadrimestre. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A3 B7 |
Traballo de curso correspondente á evaluación continua: parte de análise cuantitativa, explicación da metodoloxía utilizada, desenvolvemento do tema e bibliografía utilizada. Estes traballos serán tutorizados previamente polo profesor antes da defensa oral. |
20 |
Proba mixta |
A9 A12 C1 C3 |
Proba escrita de coñecementos adquiridos e utilización adecuada de conceptos e linguaxe económica da materia. Terá lugar na data establecida no calendario académico. |
40 |
Presentación oral |
A12 C1 |
Traballo de curso correspondente a evaluación continua: parte de exposición e defensa oral. |
20 |
Obradoiro |
A3 A9 A12 B6 B8 C3 C4 C6 C7 |
Discusión dirixida, lecturas, solución de problemas, probas de autoevaluación e participación activa na asignatura |
20 |
|
Observacións avaliación |
A asignatura está estructurada para facilitar que o alumno leve la materia ao día, dado o carácter actual da materia Economía Mundial. O examen final de coñecementos representa o 40% da calificación total que sumarase as calificacions obtidas na evaluación contínua: 40% correspondente ao traballo de grupo e un 20% restante na actividad "Obradoiro". Lémbrase que a evaluación continua é fundamental para superar a asignatura. A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN 1. Condicións de realización dos exames : Durante a realización dos exames non se poderá ter acceso a ningún dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información, salvo que o propio deseño da proba así o esixa (e neste caso so poderá usarse esta conexión co exterior e/ou o almacenamento de información para os fins marcados polos docentes). Poderá ser denegada a entrada á sala de exame con este tipo de dispositivos. Salvo aviso previo do contrario, tampouco está permitido o uso de calculadoras durante la realización das probas presenciais. 2. Identificacióndo estudante : O estudante acreditará a súa identidade de acordo coa normativa vixente. 3. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente acualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente,invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: Cualificación de Non Presentado :Outorgarase esta cualificación ao estudantado que só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación final, con independencia da cualificación obtida. O alumnado que teña recoñecida a dedicación a tempo parcial ou con exención de asistencia seguirán o mesmo sistema de avaliación que os que están a tempo completo. Poderán realizar o traballo de xeito individual. Agás para as datas das probas de coñecementos, as titorías e as tarefas da avaliación continua acordaranse entre o profesor e o estudante. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: Primeira oportunidade : Na primeira oportunidade será imprescindible unha cualificación mínima de 4/10 no exame escrito de coñecementos para sumar á cualificación de avaliación continua. Segunda oportunidade : A segunda oportunidade será avaliada co 40% da proba escrita de coñecementos máis o 60% da parte correspondente á avaliación continua que será avaliada na mesma data e proba a través de exercicios prácticos. Será imprescindible obter un 4/10 en ambas partes para sumar ambas notas. Convocatoria adiantada dedecembro : No caso de que un alumno solicitase a convocatoria adiantada, este será avaliado tal como indica la GADU da materia xa que é do primeiro cuadrimestre (60% avaliación continua+40% a proba escrita). D) OUTRAS NORMAS DE AVALIACIÓN: Plataformavirtual: Para seguir a materia e obter todos os materiais básicos dela, usaraseo campus virtual da UDC (moodle). Así mesmo, se o profesorado o consideraapropiado, poderá usarse a plataforma do departamento Moebius http://moebius.udc.es .Neste caso facilitaráselle a cada estudante un nome de usuario e uncontrasinal persoal, xunto coa información precisa para acceder a estaplataforma virtual.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Alonso, J.A.(dir.) (última edición, aunque según los temas valen ediciones anteriores) Lecciones de Economía Mundial, Civitas,
Madrid.
Angeles Sanchez Díez (coord) : Las transformaciones de la economía mundial (libro electrónico) https://campusvirtual.udc.gal/pluginfile.php/539365/mod_folder/content/0/LIBRO%20las%20transformaciones%20de%20la%20eco%20mundial.pdf%20%28UAM%29?forcedownload=1 García de la Cruz, Durán, y Sánchez Díez (coord.) (2011), La economía
mundial en transformación, Paraninfo, Madrid.
Banco Mundial. Informe sobre el desarrollo mundial.
www.worldbank.org
? EUROSTAT. Anuario Estadístico. www.europa.eu.int
? FMI. Direction of Trade Statistics Yearbook. www.imf.org
? INE. Cuentas económicas www.ine.es
? OCDE. Perspectivas económicas de la OCDE. www.oecd.org
? OMC. Informe anual. www.wto.org
? ONU. Anuario estadístico. www.un.org
? PNUD. Informe sobre el desarrollo humano. www.undp.org
? UNCTAD. Trade and Development Report. www.unctad.org
? CEPAL. Comisión Económica para América Latina y Caribe.
www.eclac.cl
? |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia Económica/611G01002 | Estatística I/611G01006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Política Económica/611G01013 | Macroeconomía/611G01017 |
|
Materias que continúan o temario |
Economía Española/611G01016 | Integración Económica e Economía Europea/611G01025 | Economía Regional: Economía de Galicia/611G01030 |
|
Observacións |
Dentro dos obxectivos de facultade sostible vinculado o "GreenCampus": 1. A entrega
dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase
en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase
a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter
en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade
e nos comportamentos persoais e
profesionais. 3. Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase
a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. |
|