Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos e difundir o uso de novas tecnoloxías |
A4 A7 A10
|
B2
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida e fomentar os valores do esforzo, traballo, formación continua e iniciativa privada |
|
B3 B4
|
C4 C7 C8
|
Saber facer a presentación oral e escrita dun proxecto de análise económica-organizativo dunha empresa |
A5 A6 A11 A12 A13
|
B5 B6
|
C1 C5
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
B6 B8
|
C1
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria |
|
|
C4
|
Comprender os custos de transacción e os custos de axencia nos límites organizativos da empresa así como as variables relacionadas coa análise organizativo |
A1 A2 A3 A8 A9
|
B1 B7 B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Análise dos custos de transacción |
1.1. Concepto de custos de transacción
1.2. Combinación de factores humanos e ambientais nos custos de transacción
1.3.Efecto dos custos de transacción na elección entre mercado e organización |
Tema 2. O proceso contractual: un enfoque de axencia |
2.1. A empresa como nexo de contratos
2.2. Información e problemas contractuais
2.3. Solucións contractuais |
Tema 3. Análise organizativo |
3.1. Introducción
3.2. Parámetros de deseño organizativo
3.3. Factores de continxencia
3.4. Configuracións estructurais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A9 C1 C4 C5 |
4 |
4 |
8 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A8 B2 B3 B4 B7 B9 |
17 |
0 |
17 |
Traballos tutelados |
A2 A4 A5 A6 A10 A11 A13 B1 B5 B6 B8 C7 C8 |
13 |
28 |
41 |
Proba obxectiva |
C6 |
2 |
57 |
59 |
Análise de fontes documentais |
A3 A7 A12 |
4 |
17 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Organizaranse tutorías para o seguimiento dos traballos cuxas datas e horas serán comunicadas ao longo do curso |
Sesión maxistral |
Presentación de conceptos teóricos básicos |
Traballos tutelados |
Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais |
Proba obxectiva |
Exame tipo test |
Análise de fontes documentais |
Procura e análise de datos relevantes utilizando as novas tecnoloxías da información |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Seminario |
|
Descrición |
Os seminarios e as tutorías servirán para aclarar dúbidas e facer un seguimiento dos traballos tutelados ou dúbidas en seminarios e sesión maxistral.
As titorías de grupo reducido desenvolveranse, ou ben, por Teams, ou ben, de forma presencial, indicando o/a profesor/a en clase os días e horas en que se desenvolverán as mesmas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A4 A5 A6 A10 A11 A13 B1 B5 B6 B8 C7 C8 |
Traballos en grupo sobre unha empresa |
30 |
Proba obxectiva |
C6 |
Exame tipo test que se realizará na data establecida no calendario académico oficial |
60 |
Análise de fontes documentais |
A3 A7 A12 |
Uso de fontes de información axeitadas. Cada grupo deberá expoñer en clase un concepto ou epígrafe non visto con anterioridade |
10 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: Condicións de realización dos exames : Lémbrase que está prohibido acceder ás probas de avaliación continua/exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Asímesmo, lémbrase que calquera alumno/a sorprendido/a realizando as probas de avaliación continua/exame mediante calquera procedemento fraudulento asignaráselle unha nota de cero na devandita actividade de avaliación continua/exame (en todas oportunidades). Identificación do estudante : O/a estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. B) TIPOS DE CALIFICACIÓN:
Cualificación de non presentado : Corresponde ao alumno/a, cando participou en menos dun 20% dos traballos , con independencia da cualificación alcanzada.
Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia : Tanto aos/as alumnos/ as a tempo parcial como a tempo completo aplicaráselles o mesmo sistema de avaliación. C) SEGUNDA OPORTUNIDAD DE AVALIACIÓN E CONVOCATORIA ADIANTADA:
Segunda oportunidade e convocatoria adiantada : Na segunda oportunidade, os/ as estudantes que non superasen a materia na primeira oportunidade poderán realizar as actividades de avaliación continua, ademais do exame. Para iso, poñeranse en contacto co seu profesor/a con suficiente antelación, para planificar a realización das devanditas actividades.
Na convocatoria adiantada, manterase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade. D) OTRAS NORMAS DE AVALIACIÓN: Os/ as profesores/ as encargados/as desta materia poñerán ao dispor do alumnado as normas para o desenvolvemento dos traballos propostos nesta guía docente. Para superar a materia, a nota media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10, pero é un requisito indispensable a obtención de 4 puntos sobre 10 na proba obxectiva. Senon se alcanza este mínimo na devandita proba, suspenderase a materia.
Considérase que un/a alumno/a está dentro da avaliación continua e, por tanto, aplicaráselle o esquema de avaliación anterior, se realizou máis dun 20% dos traballos encargados. Se dito/a alumno/a non se presenta á proba obxectiva, terá unha nota de cero en actas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cuervo García, Álvaro (2004). Introducción a la administración de empresas. Madrid: Civitas
Mintberg, Henry (Varios). The structuring of organizations. Prentice Hal |
Cuervo García, A. (2004). Introducción a la administración de empresas. Madrid: Civitas. Mintzberg, H. (varios años). La estructuración de las organizaciones. Ariel. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G01008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|