Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
En xeral, coñecer o funcionamento dos distintos mercados financeiros nacionais e internacionais. Así mesmo, o sistema de formación de prezos dos produtos financeiros e a normativa básica. Énfase na relación entre as variables macroeconómicas e o comportamento dos mercados globais |
A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13
|
B3 B7
|
C1 C3 C4 C5 C6 C8
|
Coñecer o funcionamento do sistema financeiro español e ter capacidade crítica suficiente para avalialo. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9
|
B3 B7
|
C6 C7
|
Comprender a estrutura dos mercados financeiros, a súa regulación e evolución dende unha perspectiva económica. |
A2 A3 A6 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. INTRODUCIÓN AOS MERCADOS FINANCEIROS
2. ORGANIZACIÓN DOS MERCADOS FINANCEIROS
3. MERCADOS FINANCEIROS ORGANIZADOS EN ESPAÑA
4. MERCADO MONETARIO
5. MERCADOS DE RENDA FIXA
6. OPCIÓNS E FUTUROS COMO INSTRUMENTOS DE COBERTA APLICACIÓN PRÁCTICA
7. MERCADO DE RENDA VARIABLE
8. FONDOS DE INVESTIMENTOS
9. GLOBALIZACIÓN DOS MERCADOS FINANCEIROS
10. NOVOS CONTIDOS DA CERTIFICACIÓN CNMV
|
1. INTRODUCCIÓN AOS MERCADOS FINANCIEROS
1.1. Axentes dos mercados financeiros
1.2. Axentes económicos
1.3. Activos financeiros
1.3.1.1. Definición
1.3.1.2. Características
1.4. Intermediarios ou mediadores
1.4.1.1. Definición
1.4.1.2. Funcións
1.5. Mercados financeiros: Concepto e clasificación
1.6. Concepto
1.7. Mecanismo de fixación de prezos
1.8. Clasificación
1.9. Características
1.10. Ámbito de aplicación
1.11. Sistema financeiro español
2. ORGANIZACIÓN DOS MERCADOS FINANCIEROS
2.1. Sistemas de contratación
2.2. M. Descentralizado
2.3. M. Centralizado: Continuos e Discretos
2.4. M. Cerrados
2.5. Sistema de Compensación e Liquidación
2.6. Seguridade
2.7. Axilidade
2.8. Economía
3. MERCADOS FINANCEiROS ORGANIZADOS EN ESPAÑA
3.1. Antecedentes: Política monetaria, déficit público, mercado bursátil
3.2. Características históricas
3.3. Reformas Sistema Financeiro Español
3.4. Política Monetaria
3.5. Agregados Monetarios
3.6. Mecanismos
3.7. Mercado Monetario
3.8. Características
4. MERCADO MONETARIO
4.1. Características dos seus títulos
4.2. Razones do seu desenvolvemento
4.3. Sistema telefónico do Mercado de Diñeiro (STMD)
4.4. Surximento
4.5. Funcións
4.6. Submercados do Mercado Monetario
4.7. M. Interbancario
4.7.1.1. Definición
4.7.1.2. Papel do BE
4.7.1.3. Características
4.7.1.4. Partes que interveñen
4.7.1.5. Submercados
4.8. M. Monetario Xeral
5. MERCADOS DE RENDA FIXA
5.1. Cotización dun bono
5.2. Compoñentes da renda fixa
5.3. Empréstitos
5.4. Bonos
5.5. Duración dos títulos de renda fixa
6. OPCIÓNS E FUTUROS COMO INSTRUMENTOS DE COBERTA Aplicación practica
6.1. Futuros
6.1.1. Definición
6.1.2. Utilidades
6.1.3. Estrategia de coberta
6.1.3.1.1. Short Hedging
6.1.3.1.2. Long Hedging
6.1.4. Problemas
6.2. Opcións
6.2.1. Clasificación
6.2.2. Operativa
6.2.3. Prezo da Prima
6.2.4. Produtos sintéticos
7. MERCADO DE RENDA VARIABLE
7.1. Concepto
7.2. Métodos de análise
7.3. A. Fundamental
7.4. A. Técnico
7.5. A. Econométrico
7.6. Teorías de inversión: aplicabilidade e crítica
7.6.1. C.A.P.M.
7.6.2. A.P.T.
7.6.3. Teoría da inversión anómala
7.6.4. Efectos estacionais
7.6.5. Combinación de Tributos
7.6.6. Factores representativos
7.6.7. Críticas ás teorías de análise
7.6.8. Modigliani e Miller
8. FONDOS DE INVESTIMENTO
8.1. Definición e tipoloxía
8.2. Historia
8.3. Cambios legais e marco europeo de inversión
8.4. Clasificación
8.5. Metodoloxías de xestión de carteiras de Fondos
8.6. Efecto fiscal
8.7. Novos fondos tras a Gran receión 2007-2010. Aa industria dos fondos de investimento.
9. GLOBALIZACIÓN DOS MERCADOS FINANCEIROS
9.1. Definición globalización / integración
9.2. Evolución histórica
9.3. Evidencias da integración
9.4. Goldstein:FMI
9.5. Teoría da escaleira integradora
9.6. Problemas de integración
9.7. Modelos de integración
9.8. Mecanismos de interrelación
9.9. Conclusión do proceso integrador
10.. NOVOS CONTIDOS DE CERTIFICACIÓN CNMV
10.1 Riscos, características e aspectos esenciais dos produtos de inversión. Implicacións fiscais. Produtos máis complexos, ampliación de riscos.
10.2 Costes e gastos totais do produto financeiro e do asesoramiento dos servizos.
10.3 Test de idoneidade e directrices
10.4 Adecuación doos produtos ofrecidos e a información do cliente actual e futura
10.5 Mercados e fixación de prezos dos diferentes activos
10.6 Relación entre as cifras económicas rexionais, nacionais ou globais e o valor dos produtos de investimento.
10.7 Produtos e a súa relación entre os resultados pasados e os rendementos esperados futuros.
10.8 Documentos necesarios para o investimento. Folletos e estados financeiros
10.9 Estruturas de mercado. Plataformas de negociación. Mercados secundarios.
10.10 Fundamentos da xestión de carteiras de inversión e características da diversificación
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A2 A3 A4 A6 |
18 |
18 |
36 |
Proba obxectiva |
A11 A12 B2 |
3 |
27 |
30 |
Sesión maxistral |
A1 A5 A10 A13 C4 C5 |
20 |
40 |
60 |
Traballos tutelados |
A7 A8 A9 B4 B6 C1 |
3 |
3 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
B1 B3 B5 B7 C3 |
3 |
3 |
6 |
Estudo de casos |
B8 B9 C6 C7 C8 |
3 |
6 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Discusión de casos reais de comportamento dos mercados de renda fixa e variable |
Proba obxectiva |
Proba ao final do curso. Puntuará un máximo de 7 puntos na nota final. É necesario obter un mínimo de 3 puntos nel para aprobar |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento do programa. Referencia directa a casos reais e comportamento do mercado. Para superar a materia é necesaria a asistencia ao 80% das sesións. |
Traballos tutelados |
Xestión de carteiras de investimento. Traballo en grupo sobre elementos da orde do día con presentación final |
Prácticas a través de TIC |
Consulta web dos principais medios de análise. Prácticas con modelos de formación e decisión de prezos. Carteira ficticia seguida a través de páxinas específicas na WEB |
Estudo de casos |
Seguimento dos mercados no día a día. Análise de casos e a súa resolución, especialmente na xestión de carteiras de valores de renda fixa e variable |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
En horas de Titoría y vía mail del profesor: estevezmengotti@gmail.com.
A atención personalizada ao alumno realizarase nas propias aulas e mediante reunións individuais. Esta actividade de atención personalizada ao alumno inclúe titorías en grupos reducidos (4 horas por cada grupo de 15 alumnos). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A5 A10 A13 C4 C5 |
Presenza e atención activa do alumnado. Asistencia regular controlada |
5 |
Discusión dirixida |
A2 A3 A4 A6 |
Sobre o temario e durante as sesións |
5 |
Estudo de casos |
B8 B9 C6 C7 C8 |
Levantarasen durante as sesións e computaranse para os alumnos que as resolvan |
5 |
Prácticas a través de TIC |
B1 B3 B5 B7 C3 |
Prácticas na aula de informática sobre datos macro reais. Confirmación do traballo por correo electrónico cos sitios web seleccionados |
5 |
Traballos tutelados |
A7 A8 A9 B4 B6 C1 |
Para escoller entre calquera sección do contido ou tema relacionado cos mercados financeiros |
10 |
Proba obxectiva |
A11 A12 B2 |
Durante o período lectivo poderanse realizar probas que se computarán no cálculo da nota, sen prexuízo da realización dun exame final na data establecida no calendario oficial |
70 |
|
Observacións avaliación |
1. Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñen un peso inferior ao 20% da nota final, independentemente da nota acadada. 2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada:na seguna oportunidade califcarase sobre o 100% da asignatura. Na convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación continua mediante preguntas adicionais para a proba obxectiva final. 3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia: Salvo as datas aprobadas polo Consello de Facultade para a proba obxectiva final, para as outras probas acordarase un calendario específico de datas compatibles ao comezo do curso coa dedicación do alumnado. 4. En condicións de avaliación final: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. 5. Identificación do alumno: O alumno deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA
-
BREALEY, R. Y STEWART, M.
(1988): Fundamentos de financiación empresarial, McGraw-Hill. -
CUERVO, A. Y OTROS (1999):
Manual del Sistema Financiero Español, Ariel. -
GRANDÍO DOPICO, A.; ÁLVAREZ
COBELAS, J.; LÓPEZ SUÁREZ, P.A.; NOVO PETEIRO, J.A. (1997): Mercados Financieros,
McGraw-Hill -
MARTÍNEZ ABASCAL, E. (1993):
Futuros y opciones en la gestión de carteras, McGraw-Hill -
PELLICER, M. (1992): Los
mercados financieros organizados en España, Banco de España, Servicio de
estudios. - - |
Bibliografía complementaria
|
|
MCGOLDRICK PETER J. (1996): Comercialización y venta de Servicios financieros, McGraw-Hill. - NICHOLAS TALEB N. (2007):El cisne negro, Paidos |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fiscalidade das Operacións e dos Instrumentos Financeiros/611448001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Instrumentos financeiros derivados/611448005 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:</p><p>a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático</p><p>b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos</p><p>2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.</p><p>3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.</p><p>4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida</p> |
|