Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos e relacións básicas da Microeconomía |
A4 A6 A7 A8 A10 A11 A12
|
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
- Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados
- Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
|
|
B9 B10
|
|
- Comprender coñecementos na área de microeconomia que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
- Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo.
- Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
- Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
- Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
|
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1: Introdución |
Tema 1: Natureza, obxecto e método da Microeconomía
Tema 2: Teoría elemental da Oferta e a Demanda |
Bloque 2: Consumo |
Tema 3: Teorías da Conduta do Consumidor |
Bloque 3: Teoría da Empresa |
Tema 4: Teoría da Produción
Tema 5: Teoría dos Custos
|
Bloque 4: Mercados |
Tema 6: A Competencia Perfecta
Tema 7: O poder de mercado |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
C6 C7 |
2 |
18 |
20 |
Sesión maxistral |
A7 A8 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 C8 |
17 |
34 |
51 |
Estudo de casos |
A4 A6 |
10 |
10 |
20 |
Discusión dirixida |
C1 C4 C5 |
10 |
14 |
24 |
Seminario |
A12 |
4 |
0 |
4 |
Solución de problemas |
A6 |
5 |
15 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve e/ou de discriminación |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Estudo de casos |
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional e debe ser capaz de analizalo e resolvelo |
Discusión dirixida |
Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas |
Seminario |
Titoría de Grupo: 2 subgrupos de 15 alumnos de catro horas cada unha e que se organizarán durante o curso |
Solución de problemas |
Cuestións prácticas para resolver en sesións interactivas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
Seminario |
|
Descrición |
Nas sesións interactivas aténdese individualmente aos alumnos facendo un seguimento das diferentes cuestións expostas. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa sua dedicación.
As titorías de grupo reducido (TGR) poderán ser presenciais ou vía Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A6 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas expostas nas sesións interactivas. |
10 |
Proba obxectiva |
C6 C7 |
Durante o período lectivo realizaranse probas escritas que computarán para o cálculo da cualificación. Para superar a materia o alumno deberá obter 3,5 dos 7 puntos que como máximo poderá obter na proba obxectiva. |
70 |
Estudo de casos |
A4 A6 |
Valoraranse as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos expostos. |
10 |
Discusión dirixida |
C1 C4 C5 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas expostas nas sesións interactivas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.
As probas que se realicen ao longo do curso, incluso impartindo clases presenciais, poderán realizarse en modo virtual.
Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades. Programaranse actividades alternativas para a recuperación das contempladas na avaliación continua, en forma de examen u otra clase de metodoloxía de avaliación entre as recogidas na memoria do grao. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as datas aprobadas na xunta de facultade para as probas obxectivas, para as restantes probas acordarase, a requerimento do alumno, ao inicio do curso un calendario específico de datas compatibles coa súa dedicación. Conforme á normativa aprobada pola Xunta de Facultade, está prohibido o acceso á aula na que se realizan as diferentes probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. Identificación do estudante: O estudante ten que acreditar a súa personalidades de acordo á normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García, P.; Ribó, A.; Sánchez-Losada, F.; Serrano, M.;Stoyavana, A.; Vialalta, L. (2015). 100 Problemas de microeconomía que te harán pensar. Madrid. Paraninfo
Antelo, Manel (2015). Curso Práctico de Microeconomía Intermedia. Universidade de Santiago de Compostela
Blanco Sánchez, Juan Manuel (2008). Economía. Teoría y práctica. Madrid. Mc Graw-Hill
Varian, H.R. (2010). Intermediate Microeconomics. Norton
Pindyck, R.S. y Rubinfeld, D.L. (2009). Microeconomía. Madrid. Pearson
Krugman, P; Wells, R. (2013). Microeconomía. Barcelona. Reverte
Carrasco, A. et. al. (2013). Microeconomía: ejercicios y cuestiones. Madrid. Mc Graw-Hill
Krugman, P and Wells, R (2013). Microeconomics.
Pindyck R S and Rubinfeld, D L (2013). Microeconomics. Pearson
Barreiro, J., Couñago, C. y García, A. (2004). Prácticas de Microeconomía para un curso de Introducción. A Coruña. Universidade da Coruña
García, A y Barreiro, J. (2010). Principios de Microeconomía: manual para las clases prácticas. A Coruña. Repografía Noroeste, S.L. |
|
Bibliografía complementaria
|
Krugman, P. y Wells, R. (2006). Introducción a la Economía. Microeconomía. . Editorial Reverté.
Frank, R.H. (2005). Microeconomía y Conducta.. 5ª Edición. McGraw-Hill
Case, K.E. y Fair, R.C. (2008). Principios de Microeconomía. 8ª Edición. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Asistencia ás clases co maior grao de participación posible. Utilización da bibliografía recomendada no programa. Resolver sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario.
Recomendacións:
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
1.3. De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
2. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
|
|