Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir, analizar e interpretar a metodoloxía económica dirixida ao estudo do funcionamento dos mercados e a competencia entre as empresas a un nivel intermedio, utilizando modelos matemáticos sinxelos e apoio gráfico |
A6 A7 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9
|
C1 C4 C8
|
Entender as interrelacións existentes entre as principais variables microeconómicas e cómo destas derívanse as implicacións sobre a dirección e a xestión empresarial |
A4 A8
|
B6 B7 B8 B9
|
C5 C6
|
Fomentar a actitude crítica e transmitir os valores do esfozo, do traballo, da formación contínua, así coma do respeto á diversidade |
|
B2 B4 B10
|
C4 C6 C7 C8
|
Saber desenrolar traballos individuales e de equipo |
A10 A12
|
B6 B8 B9 B10
|
C1 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCCIÓN |
INTRODUCCIÓN |
PARTE I: O PODER DO MERCADO |
1 A decisión de producción do monopolista. O poder do monopolio
2 Custos sociais do monopolio. Monopolio natural e regulación
3 Cadeas verticais
4 Discriminación de prezos |
PARTE II: OLIGOPOLIOS |
5 Introducción á teoría de xogos
6 Modelos de oligopolios: Solucións non cooperativas
7 Solucións cooperativas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A7 A8 A11 B1 B9 C6 |
10 |
20 |
30 |
Discusión dirixida |
A12 B2 B4 B10 C1 C4 C6 |
8 |
16 |
24 |
Estudo de casos |
A4 A11 B2 B6 B8 B9 C5 |
7 |
10.5 |
17.5 |
Proba obxectiva |
A6 A8 A11 B3 B5 C1 |
4 |
32 |
36 |
Seminario |
A6 A10 A12 C1 C4 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
Lecturas |
A10 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
5 |
5 |
Sesión maxistral |
A6 A7 A8 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C6 C7 |
17 |
8.5 |
25.5 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Cuestións prácticas para resolver en sesións interactivas que poderán ser presenciais ou virtuais. |
Discusión dirixida |
Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas que poderán ser presenciais ou virtuais. |
Estudo de casos |
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional e debe ser capaz de analizalo e resolvelo |
Proba obxectiva |
Proba escrita que pode combinar preguntas breves, de desenvolvemento e exercicios. Poderá ser presenciail ou virtual. |
Seminario |
Clases en grupos reducidos de alumnos para análise detallada de problemas concretos do temario. Se realizarán de forma virtual. |
Lecturas |
Lecturas de artigos de difusión, prioritariamente en lingua estranxeira |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Podería haber sesions virtuais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Seminario |
|
Descrición |
Durante o desenvolvemento das sesións interactivas atenderase de forma individualizada aos alumnos, facendo un seguimento dos problemas que se lles poidan presentar ante as cuestións formuladas. Os alumnos terán tamén a posibilidade de consultar as posibles dubidas acudindo as tutorías específicas do profesor correspondente que poderán ser virtuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A7 A8 A11 B1 B9 C6 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas formuladas nas sesións interactivas. Poderanse realizar probas escritas presenciais ou virtuais. Formará parte da avaliación continua. |
10 |
Discusión dirixida |
A12 B2 B4 B10 C1 C4 C6 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas nas sesións interactivas. Poderanse realizar probas escritas presenciais ou virtuais. Formará parte da avaliación continua. |
10 |
Estudo de casos |
A4 A11 B2 B6 B8 B9 C5 |
Valoraranse as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos formulados. Poderanse realizar probas escritas presenciais ou virtuais. Formará parte da avaliación continua. |
10 |
Proba obxectiva |
A6 A8 A11 B3 B5 C1 |
Además das probas finais, realizaranse probas escritas durante o curso para a valoración dos coñecementos adquiridos, que poderán ser presenciais ou virtuais.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
NORMATIVA DE AVALIACIÓN 1. Condicións da avaliación: Non
se permitirá o acceso á aula do exame con calquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: O
estudante deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. AVALIACIÓN: 1. A asistencia ás clases é
imprescindible para a valoración de casos, discusións, solución de problemas e para
a realización das probas que se desenvolvan durante o curso. 2. Para superar a materia será
necesario alcanzar unha cualificación final (CF) de 5 sobre 10. 3. Os exames finais (EX) cualificaranse
sobre 10, debéndose obter un mínimo de 5 puntos para aprobar. Neste caso a
cualificación final calcularase utilizando a seguinte fórmula: CF=EC+EX(10-EC)/10,
onde EC indica a puntuación obtida na avaliación continua durante o curso, que representa
o 30%, isto é un máximo de 3 puntos. 4. A cualificación de non
presentado corresponderá ao alumnado que non participe en actividades de
avaliación ou que soamente o faga naquelas que supoñan unha ponderación
inferior ao 20% da cualificación total, independentemente da que sería a
cualificación final obtida. 5. O alumnado con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia
conforme o establecido na normativa específica da UDC poderán seguir a
avaliación continua acordándose ao inicio do curso un calendario de datas
compatible coa súa dedicación. OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: Os criterios de avaliación son
os mesmos para todas as oportunidades, incluíndo a convocatoria adiantada. En
todas elas realizaranse as probas finais nas datas establecidas. RECOMENDACIÓNS: Para preparar as probas
utilizarase a bibliografía recomendada, así como o material entregado nas
clases. Aconséllase que se resolvan sempre todas as dúbidas que xurdan durante
o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose
necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gibbons, R. (). A Primer in Game Theory. Prentice Hall
Antelo, Manuel (2014). Economía de la Información. McGraw-Hill
Vega Redondo, F (2000). Economía y Juegos. Antoni Bosch
Vega-Redondo, F (). Economics and the Theory of Games. Cambridge
Varian, H R (2010). Intermediate Microeconomics. Norton
Goolsbee, Austan; Levitt, Steven; Suverson, Chad (2015). Microeconomía. Reverte
Pindyck, R S and Rubinfeld, D L (2018). Microeconomía. Pearson
Varian, H R (2011). Microeconomía intermedia. Antoni Bosch
Frank, Robert H. (2009). Microeconomía Intermedia. Análisis y comportamiento económico. McGraw-Hill
Carrasco A. y otros (2013). Microeconomía. Ejercicios y cuestiones. McGraw-Hill
Pindyck, R S and Rubinfeld (2013). Microeconomics. Pearson
Krugman, P and Wells, R (2013). Microeconomics.
Gibbons, Robert (1993). Un primer curso de teoría de juegos. Antoni Bosch |
|
Bibliografía complementaria
|
Gracia, Esperanza; Pérez, Rafaela (). Cuestiones Tipo Test de Microeconomía Intermedia. Prentice Hall
Fernández de Castro, J.; Duch Brown, N. (). Economía Industrial. McGraw-Hill
Estrin, Saul; Laidelr, David (). Micreoeconomía. Prentice Hall
Datz, Nichael, L.; Rosen, Harvey L. (). Microeconomía. Adison.Wesley Iberoamericana
Fernández de Castro, J.; Tugores, J. (1997). Microeconomía. McGraw-Hill
Nicholson, Walter (). Microeconomía Intermedia y Aplicaciones. Thomson
Congregado, E. y otros (). Microeconomía. Cuestiones y problemas resueltos. Prentice Hall
Tugores, J.; Fernández de Castro, J. (). Microeconomía: Cuestiones y Problemas. McGraw-Hill
Nicholson, Walter (). Teoría Microeconómica. McGraw-Hill
Nicholson, Walter (). Teoría Microeconómica. Principios Básicos y Ampliaciones. Thomson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G02001 | Matemáticas I/611G02009 | Matemáticas II/611G02010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase ter cursadas previamente as materias de Matemáticas I e II. Recoméndase o estudo simultáneo das Matemáticas II aos alumnos que cursan ADE+Dereito e non o puideron facer con anterioridade. Para preparar as probas utilizarase a bibliografía recomendada, así como o material entregado nas clases. Aconséllase que se resolvan sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario. 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|