Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
En xeral, entender interrelacións entre as principais variables macroeconómicas e como destas derivánse implicacións sobre a dirección e xestión empresarial. |
A4 A6 A7 A8
|
|
C1 C4 C6
|
Desenvolver a capacidade para analizar como da evolución do gasto agregado, na súa interrelación cos mercados financeiros, derívanse efectos sobre a demanda potencial á que se enfrontan as empresas. |
A4 A10 A11 A12
|
|
|
Saber identificar as implicacións da estrutura produtiva da economía sobre a fijación de prezos das empresas |
A4 A6 A7
|
|
|
Fomentar a actitude crítica e transmitir os valores do esforzo, do traballo e a formación continua |
|
|
C6 C7 C8
|
Saber traballar indiviudalmene e en equipo |
A12
|
|
C1 C5 C7
|
Comprender coñecementos no área de macroeconomía que parte da base da educacion secundaria xeral,que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican conocmientos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
- Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboracion e defensa de argumentos e a resolucion de problemas dentro da súa área de traballo.
- Saber reunir e interpretar datos relevantes no area de macroeconomía para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
- Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
- Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía |
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
- Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas.
- Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar ás persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e evaluar resultados
- Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminacion e accesibilidad universal das persoas con discapacidad. |
|
B8 B9 B10
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- O entorno da oferta ou estrutura produtiva da economía e a súa influencia sobre as decisións da empresa.
|
1.1.- Introdución
1.2 - A fijación de prezos: o grado de competencia nos mercados e a estrutura de custos.
1.3.- O funcionamento do mercado de traballo e os custos laborais. O papel das expectativas de prezos e a productividad |
2.- Aproximación o entorno internacional. |
2.1 - Introdución
2.2 - Fluxos comerciais e financeiros. As súas interrelacións. O financiamento internacional |
3.- O entorno financeiro e do gasto agregado como determinante da demanda potencial da empresa.
|
3.1. - Introdución
3.2 - Os mercados financeiros. Os determinantes dos prezos dos activos e as súas interrelacións.
3.2.1.- O mercado monetario.
3.2.2.- O mercado de bonos
3.2.3.- O mercado bursátil
3.2.4 - Os mercados financeiros internacionais: O mercado de divisas a curto prazo.
3.3 - O gasto agregado
3.3.1 - O consumo das familias
3.3.2 - O investimento das empresas
3.3.3 - O gasto das Administracións Públicas. O déficit e débeda pública como factor endoxeneizante
3.3.4 -A demanda exterior. O tipo de cambio real. A paridade do poder de compra.
3.3.5.- A interrelación entre as variables do gasto agregado e os factores financeiros.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
C1 C5 |
10 |
14 |
24 |
Estudo de casos |
A4 B8 B9 |
10 |
10 |
20 |
Sesión maxistral |
A6 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B10 C4 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A7 A11 A12 |
5 |
15 |
20 |
Seminario |
A10 |
4 |
0 |
4 |
Proba obxectiva |
A6 A7 A8 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas. |
Estudo de casos |
O alumno sitúase ante un problema concreto que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional, e debe ser capaz de analizalo e resolvelo. |
Sesión maxistral |
Exposición oral e escrita, combinada coa introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Cuestións prácticas para resolver en sesións interactivas. |
Seminario |
Impartiranse en grupos de 15 alumnos. Principalmente, esta tutoría servirá para resolver dúbidas dos contidos teóricos e prácticos. Así mesmo, servirán para explicar ou rsolver dúbidas sobre a metodoloxía de resolución dos exames. |
Proba obxectiva |
Probas con diversos tipos de preguntas tales como preguntas conceptuais, estudo de casos e/o resolución de problemas, etc. Estas probas poderán combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de desenvolvemento e/ou de discriminación. No caso de combinar preguntas de tipo test con outras de desenvolvemento, poderase esixir un mínimo en cada unha das partes do exame para superar a materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Nas sesións interactivas aténdese individualmente aos alumnos facendo un seguimiento das diferentes cuestións suscitadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A6 A7 A8 |
Durante o período lectivo de clases realizaranse probas (que poden incorporar preguntas conceptuais, estudos de casos, razoamento e resolución de problemas, etc.) que conformarán a avaliación contínua de clase na que os estudantes poderán acadar, polo menos, a cualificación de aprobado na primeira oportunidade. Ademáis, haberá un exame oficial que, no seu caso, computará para o 70% da cualificación final.
A avaliación da 2ª oportunidade consistirá nun exame de toda a temática da asignatura (no que poderase incluir preguntas conceptuais, resolución de problemas e/ou casos, etc) con posibilidade de acadar o 100% da cualificación. |
70 |
Discusión dirixida |
C1 C5 |
Valoraranse, si fose procedente, as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas suscitadas nas sesións interactivas, en torno as preguntas e cuestións das probas da avaliación continua (incorporadas nas proba obxectivas). |
10 |
Estudo de casos |
A4 B8 B9 |
Valoraranse, si fose procedene, as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos planteados nas probas de avaliación continua (incorporadas nas probas obxectivas). |
10 |
Solución de problemas |
A7 A11 A12 |
Valoraranse, si fora procedene, as solucións propostas polos alumnos ás cuestións das probas da avaliación continua (incorporadas nas probas obxectivas) |
10 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN:
1. Condicións de avaliación: Está
prohibido acceder ao aula do exame con calquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior e/ou almacenamiento de información.
2. Identificación do estudante: O
estudante acreditará a súa personalidade de acordo coa normativa vigente. B)TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación de non
presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en
actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Estudantes con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Os
estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, aínda que estean
exentos de asistencia, serán evaluados cos mesmos criterios que os alumnos a
tempo completo. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: Durante o período lectivo de clases realizaranse probas (que poden incorporar preguntas conceptuais, estudos de casos, razoamento e resolución de problemas, etc.) que conformarán a avaliación contínua de clase na que os estudantes poderán acadar, polo menos, a cualificación de aprobado na primeira oportunidade. Ademáis, haberá un exame oficial que, no seu caso, computará para o 70% da cualificación final. 2. Segunda oportunidade: o 100% da cualificación derivase dun exame da temática impartida en clase ao longo do curso, no que poderase incluir preguntas conceptuais, resolución de problemas e/ou casos. 3. Convocatoria adiantada: aplicaranse os mesmos criterios que na segunda oportunidade
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase asistencia á clase co maior grado de participación posible. Utilización da bibliografía recomendada no programa. Resolver sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario. En relación con outros aspectos relativos ás recomendacións, cítanse os seguintes: 1. A
entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a.
Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b.
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3.
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade.
4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|