Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e utilizar axeitadamente algunhas técnicas de inferencia estatística e comprender os resultados da súa aplicación empírica. |
A3 A4 A6 A8
|
B3 B4 B5
|
C1
|
Coñecer e valorar a utilidade dos modelos econométricos no campo da predición. |
A3 A4 A6 A8
|
B1
|
C1 C5 C6
|
Coñecer e aplicar os procedementos do software apropiado para estimar, contrastar e predicir cun modelo de regresión lineal múltiple. |
A3 A4 A8 A9 A10
|
B2
|
C8
|
Analizar, dende un punto de vista crítico, os resultados da aplicación das técnicas e instrumentos que se utilizan no ámbito da disciplina. |
A11 A12
|
B10
|
C1 C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O modelo de regresión lineal clásico. |
- Revisión das hipóteses e do proceso de estimación.
- Propiedades dos estimadores.
- Análise da bondade do axuste. |
2. Inferencia no modelo clásico. |
- Hipótese de normalidade.
- Distribucións de probabilidade dos estimadores.
- Contrastes de hipóteses para os parámetros.
- Estimación por intervalo.
|
3. Predición no modelo clásico. |
- A predición: concepto e clases.
- Predición óptima no modelo clásico.
- Medidas avaliadoras da capacidade predictiva.
- A estabilidade no período de predición. |
4. Multicolinealidade. |
- Concepto.
- Causas e consecuencias.
- Procedementos para detectala.
- Posibles formas de actuar.
- Selección de regresores. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A9 B10 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B10 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
A3 A6 A8 A11 A12 B3 B5 B10 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
42.5 |
59.5 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A6 A10 A11 A12 B5 B10 C1 C4 C8 |
8 |
16 |
24 |
Proba obxectiva |
A3 A8 A11 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
6.5 |
0 |
6.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Consisten na presentación da materia suxerindo a revisión dalgúns conceptos correspondentes a outras que xa se teñen cursado. Tamén se expoñen detalladamente os resultados da aprendizaxe, as actividades coas que se pretende acadalos e os criterios para a avaliación. |
Sesión maxistral |
Aínda que se fomentará a participación dos alumnos, cada sesión maxistral consiste na exposición oral dos conceptos e métodos por parte dos profesores. A exposición compleméntase coa utilización de medios audiovisuais e inclúe exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e as posibilidades dos métodos expostos. |
Obradoiro |
Cada taller é unha sesión interactiva na que se realizan aplicacións, exercicios, problemas e tarefas prácticas que permiten aos alumnos comprender os fundamentos teóricos da materia e aprender a valorar, dende un punto de vista crítico, os resultados obtidos. |
Prácticas a través de TIC |
Son sesións interactivas dedicadas á aprendizaxe das ferramentas informáticas apropiadas para efectuar aplicacións empíricas dos métodos expostos nas sesións teóricas. |
Proba obxectiva |
Ë unha proba para avaliar o grao de aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Proba obxectiva |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
A heteroxeneidade dos estudantes, no que se refire á súa formación previa e á súa situación académica, require unha atención personalizada que permita resolver as dúbidas específicas que teñan ao longo do curso. Neste sentido, as prácticas a través de TIC, os obradoiros e as titorías configúranse como ferramentas importantes para resolver problemas teóricos e empíricos, tanto a nivel colectivo como individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A3 A6 A8 A11 A12 B3 B5 B10 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Nestas clases os alumnos deberán resolver e entregar as probas, controis, problemas e cuestions que lles sean propostos, na forma que se detallará ao comenzo do curso. |
60 |
Proba obxectiva |
A3 A8 A11 |
A proba obxectiva para a avaliación da aprendizaxe combina preguntas conceptuais e de razoamento con outras de contido practico coas que poden achegarse saídas de ordenador para a súa interpretación. |
40 |
|
Observacións avaliación |
A) Cualificacións primeira oportunidade (xuño) e segunda oportunidade (xullo). As actas incluirán a máis alta das seguintes cualificacións: A.1. Suma das puntuacións obtidas na avaliación continua (máximo 6 puntos) e na proba obxectiva (máximo 4 puntos). A.2. Cualificación obtida na proba obxectiva puntuada sobre 10. En calquera caso, para aprobar a matería o alumno deberá obter polo menos 5 puntos dun total de 10. B) Oportunidade adiantada. Haberá unha única proba que se valorará cun máximo de 10 puntos, e que terá como base o temario completo que se describe no apartado "Contidos" da guía docente do curso académico vixente. Para aprobar a asignatura o alumno debe obter ao menos 5 puntos (sobre un total de 10). C) O sistema de avaliación será aplicado tal como se describiu a todos os alumnos con independencia da súa situación académica. Os que teñan recoñecemento de dedicación parcial están exentos de asistencia excepto nas datas de realización das probas. D) Ninguha proba de avaliación poderá sustituirse por exercicios ou outras tarefas.
E) A cualificación de non presentado corresponde só a os alumnos que participen en actividades de avaliación cunha ponderación inferior ao 20 por cento do total.
F) Como é preceptivo, as probas réxense polas Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e master universitario. Recoméndase prestar especial atención aos artigos 10 (Identificación dos estudantes) e 14 (Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carrascal, U.; González, Y.; Rodríguez, B. (2001). Análisis econométrico con Eviews. Ra-Ma.
Guisán, M.C. (1997). Econometría. McGraw-Hill.
Rey Graña, C. y Lodeiro Hermida, M. (2021). Econometría para entender. https://fee.carlarey.es/
Ramil, M.; Rey, C.; Lodeiro, M.; Arranz, M. (2013). Introducción a la econometría. Teoría y práctica. Reprografía Noroeste, S.L. |
|
Bibliografía complementaria
|
Gujarati, D.; Porter, D. (2010). Econometría. McGraw-Hill.
Wooldridge, J. (2012). Introducción a la econometría. Un enfoque moderno. Thomson. |
A medida que se avanza no coñecemento das técnicas econométricas é recomendable a lectura de artigos enfocados a resolver problemas reais da economía, tales como os que poden atoparse en acceso libre en http://www.usc.es/economet e http://ideas.repec.org.
Utilizaranse, ademais, outros libros de texto, distintas fontes de datos e material dispoñible na rede, que se detallarán ao longo do curso.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G02001 | Principios de Macroeconomía/611G02005 | Estatística I/611G02006 | Matemáticas I/611G02009 | Matemáticas II/611G02010 | Estatística e Introdución á Econometría/611G02014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Esta materia é a continuación da Introdución á Econometría; por tanto, é moi importante que os alumnos estéan familiarizados co seu contido. Recoméndase revisar o material correspondente antes ou ao comezo do cuadrimestre. |
|