Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar e coñecer a organización do Sector Público e os fundamentos da súa intervención na economía. |
A4 A6 A7 A8 A11
|
B1 B3
|
C8
|
Coñecer o funcionamento xeral das finanzas públicas e as súas implicacións sobre as magnitudes macroeconómicas.
|
A7 A8 A9 A11
|
B2 B5 B6
|
|
Coñecer os principais elementos do sistema fiscal español e as súas figuras tributarias. |
A1 A2 A3 A8
|
|
|
Coñecer o significado dos distintos elementos dos impostos e as súas implicacións. |
A8 A9 A10 A11
|
B7 B9
|
|
Habilidades de xestión da información relacionada coa materia: obtención e análise crítica de diferentes fontes |
A5 A6 A8 A9 A11
|
B4
|
C2 C3
|
Habilidade para traballar en equipos interdisciplinarios |
A2 A12
|
B8 B10
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1 - INTRODUCIÓN AO SECTOR PÚBLICO E ACTIVIDADE FINANCEIRA |
• Razóns para a intervención do Sector Público na economía
• Sector Público: configuración e delimitación
• Instrumentos de intervención
• O Orzamento Público. Concepto principios e indicadores
|
TEMA 2 - INGRESOS PÚBLICOS E CONCEPTOS TRIBUTARIOS BÁSICOS |
• Concepto e clases de ingresos públicos
• Imposto: concepto, elementos e clasificación
• Estrutura fiscal española por niveis de goberno |
TEMA 3 - TEORÍA DA IMPOSICIÓN: EQUIDADE, INCIDENCIA E EFICIENCIA |
• Incidencia impositiva
• Principios tributarios. Especial referencia á eficiencia e equidade
• Distorsións impositivas e exceso de gravamen
• Principais causas da erosión da recadación no sistema tributario |
TEMA 4 - IMPOSTO SOBRE A RENDA PERSOAL |
• Xustificación dun imposto sobre a renda persoal
• A renda como medida da capacidade de pago do imposto
• Determinación da renda fiscal
• Elección da unidade contribuinte
• A inflación e o imposto sobre a renda
|
TEMA 5. IMPOSTO DE SOCIEDADES |
• Xustificación do imposto
• Estrutura do imposto.
• Integración dos impostos sobre a renda e sociedades. |
TEMA 6. IMPOSICIÓN INDIRECTA. O IVA |
• Ventaxes e inconvintes da imposición indirecta sobre o consumo
• Imposición selectiva
• Impostos sobre o volumen de ventas
• Impostos sobre o valor engadido |
TEMA 7. IMPOSTOS SOBRE A RIQUEZA |
• Xustificación
• Imposición sobre o patrimonio neto
• Impuesto sobre sucesións e doazóns
• Outros impostos sobre a riqueza. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 |
2 |
16 |
18 |
Solución de problemas |
A3 A4 A6 A9 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
24 |
36 |
Actividades iniciais |
C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
A4 A6 A9 A10 B2 B5 B7 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 |
9 |
27 |
36 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A6 A7 A8 A10 |
18 |
36 |
54 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.) e caso práctico. Tamén pódese construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios, comentarios e/ou cuestionarios que deberá entregar o estudante aos profesores. |
Actividades iniciais |
Sesión dedicada a ofrecer unha visión global da materia que se vai a impartir, enmarcándoa no campo da Facenda Pública. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos relacionados có contido da materia e presentación dos mesmos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Destinadas a reforzar determinados aspectos da aprendizaje autónoma do estudante mediane o seguimento e supervisión de distintas actividades programadas (búsqueda de datos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición dos traballos)
Faranse grupos reducidos de alumnos e programaranse titorias, cando así se contemple na PDA, para resolver dúbidas e para facilitar a preparación da proba final
Programaranse tutorías en grupo reducido en tres sesións: a primeira terá unha duración de 60 minutos e as dúas seguintes de 90 minutos. A primeira sesión realizarase no mes de outubro e as dúas últimas no mes de novembro. As sesións serán presenciais e comunicarase aos estudantes o lugar e hora de realización.
Para o alumnado con dispensa académica de exención de aisistencia acordarase, a principios do cuadrimestre, un programa que lle permita realizar os caos prácticos e o traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A4 A6 A9 A10 B2 B5 B7 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 |
Realización dun ou varios traballos relacionados có contido da materia e presentación dos mesmos. |
35 |
Solución de problemas |
A3 A4 A6 A9 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Resolución de exercicios, comentarios e/ou cuestionarios que deberá entregar o estudante aos profesores. |
15 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 |
Consistirá nun exame escrito na que se poden utilizar preguntas de resposta múltiple e/ou ensaio e casos prácticos |
50 |
|
Observacións avaliación |
1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só
participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación
inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da
cualificación acadada.
2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: 1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación
anteriormente indicados nesta sección. 2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación: Proba mixta: 50% Proba de resposta múltiple: 50%. Se un estudante desexa manter a súa avaliación continua non debe presentarse á proba de resposta múltiple. En caso de presentarse será a cualificación desta última la que se sumaría, no seu caso, á proba mixta. 3. Convocatoria adiantada: A avaliación realizarase mediante unha proba mixta 100% 3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas
aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as
restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico
de datas compatible coa súa dedicación.
4. Sobre condicións de avaliación final: Está prohibido acceder ao
aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co
exterior e/ou almacenamento de información.
5. Identificación do estudante: O estudante debe acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vigente.
Outras observacións de avaliación: So se sumará a cualificación da proba mixta se a puntuación na mesma e igual ou superior a 1,75 de 5,0 puntos. O
estudantado poderá mellorar a súa cualificación na avaliación continua, en 1
punto como máximo, mediante a súa participación en actividades académicas
desenvolvidas polo centro e recomendadas polo profesor
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALBI, E., J.M. GONZÁLEZ-PÁRAMO e I. ZUBIRI (2017): Economía Pública I y II, Ed. Ariel, Barcelona. COSTA, M., J.M. DURÁN e outros (2005): Teoría básica de los impuestos. Un enfoque económico, 2ª ed, Ed. Thomson Civitas. DOMÍNGUEZ, J.M. e G. CARRASCO (1998): Ejercicios de Hacienda Pública, Ed. Pirámide, Madrid. ROSEN, H.S. (2007): Hacienda Pública, 5ª edición, Ed. McGraw-Hill, Madrid. RUIZ-HUERTA, J. e LOSCOS FERNÁNDEZ, J. (dirs) (2003): Ejercicios de Hacienda Pública, Ed. McGraw-Hill, Madrid. STIGLITZ, J.E. e ROSENGANRD, J.K. (2016): Economía del sector público. 4ª Edicción. Antoni Bosch. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato digital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores de sostenibilidad nos comportamentos persoais e
profesionais.
3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade.
4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un
acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|