Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Valorar a importancia do sector da distribución comercial dentro da economía e da variable distribución e o seu carácter estratéxico dentro do marketing, como fonte de avantaxe competitiva, incluido no sector servicios.
- Describir a situación actual e futuras tendencias da distribución con especial referencia aos fenómenos de concentración e internacionalización, impacto das novas tecnoloxías da información e da comunicación (transformación digital) e xestión sustentable da cadea de suministro (RSC).
- Coñecer as diferentes estructuras de comercialización existentes e as diferentes clasificacions dos canales e os intermediarios, tanto offline como online. Comprender as implicacións da omnicanalidade.
- Coñecer as características dos diferentes formatos de comercio que integran un sistema comercial, tanto físicos como online.
- Coñecer as ferramentas comerciais, incluidas as ventas personais, sobre as que se constrúe unha estratexia de distribución comercial exitosa.
- Analizar as decisións de surtido, estratexias de marca de distribuidor, precios, loxística e merchandising das empresas minoristas.
- Coñecer o entorno legal no que se desenvolve a distribución comercial e as suas implicacións éticas, con especial atención á sustentabilidade, á economía circular e á RSC das empresas de distribución. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: MARCO TEÓRICO DA DISTRIBUCIÓN COMERCIAL |
Fontes de información e conceptos básicos
Funcións da distribución comercial nas estratexias de marketing
Introducción á historia do retail contemporáneo
A distribución comercial e o seu papel na economía e na sociedade
Tendencias da distribución comercial a nivel nacional e internacional |
TEMA 2: DESEÑO E ELECCIÓN DO CANAL DE DISTRIBUCIÓN
|
Canles de distribución: definición, funcións, tipos
Avantaxes e desventaxas dos intermediarios
Deseño e selección do canal: obxectivos, etapas e alternativas off-line e on-line
Estratexias multicanal e omnicanalidade
Contratos máis habituais nos canais de distribución |
TEMA 3: DINÁMICA DOS CANLES DE DISTRIBUCIÓN
|
Fluxos do canle de distribución
Terceira tipoloxía de canles de distribución: grado de vinculación
Avantaxes e desventaxas da integración vertical
Estructurando o canle de distribución e xestionando dinámicas de conflicto e colaboración
Marcas de fabricante e marcas de distribuidor |
TEMA 4: INTERMEDIARIOS E FORMATOS COMERCIAIS
|
O surtido
Intermediarios comerciais: tipos
Formatos comerciais: definición
Formatos comerciais maioristas e minoristas: definición, clasificación e tendencias, tanto offline como online
Ciclo de vida e reinvención de formatos comerciáis |
TEMA 6: MERCHANDISING
|
Introducción, concepto e evolución
Disposición do punto de venta
Merchandising sensorial
Animación do punto de venta
Promocións de ventas |
TEMA 7. LOXÍSTICA MINORISTA |
Orixe, importancia e conceptos básicos
Xestión da cadea de suministro e KPIs
Funcións e áreas da loxística
Loxística inversa
Xestión loxística: niveis de servicio e custes de almacenamento, control e manipulación de mercancías
Sistemas de codificación comercial
Trazabilidade |
TEMA 5: DISTRIBUCIÓN SUSTENTABLE, RESPONSABILIDADE SOCIAL DAS EMPRESAS DE DISTRIBUCIÓN E NORMATIVA LEGAL
|
Sustentabilidade
Responsabilidade social corporativa no sector distribución
Xestión sustentable da cadea de suministro das empresas de distribución
Economía circular e consumo responsable
Normativa básica de aplicación: europea, estatal e autonómica
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A12 B8 C2 C8 |
25 |
50 |
75 |
Seminario |
C4 C5 C6 C7 |
4 |
0 |
4 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A5 B4 B6 B9 B10 C1 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A6 A8 A9 A11 B1 B2 B3 B5 B7 |
17 |
51 |
68 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Se utilizarán diferentes materiais (casos prácticos, materiais audiovisuais, lecturas) tanto na aula para complementar a docencia teórica e teórico-práctica (prácticas individuais), como fora da aula para preparar os proxectos prácticos en equipo que constitúen o obxeto da avaliación continua.
A profesora responsable da asignatura preparará unha programación semanal para que os alumnos podan preparar as prácticas con antelación e darlles seguemento. Se recomenda a asistencia a todas as sesións da asignatura dado o seu carácter evaluable, incluidas as presentacións de todos os proxectos prácticos de equipo e as conferencias invitadas. |
Seminario |
Se farán tutorías en grupos reducidos (15 alumnos máximo) para resolver dúbidas da asignatura, e en particular para seguemento dos proxectos prácticos en equipo. |
Proba de resposta múltiple |
Examen tipo test de resposta múltiple donde unha sola opción é correcta e as respostas incorrectas penalizan. |
Sesión maxistral |
Se explicarán na aula os fundamentos dos contidos da asignatura utilizando apoios audiovisuais, discusións dirixidas, casos prácticos e outras metodoloxías interactivas.
A profesora responsable da asignatura preparará unha programación semanal para que os alumnos podan preparar as sesións maxistrais con antelación e darlles seguemento. Se recomenda a asistencia a todas as sesións da asignatura dado o seu carácter evaluable, incluidas as presentacións de todos os proxectos prácticos de equipo e as conferencias invitadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Seminario |
|
Descrición |
A atención personalizada mediante titorías individuais e titorías en grupo reducido proporcionarase vía Teams, previa solicitude vía email/Moodle.
Se facilitará atención personalizada para resolver dúbidas específicas sobre os contidos da asignatura, recomendar recursos bibliográficos e documentais adicionais para o estudo de casos, e dar seguemento en grupos reducidos ó proxecto práctico en equipo. Igualmente nos seminarios se poden atender dúbidas individualmente, ademais de ter lugar unha aprendizaxe colaborativa.
Na plataforma virtual da UDC se depositarán e/ou indicarán os casos e demáis material docente imprescindible para facilitar ó alumnado o seguemento das sesións de docencia interactiva, co seu correspondente calendario. O material será comentado e ampliado na aula cos alumnos asistentes de xeito interactivo, e os casos e demáis materiais prácticos asignados serán, primeiro, presentados polos equipos de alumnos responsables, e despóis, obxeto de discusión dirixida en plenario. Por tanto se recomenda a tódolos alumnos tanto a asistencia como a lectura dos devanditos materiais con antelación á sesión que corresponda. Asimesmo se recomenda ós alumnos a asistencia as tutorías para resolver de modo personalizado cualquera dúbida sobre os casos e demáis traballos susceptibles de avaliación continua.
O obxectivo da atención personalizada consistirá en resolver dúbidas relativas á preparación dos proxectos e casos prácticos, tanto no caso dos alumnos matriculados en réximen de dedicación a tempo completo como no caso de alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A12 B8 C2 C8 |
A calificación correspondente á avaliación continua procede da suma de:
- un 10% da calificación obtida a partir da asistencia e/ou participación individual en tódalas sesións, tanto expositivas como interactivas, da materia, incluidas todas as presentacións de proxectos prácticos e os seminarios/conferencias invitados. Esta participación poderá controlarse aleatoriamente.
- un 30% da calificación obtida por cada alumno participante nun proxecto práctico en equipo elaborado fora da aula conforme ás indicacións da profesora responsable da asignatura e asignado previamente por ela, e presentado oralmente en sesión plenaria na aula. O proxecto práctico poderá versar sobre casos prácticos ou lecturas recomendadas, complementados por bibliografía e webgrafia relevantes. Facilitaráse a tutoría específica deste traballo en caso de ser necesaria. Todos os membros dun mesmo equipo de traballo obterán a mesma calificación. |
40 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A5 B4 B6 B9 B10 C1 |
Realizaráse un examen tipo test, que poderá ser administrado vía Campus Virtual na aula, donde solo unha opción é correcta. As respostas incorrectas penalizan un tercio do valor das correctas. É estrictamente necesario aprobar o examen (esto é, obter unha calificación igual ou superior a 5,00 nunha escala de 0-10) para aprobar a materia.
Son materia de examen todos os contidos abordados na aula, tanto presencial como virtualmente, tanto nas sesións maxistrais como nas sesións teórico-prácticas e nas sesións prácticas; tanto individuáis como de presentación e discusión de traballos de equipo. Os contidos de todos os proxectos prácticos en equipo serán polo tanto avaliables.
É importante que os estudantes aborden o estudo individual dos contidos apoiándose en todos os materiais dispoñibles en moodle (apoios visuais, prácticas individuáis, lecturas recomendadas, lexislación) e nas notas tomadas na aula para a mellor comprensión dos exemplos reais utilizados para ilustrar os contidos
É importante complementar esos materiais coa revisión individual polos estudantes dos manuais recomendados da asignatura para aclarar calquera dúbida |
60 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN 1. Condicións de avaliación: está prohibido o acceso ás
aulas de examen con calquer dispositivo que permita a comunicación co exterior
e/ou almacenamento de datos (teléfonos móviles, reloxos intelixentes, etc.). 2. Identificación do estudante: o estudante ten que acreditar a súa identidade de acordo á normativa vixente. B) TIPOS DE CALIFICACIÓN 1. CALIFICACIÓN DE NON PRESENTADO Corresponde ó alumnado cando
solo participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior
ó 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación
alcanzada. 2. ESTUDANTES CON
RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE
ASISTENCIA Para os estudantes
matriculados a tempo parcial e con dispensa académica de exención de asistencia
a proba de resposta múltiple suporá o 100 % da calificación final. C. OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN 1. PRIMEIRA E SEGUNDA OPORTUNIDADE O sistema e datas oficiais de avaliación aplicaránse a todos os estudantes da materia, incluidos estudantes
Erasmus e de intercambio. No caso dos estudantes
non presentados ou suspensos na primeira oportunidade (suspensos= cualificación
final < 5,00), ben por insuficiente cualificación na avaliación continua ou
por ter suspendido o exame de test -non é posible ir á segunda oportunidade
para subir a nota da primeira-), para a segunda oportunidade elixirase a mellor
das seguintes 2 cualificacións como cualificación final: a) Cualificación
final = 100% da cualificación do exame de test de 2ª oportunidade, b) cualificación
final = suma das puntuacións obtidas na avaliación continua (da primeira
oportunidade, 40%) e no exame de test da 2ª oportunidade (60%) sempre e cando a
cualificación obtida no exame sexa igual ou superior a 5,00. En ambos casos solo
serán aprobados os estudantes que obteñan unha cualificación final igual ou
superior a 5,00. 2. CONVOCATORIA ADIANTADA As condicións de avaliación
da oportunidade adiantada (art. 19 das Normas de Avaliación, Revisión e
Reclamacións das Cualificacións dos Estudos de Grao e Mestrado Universitario)
serán específicas para esta oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha
proba de resposta múltiple que suporá o 100 % da calificación final. D. OUTRAS OBSERVACIÓNS DE
AVALIACIÓN Os estudantes que suspendan a
proba de resposta múltiple recibirán a cualificación do examen como
cualificación final en todas as oportunidades. As calificacións obtidas
polos estudantes na avaliación continua como resultado dos proxectos prácticos
en equipo (30%) e participación individual (10%) serán válidas solo
durante o curso académico en cuestión.
A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará
directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria
correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as
actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA Vázquez Casielles, R., Trespalacios Gutiérrez, J.A. (2006): Estrategias de distribución comercial. Diseño del canal de distribución y relación entre fabricantes y detallistas, Thomson Paraninfo, Madrid Artículos, capítulos, informes y casos indicados en moodle
GRUPO BILINGÜE
Recommended textbooks: Berman, Barry R. & Evans, Joel R. (2013): Retail Management: A Strategic Approach, Prentice Hall. Levy, Michael & Weitz, Barton A. (2012): Retailing Management, McGraw-Hill.
Papers, chapters, reports and cases indicated in moodle |
Bibliografía complementaria
|
|
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA http://catedrafundacionarecesdcuniovi.es/publicaciones-libros-publicados-es.html Vázquez Casielles et al. (coord.) (2010) Distribución Comercial y Comportamiento del Consumidor, Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial Vázquez Casielles et al. (coord.) (2011): Estrategias competitivas en canales de distribución comercial tradicional versus on-line Díez de Castro, Enrique y Navarro García, Antonio: “Naturaleza de la distribución comercial” Díez de Castro, E.C., Landa Bercebal, F.J., Navarro García, A. (2006): Merchandising. Teoría y práctica, Pirámide, Madrid. Logística / Soret Los Santos, Ignacio (2010): Logística y operaciones en la empresa, ESIC, Madrid |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución ao Marketing/611G02015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|