Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o ciclo de vida dun Sistema de Información. |
A5
|
B1 B2 B8 B9
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Coñecer as ferramentas básicas para o deseño dun Sistema de Información. |
A5 A6
|
B3 B4 B5 B7
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Posta en práctica dos coñecemenentos anteriores. Deseño básico dun sistema de información e/ou análise dun existente. |
A5
|
B6 B10
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O ciclo de vida dun sistema de Información |
1.1 Introducción ao ciclo de vida dun Sistema de Información.
1.2 Especial consideración, dende o ponto de vista da elaboración dun Sistema de Información, das fases de diseño e de mantemento.
1.3 Especificación de requisitos do software. |
2. Ferramentas de diseño dende o ponto de vista do usuario/propietario |
2.1 A importacia das ferramentas de diseño. Descripción das mesmas.
2.2 Introducción a UML.
2.3 Software de apoio ao deseño. |
3. BPMN. |
3.1 BPM.
3.2 BPMN: fluxo de proceso.
3.3 BPMN: comportas.
3.4 BPMN: eventos.
3.5 BPMN: diagramas de colaboración. |
4. Casos prácticos no ámbito económico-financeiro e contable |
4.1 Requerimentos operacionais e de apoio á toma de decisións do Sistema de Información Empresarial.
4.2 Ventaxas, inconvintes e custos do sistema a elaborar.
4.3 Planificación.
4.4 Análise funcional do Sistema de Información.
4.5 Deseño das BBDD e da GUI. Procedementos.
4.6 O Sistema de Información deseñado e o marco xurídico no que ten que desenrolarse. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B4 C4 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Seminario |
B5 B6 B9 B10 |
20 |
0 |
20 |
Solución de problemas |
A5 A6 B7 B8 C1 C3 C5 C6 |
25 |
50 |
75 |
Proba obxectiva |
A5 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C1 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
1. Exposición nas clases presenciales dos contenidos teóricos e prácticos da materia co obxeto de orientar ó alumno na sua preparación.
2. O tempo adicado a cada un dos capítulos nos que está dividida a materia será proporcional ó grao de dificultade na preparación dos mesmos e á súa extensión, de xeito tal que non se adicará o mesmo tempo a cada un dos capítulos, senón que se afondará máis nuns cá noutros. Todo isto, a xuízo do profesor que imparte a materia.
3. Para a preparación dos capítulos de menor dificultade de comprensión remítese ó alumno á bibliografía, aínda que nas clases presenciais orientaráse ó alumno acerca de:
a) que fontes concretas recoméndase utilizar.
b) que aspectos son os máis relevantes e de maior interese para acadar os resultados da aprendizaxe establecidos para a materia.
4. Discusión, conxunta para todos os grupos de traballo, do desenrolo encomendado a cada un dos grupos. O alumno pode intervir: a) a iniciativa propia, tras solicitar quenda de palabra; b) a iniciativa do profesor, que pedirá expresamente a intervención do alumno. |
Seminario |
Discusión en grupos reducidos dos contidos da materia. En particular, dos traballos ós que se fai referencia no apartado "Solución de problemas".
O alumno pode intervir: a) a iniciativa propia, tras solicitar quenda de palabra; b) a iniciativa do profesor, que pedirá expresamente a intervención do alumno.
|
Solución de problemas |
1. Elaboración, exposición e solución de exemplos prácticos que o alumno, formando parte dun grupo de traballo, ten que realizar ó longo do curso.
2. Proporánse exercicios e/ou leituras a realizar polo alumno en horas non presenciais ou de traballo autónomo. Nas horas presenciais posteriores faráse unha revisión a) dos exercicios nos que o alumno pode intervenir nos termos descritos no ponto 3; e b) das lecturas. Para isto, abriráse a correspondente quenda de preguntas a fin de aclarar aqueles aspectos que o alumno prantexe sobre o contido dos exercicios e das leituras.
3. O alumno pode intervir: a) a iniciativa propia, tras pedir a quenda de palabra; b) a iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno.
|
Proba obxectiva |
Proba de resposta tipo test, de resposta curta, de resposta a desenvolver, exercicios a resolver ou calquera combinación das anteriores sobre os contidos da materia e os exercios resolvidos no aula |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Seminario |
|
Descrición |
1. Na sesión maxistral o alumno pode intervir, logo de pedir a palabra, para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre o tema que no momento da súa intervención estea a ser tratado.
2. Na solución de problemas o alumno pode intervir tal e como se expón no apartado de metodoloxías.
3. Nos horarios de titoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan para a preparación da materia. Aínda que non é obrigatorio, se a través do correo electrónico do profesor que imparte o curso ao que pertence o alumno, expón as súas dúbidas e data e hora (dentro das de titoría) en que está interesado ser atendido, facilitarase a xestión e efectividade destas.
4. Sen citar á persoa que fixo a consulta, ésta pode ser publicada en Moodle, xunto coa súa resposta, coa finalidade de que outros alumnos poidan tirar proveito da mesma. Todo isto, sempre que o profesor a considere oportuna e de interese xeral.
5. Para o alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia, acordaráse ó inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa adicación, motivo polo que o devandito alumnado terá que poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do quadrimestre no que se imparte a materia, coa finalidade de fixar ese calendario.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A5 A6 B7 B8 C1 C3 C5 C6 |
1. Resolución dun ou máis casos prácticos prantexados polo profesor, nos que se traballará sobre algún ou algúns dos aspectos relativos ao contido da materia.
2. Os traballos desenrolaranse en grupos de 4 a 6 alumnos. Excepcionalmente e previa aprobación por parte do profesor da materia ou do titor do grupo, permitiráse outro número de alumnos por grupo.
3. Forma parte esencial da evaluación a discusión do desenrolo co profesor da materia ou titor do grupo.
4. Cualquera dúbida verbo deste apartado avaliativo terá que solventarse sustentándose a solución na idea de "avaliación continua".
5. Para a segunda oportunidade: traballos alternativos aos da avaliación continua. |
70 |
Proba obxectiva |
A5 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C1 |
Proba de resposta tipo test, de resposta curta, de resposta a desenvolver, exercicios a resolver ou calquera combinación das anteriores sobre os contidos da materia e os exercios resoltos no aula |
30 |
|
Observacións avaliación |
Na convocatoria adiantada, e só neste caso, faráse unha proba mixta encamiñada a evaluar todas as competencias e contidos propios da materia. Os criterios de puntuación de cada unha das probas daránse a coñecer no momento da proba e suministraránse xunto co enunciado desta. As probas non realizadas puntúan como cero. A calificación de "Non Presentado" otorgaráse ao alumno que participe en menos dun 20% das probas puntuables para a calificación final. As realizadas en fraude supoñen a calificación de cero puntos na evaluación final. O alumno ten que acreditar a súa personalidade de acordo á normativa vixente. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que se refire á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo que este alumnado terá que poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do quadrimestre no que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con adicación a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piattini Velthuis, M.G. y otros (2007). Análisis y diseño detallado de aplicaciones informáticas de gestión. Madrid: RAMA
Schmuller, J. (2000). Aprendiendo UML en 24 horas. México: Pearson
Aguiar Maragoto, F.J.; Paulino Martínez Fernández (2012). Apuntes y transparencias suministradas en la página web (Moodle).
Fernández Alarcón, V. (2006). Desarrollo de sistemas de información. Una metodología basada en el modelado. Barcelona: UPC
Silberschatz, A. y otros (2002). Fundamentos de bases de datos. Madrid: McGraw-Hill
Aguiar Maragoto, F.J.; Paulino Martínez Fernández (2012). Links suministrados en Moodle.
Kimmel, Paul (). Manual de UML. Máxico: McGraw-Hill
Grau Fernández, L.; Ignacio López Rodríguez (2001). Problemas de bases de datos. Madrid: Sanz y Torres
Ramón Cardona, J. y otros (2011). Sistemas de Información Empresarial. Casos y supuestos prácticos. GEU
Piattini Velthuis, M.G. y otros (2006). Tecnología y diseño de bases de datos. Madrid: RAMA
Podeswa, H. (2010). UML. Madrid: Anaya
Arlow, J.; Ila Neustadt (2006). UML 2. Madrid: Anaya
Debrauwer, L.; Fien Van der Heyde (2009). UML 2. Iniciación, ejemplos y ejercicios corregidos. Barcelona: ENI
Debrauwer, L.; Naouel Karam (2010). UML 2. Practique la modelización. Barcelona: ENI |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Sistemas de Información para a Xestión Financeira da Empresa/611G02028 | Deseño Organizativo/611G02029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|