Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Traballo Fin de Mestrado Código 613584124
Titulación
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Eirin García, Leticia
Ledo Martínez, Jorge
Lopez Fernandez, Maria Teresa
Luís Gamallo, María Obdulia
Paz Gago, Jose Maria
Pena Sueiro, Nieves
Rodriguez Gonzalez, Olivia
Samartin López-Iglesias, Roberto
Valcarcel Lopez, Maria Eva
Vizcaíno Fernandez, Carlos Caetano
Correo electrónico
leticia.eirin@udc.es
j.ledo@udc.es
t.lopez@udc.es
m.luis@udc.es
jose.maria.paz.gago@udc.es
nieves.pena.sueiro@udc.es
olivia.rodriguez.gonzalez@udc.es
roberto.samartin@udc.es
eva.valcarcel@udc.es
carlos.vizcaino@udc.es
Web http://www.udc.es/filo/mlcd
Descrición xeral O traballo fin de mestrado debe reflectir a aprendizaxe d@ estudante no MÁSTER: o estudante, aplicando os saberes, ferramentas e destrezas adquiridas nas materias cursadas, probará a súa capacidade para realizar e defender un traballo sobre unha das liñas de investigación ofertadas.
O traballo será realizado de forma individual polo estudante baixo a supervisión dun profesor titor ou de dous, que levarán a cabo a tutela coordinadamente.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A3 Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais
A4 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos
A5 Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación
A6 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués
A7 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes
A8 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A9 Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos
A10 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A13 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais
A14 Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B5 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador
C8 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico
C9 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
O alumno será capaz de demostrar que coñece as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. AM5
AM7
BP3
BP7
CM1
CM2
Extender e ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. AM1
AM2
AM3
AM4
AM6
AM9
AP1
AI1
AI2
AI3
BP4
CI3
Relacionar os estudos literarios cun contexto cultural extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural AM1
AM2
AM3
BM3
BP1
BP2
CM3
CM4
CM5
CM6
CI1
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturai AM1
AM8
BM3
BP1
BP3
BP5
BP7
CM1
CM2
CM5
CM6
CI2
CI3

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A13 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 2 298 300
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados A/o alumna/o traballará autonomamente, mais sempre baixo a tutela da/do docente que desenvolva o labor de titorización, quen orientará e dirixirá a súa investigación; a/o estudante, xa que logo, ha de manter de maneira regular contacto co/a titor/a, a quen corresponde dar e prace para que o traballo poida ser defendido públicamente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A/o estudante acudirá ao despacho do/da profesor/a tantas veces como precise ou cando sexa requerido polo titor/a, ao ser esta persoa que se vai ocupar de supervisar o avance do traballo, así como de comentar e corrixir tanto os aspectos formais (desde a expresión até a organización), como os referidos aos contidos e á metodoloxía; é áo/á titor/a a quen corresponde, en definitiva, a responsabilidade de dar o visto e prace para a inscrición e a presentación do traballo de fin de mestrado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A13 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Dentro das liñas de investigación que se oferten, a/o alumna/o poderá escoller aquela que máis lle interesar, o cal a/o ligará tamén a un/unha determinado/a titor/a.
Xa que a/o estudante se está a iniciar na investigación é fundamental o labor titorial da/do docente, quen deberá orientar o seu alumnado nas distintas fases de elaboración do traballo d fin de mestrado, desde o plantexamento do proxecto inicial até a súa conformación final, proporcionándolle a axuda que precisar en cada momento.
100
 
Observacións avaliación

O traballo fin de mestrado só pode ser presentado públicamente se o estudante supera todas as materias do mestrado. Presentarase, nun acto público, diante dun tribunal que estará composto por tres membros.

O estudante ha de axustarse as pautas que se estabelezan para a presentación do traballo fin de mestrado, tanto no que toca á presentación escrita (estructura, extensión, formato...) como a súa defensa pública; detallaranse estas indicacións coa suficiente antelación.


Fontes de información
Bibliografía básica

Será o/a titor/a quen facilite á/ao estudante a bibliografía pertinente.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías