Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as distintas perspectivas de análise das obras lexicográficas, de maneira xeral e de maneira específica segundo os diferentes tipos de obras. |
|
BI8
|
CM1 CM6
|
Aplicar de forma sistematizada os diversos criterios de avaliación á crítica das obras lexicográficas.
|
|
BI1 BI2 BI4 BI5 BI6 BI9 BI10
|
CM1 CM4 CM6 CM8
|
Coñecer e saber valorar a interrelación dos procesos de elaboración e avaliación dos dicionarios. |
AI4 AI5
|
BI2 BI6 BI7
|
CM1 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
1.1. O concepto de dicionario: flutuación histórica das denominacións e delimitación fronte a outros recursos
1.2. Finalidades da súa avaliación |
2. O dicionario como obxecto de investigación e avaliación |
2.1. Como produto lexicográfico en si mesmo
2.2. Como produto didáctico
2.3. Como instrumento de comunicación
2.4. Como ferramenta para a tradución
2.5. Outros posibles enfoques
|
3. A avaliación dos dicionarios |
3.1. O punto de vista do avaliador: usuario ou especialista (lexicógrafo)
3.2. A caracterización tipolóxica
3.3. A avaliación física ou externa
3.4. A análise da macroestrutura. O criterio da coherencia externa
3.5. A análise da microestrutura
3.5.1. Organización e estrutura dos artigos. Elementos formais e tipográficos
3.5.2. Avaliación do contido
3.5.2.1. O criterio da coherencia interna
3.5.2.2. Os criterios da cantidade, calidade e empregabilidade (intelixibilidade e fiabilidade) dos datos
3.6. Criterios específicos para os dicionarios bilingües e terminolóxicos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 |
9 |
0 |
9 |
Traballos tutelados |
A4 A5 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
1 |
23 |
24 |
Lecturas |
B1 C6 |
0 |
24 |
24 |
Obradoiro |
B2 B5 B6 B7 B10 C1 C4 C6 |
6 |
6 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Impartición de clases de carácter teórico e práctico, ante as cales se espera unha actitude activa dos alumnos. |
Traballos tutelados |
Os alumnos deberán realizar un traballo tutelado, que consistirá na aplicación dos coñecementos adquiridos durante o curso, segundo procedementos e criterios que tamén se poñerán en práctica previamente. |
Lecturas |
Os alumnos deberán ler certos traballos, actividade da que se pedirá unha proba de lectura. |
Obradoiro |
Nas clases presenciais realizarase un obradoiro que permita a posta en práctica guiada e colectiva dos coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
No transcurso destas dúas actividades terá lugar unha titorización personalizada do alumno, aínda que en ambos os dous casos existirá igualmente unha titorización colectiva.
Adoptaranse as adaptacións oportunas para o estudantado con modalidades específicas de aprendizaxe, así como para aqueles que teñan matrícula a tempo parcial ou dispensa académica.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
B2 B5 B6 B7 B10 C1 C4 C6 |
Valorarase a participación activa e interacción cos compañeiros e coa profesora.
Esta porcentaxe inclúe un 10% para as probas de lectura. |
30 |
Traballos tutelados |
A4 A5 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
Valorarase a correcta aplicación dos coñecementos adquridos durante o curso, así como a súa correcta expresión escrita. |
70 |
|
Observacións avaliación |
As probas obxecto de avaliación e as porcentaxes poderán sufrir algunha variación se ao longo do curso xorden elementos imprevistos que alteren dalgunha maneira o seu normal desenvolvemento ou se se programan actividades que se consideren de interese para o alumno (xornadas, exposicións...). As persoas inscritas a tempo parcial e que obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliables nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que a profesora comunicará ao alumnado afectado ao inicio do curso. A data de entrega do traballo tutelado será o 25 de abril de 2023. Na segunda oportunidade, o alumno deberá completar as actividades que non realizase ou suspendese ao longo do curso. Se algunha delas non puidese realizarse nas mesmas condicións (obradoiro, por exemplo), será substituída pola profesora por outra equivalente, convenientemente comunicada ao alumno. Avaliarase o alumno (isto é, non será considerado NP) se entrega unha das dúas actividades previstas (proba de lectura ou traballo tutelado). As faltas contra a corrección lingüística serán penalizadas. Os alumnos estranxeiros terán unha consideración especial neste sentido, aínda que un mínimo de corrección lingüística sempre é esixible. Para aprobar a materia será necesario obter un mínimo de 5 en cada unha das actividades. Calquera falta de honradez académica (plaxio, é dicir, utilización
de textos ou ideas doutros autores sen indicar a procedencia, copia en
exercicios ou traballos ou outras variables destas características) comportará a anulación total da actividade de que se trate e a penalización
correspondente en virtude da normativa vixente. A materia poderá ser adaptada ao
estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á
diversidade. De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles na
UDC/no Centro e, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada
cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade
(https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI
da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal). |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
Azorín
Fernández, D.; Martínez Egido, J. J. (2007). "Los diccionarios para la
enseñanza del español: criterios de evaluación". En Balmaseda Maestu, E.
(ed.). Las destrezas orales enla enseñanza del español L2-LE. La Rioja:
Universidad de La Rioja
[https://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/7749/1/Diccsense%C3%B1anzaespa%C3%B1ol.pdf
Battaner Arias, P., López Ferrero, C. (2019), Introducción al
léxico, componente transversal de la lengua, Madrid, Cátedra. Dziemianko, A.
(2011), "Paper or Electronic? The Role of Dictionary Form in Language
Reception, Production and the Retention of Meaning and Collocations", International Journal of Lexicography, 23 (3):257–273, https://doi.org/10.1093/ijl/ecp040 Fuentes Morán, María Teresa, Joaquín García Palacios y Jesús
Torres del Rey, (2004-2005 ). "Algunos apuntes sobre la evaluación de
diccionarios", Revista de lexicografía, 11: 69-80 Hamel, M.-J. (2012).
Testing aspects of the usability of an online learner dictionary prototype: a
product- and process-oriented study. Computer
Assisted Language Learning, 25(4): 339–365. Haensch, Günter y C. Omeñaca (2004). "La crítica de
diccionarios", en G. Haensch y C. Omeñaca (eds.), Los diccionarios del
español en el umbral del siglo XXI,. Salamanca, Universidad de Salamanca. Kozem, I. et al.
(2019), “The Image of the Monolingual Dictionary Across Europe. Results of the
European Survey of Dictionary use and Culture”, International Journal of
Lexicography, 32 (1): 92–114. Lew, R. (2015. “Dictionaries and their users”. En Hanks, Patrick and
Gilles-Maurice de Schryver (eds.), International Handbook of Modern Lexis and Lexicography.
Berlin/Heidelberg: Springer, 1-9. Lew, R. (ed.) (2011), Special
Issue: Studies In Dictionary Use: Recent Developments, International
Journal of Lexicography, 24(1) Müller-Spitzer, C.
(ed.). (2014). Using online dictionaries, Series:
Lexicographica. Series Maior, 145, Berlin/Boston, De Gruyter Yin Wa Chan, Alice, A. Taylor (2001). "Evaluating Learner
Dictionaries: What the Reviews Say", International Journal of
Lexicography, 14 (3): 163-180 |
Bibliografía complementaria
|
Segoviano, C. (1984). "Criterios para la valoración de un diccionario bilingüe", en C. Segoviano y J. M. Navarro (eds.), Spanien und Lateinamerika. Beitrige zur Sprache, Literatur und Kultur. Stuttgart: DSV
Chapman, Robert L. (1977). "Dictionnary reviews and reviewing: 1900-1975", en James C. Raymond e I. Willis Russell (eds.). James B. McMillan. Essay in linguistics by his friends and colleagues..
Salvador, Gregorio (2002). "La crítica de diccionarios", en Pedro Álvarez de Miranda y José Polo (eds.), Lengua y diccionarios. Estudios ofrecidos a Manuel Seco. Madrid: Arco Libros
Humbley, J. (1993). "La evaluación de un diccionario especializado". Terminómetro, 13-14
Osselton, Noel E. (1989). "The history of academic dictionary criticism with reference to major dictionaries", en Franz. J. Hausmann et al. (eds.), Wörterbucher.. Berlin/New York: De Gruyter
Seco, Manuel (2003). "¿Para quién hacemos los diccionarios?", en M. Seco, Estudios de lexicografía española. Madrid: Gredos
Stein, Gabriele (2002). Better words. Evaluating EFL dictionaries. Exeter: Universitty of Exeter Press
Galinski, C. (1996). Draft: Intermediate Guidelines for the Evaluation of Terminology Resources. Viena: Infoterm
Steiner, Roger (1984). Guidelines for reviewers of bilingual dictionaries, en M. Snell-Hornby (ed.), ZürichLEX'86 proceedings. Tübingen: Francke Verlag
Hernández, Humberto (1998). La crítica lexicográfica: métodos y perspectivas. Lingüística española actual, XX, 1
Hartmann, R.R.K. (ed.) (2003). Lexicography. Critical Concepts. London/New York: Routledge
Wiegand, H. E. (ed.) (1993). Wörterbuchkritik. Dictionary Criticism. Lexicographica, 9 |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|