Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Profundar nalgúns aspectos que completan a visión da lingua española actual. |
A1 A3 A19 A20 A21 A22
|
B5 B8
|
C1 C2
|
2. Estudar as características da lingua oral, especialmente na súa manifestación máis xenuína que é a conversación coloquial. |
A1 A19 A20 A21
|
B1 B3 B5 B7
|
|
3. Achegarse a algúns feitos pragmáticos observados no uso da lingua española, principalmente na súa modalidade oral conversacional. |
A2 A3 A11 A15 A20 A21
|
B6
|
|
4. Introducirse no estudo da lingua española empregada en internet, analizando as súas características lingüísticas, pragmáticas e textuais. |
A2 A5 A11 A15 A19 A21 A22 A23
|
B1 B2 B4
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción: a lingua española. Situación actual |
1.1. O español no mundo
1.2. Algúns rasgos do español actual |
2. O español conversacional |
2.1. Introdución: a variación lingüística
2.2. A conversa coloquial
2.3. As unidades conversacionais
2.4. Características fónicas, morfosintácticas e léxico-semánticas
2.5. Estratexias pragmáticas: intensificación, atenuación e conexión |
3. O coloquial en outros xéneros discursivos |
3.1. Introdución: inmediatez comunicativa/distancia comunicativa
3.2. O falado no escrito: motivos da súa presenza
3.3. Coloquialidade fingida o simulada
3.4. Coloquialización estratéxica: na prensa; en xéneros televisivos; nas redes sociais |
4. O español en internet |
4.1. Introdución
4.2. Xéneros discursivos na rede
4.3. A lingua no uso profesional da rede
4.4. A lingua no uso cotidián da rede
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A1 A3 A11 A21 A22 A23 B1 B3 |
0 |
16 |
16 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A11 A20 A21 B5 B7 B8 |
15 |
16 |
31 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 |
1 |
23 |
24 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A3 A11 B3 B5 B7 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A5 A15 A20 A21 B1 B6 C1 |
8 |
12 |
20 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A5 A15 A21 B1 B2 B4 B6 B7 B8 C1 C2 |
7.5 |
10 |
17.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
O alumnado estará ao día das lecturas recomendadas pola profesora ao inicio de cada tema. Estas lecturas son fundamentais para o seguimento da materia. |
Sesión maxistral |
A profesora exporá na aula os contidos principais de cada tema. |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán un traballo tutelado, ben de xeito individual, ben en grupo. O profesorado proporcionará os temas e lecturas para o mesmo, ao igual que as indicacións precisas para a súa elaboración a través da plataforma Moodle. O seguimento dos traballos realizarase en horario de titorías. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia aos eventos científicos –sesións de congresos, coloquios, conferencias– relacionados cos contidos da materia. |
Análise de fontes documentais |
Moitas das actividades desenvolvidas nas clases interactivas consistirán na análise e comentario de textos de diversa procedencia nos que se observarán os fenómenos do español actual estudados. |
Estudo de casos |
Unha parte da materia consistirá na realización de exercicios, comentarios e debates nos que os alumnos aplicarán os coñecementos adquiridos ao longo das sesións teóricas da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
O alumnado consultará co profesorado, ben de xeito presencial ou por Teams no horario de titorías, ben por correo electrónico, aqueles problemas surxidos no seu estudio, na elaboración do traballo ou na realización de exercicios ou comentarios. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 |
Traballo individual no que os alumnos tratarán con detalle un aspecto dos estudiados na materia. As características concretas explicáranse en clase e expóranse no Campus Virtual. Entrégarase a través desta plataforma antes do 13 de xaneiro. |
50 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A5 A15 A21 B1 B2 B4 B6 B7 B8 C1 C2 |
Nas sesións interactivas realizáranse diversas actividades, resumes de lecturas, exercicios, comentarios, nas cales aplicáranse os coñecementos adquiridos nas sesións teóricas e nas lecturas. Entregáranse para calificar dous destas actividades nas datas indicadas no cronograma da materia. |
25 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A5 A15 A20 A21 B1 B6 C1 |
Nas sesións interactivas realizáranse comentarios e análises de textos diversos. Entregáranse para calificar dous destas actividades nas datas indicadas no cronograma da materia. |
25 |
|
Observacións avaliación |
1. En todas as actividades escritas (traballos, exercicios, comentarios...), será valorado o uso correcto e axeitado da lingua española, especialmente para fins académicos. 2. Os traballos e restantes actividades entregados fora do prazo estipulado serán penalizados cun 50 % da nota.
4. Calquera falta de honradez académica (plaxio, utilización de textos ou ideas dotros autores sen indicar a procedencia, etc.) será penalizada dacordo coa normativa académica.
5. Obterán a calificación de NP (non presentado) os alumnos que non entreguen o traballo tutelado.
6. Os alumnos que teñan que superar a materia en segunda oportunidade recuperarán as actividades suspensas ou non realizadas. A profesora facilitará as indicacións oportunas a propósito das características do traballo e das actividades. Entregáranse no Campus Virtual antes do 4 de xullo.
7. O nivel mínimo de competencia lingüística recomendado para cursar esta materia, no caso do estudantado Erasmus e de convenios internacionais, é un B2 dacordo co Marco Europeo para o Ensino e Aprendizaxe de Linguas.
8. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade. De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal).
Alumnado con dispensa académica de exención de asistencia
-Poñéranse en contacto coa profesora nas primeiras semanas do curso. -Os procedementos e os porcentaxes da avaliación son os indicados arriba. -As tutorías se concertarán por correo electrónico e realizaranse en horas adecuadas tanto para o alumno como para a profesora. -Estes alumnos deben estar especialmente pendentes da comunicación a través do Campus Virtual e do correo electrónico.
Oportunidade extraordinaria de decembro
A avaliación consistirá en unha proba teórico-práctica
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Ao inicio de cada tema proporcionarase unha bibliografía específica, indicarase a que é de lectura obrigatoria ou de lectura recomendada e concretarase se está disponible no Campus Virtual ou se debe ser localizada e obtida polo alumno.
BRIZ, A. (1998): El español coloquial en la conversación, Barcelona, Ariel.
BRIZ, A. (coord.) (2008): Saber hablar, Madrid, Aguilar.
CALSAMIGLIA, H. y A. TUSÓN (2007 [1999]): Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso, Barcelona, Ariel.
GIAMMATEO, M., P. GUBITOSI y A. PARINI (eds.) (2017): El español en la red. Madrid-Frankfurt: Iberoamericana-Vervuert.
KOTSCHI, T., W. OESTERREICHER y K. ZIMMERMANN (eds.) (1996): El español hablado y la cultura oral en España e Hispanoamérica, Madrid-Fráncfort, Iberoamericana-Vervuert.
LÓPEZ ALONSO, C. (2014): Análisis del discurso, Madrid, Síntesis.
PORTOLÉS, J. (2004): Pragmática para hispanistas, Madrid, Síntesis.
REAL ACADEMIA ESPAÑOLA Y ASOCIACIÓN DE ACADEMIAS DE LA LENGUA ESPAÑOLA (2009): Nueva gramática de la lengua española, Madrid, Espasa.
TASCÓN, M. (dir.) (2012): Escribir en internet. Guía para los nuevos medios y las redes sociales. Barcelona: Galaxia Gutenberg / Círculo de Lectores.
|
Bibliografía complementaria
|
|
ALBELDA, M. (2007): La intensificación como categoría pragmática: revisión y propuesta, Fráncfort, Peter Lang.
BRIZ, A. y GRUPO Val.Es.Co. (2000): ¿Cómo se comenta un texto coloquial?, Barcelona, Ariel.
HAVERKATE, H. (1994): La cortesía verbal, Madrid, Gredos.
LOUREDA, Ó. y E. ACÍN (eds.) (2010): Los estudios sobre marcadores del discurso, hoy, Madrid, Arco Libros.
ROMERO, M.ª V. (coord.ª) (2006 [2002]): Lengua española y comunicación, Barcelona, Ariel.
SÁNCHEZ LOBATO y otros (2009): Aspectos del español actual. Madrid: SGEL.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua Española 1/613G01001 | Lingua Española 2/613G01013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Variedades do Español/613G01032 |
|
Observacións |
Esta materia compleméntase con "Variedades del español", asignatura optativa que se imparte no segundo cuatrimestre. |
|