Identifying Data 2022/23
Subject (*) Tecnoloxías da Información e da Comunicación Code 613G02007
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Rodriguez Brisaboa, Nieves
E-mail
nieves.brisaboa@udc.es
Lecturers
Lizancos Vidal, Plácido Francisco
Ramos García, Lucia
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Saavedra Places, María de los Angeles
E-mail
placido.francisco.lizancos.vidal@udc.es
l.ramos@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
angeles.saavedra.places@udc.es
Web
General description Esta materia pretende dar a coñecer aos/ás estudantes as posibilidades que ofrecen as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) no eido dos estudos lingüísticos e literarios; así como axudarlles a desenvolver un conxunto elemental de competencias - de carácter eminentemente práctico - como base para o uso de todo tipo de ferramentas TIC.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer e utilizar ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario A1
B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas de traballo colaborativo e as súas posibilidades B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de aplicacións didácticas B2
B3
B4
B9
C3
C7
C8
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de presentacións e difusión de contidos multimedia B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas para o tratamento e busca de información A1
A15
B1
C3
Coñecer as posibilidades tecnolóxicas actuais e as súas posibilidades, en relación cos estudos lingüísticos e literarios A1
B1
B2
B3
B4
B9
C3
C6
C8
Coñecer e utilizar ferramentas de producción, xestión e exposición de contidos B2
B4
C3
Aprender a adaptarse a cambios e innovacións tecnolóxicas B2
B3
B4
B5
C3

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución aos conceptos básicos de informática 1.1 Conceptos básicos de Computadores, Hardware, Software, Redes, Internet.
1.2 Aplicacións das TIC aos estudos lingüísticos e literarios
2. Multimedia. Imaxe, video, son. Produción e distribución. 2.1 Representación de imaxe, vídeo e son
2.2 Xeración de contidos multimedia
2.3 RSS.
3. Ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario 3.1 Introdución aos Sistemas Xestores de Bases de Datos (SXBD)
3.2 Bases de datos documentais. Linguaxes de consulta sobre BDs documentais
4. Bibliotecas Dixitais e Recuperación de Información 4.1 Bases de datos Documentais.
4.2 Catálogos informatizados e Bibliotecas Dixitais.
4.3 Tipoloxías de Bibliotecas Dixitais.
4.4 Recuperación de Información: Precisión e Recuperación.
5. Didáctica 5.1 Aplicacións didácticas. Estándares e-learning
5.2 Exercicios interactivos. Autoaprendizaxe.
6. Ferramentas para o tratamento e busca de información na sociedade do coñecemento 6.1 Linguaxes e estándares: HTML, XML
6.2 Ferramentas de tratamento e busca de información
7. Ferramentas básicas de produción, xestión e exposición de contidos 7.1 Procesadores de texto
7.2 Aplicacións de presentación

8. Ferramentas de traballo colaborativo 8.1 Web 2.0
8.2 Blogs e wikis
8.3 Ofimática en web

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B1 B2 B5 C3 30 30 60
ICT practicals A1 B1 B2 B3 B4 B9 C3 C6 C8 28 56 84
Introductory activities A15 B5 B9 C6 1 0 1
Mixed objective/subjective test B2 B3 B5 C3 C6 C7 C8 2 0 2
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición, por parte dos docentes, de contidos nunha aula convencional, incluíndo demostracións do uso de ferramentas TIC.
ICT practicals Realización de actividades na aula informatizada, para a adquisición de competencias no uso de diferentes ferramentas TIC.
Introductory activities Introdución ao manexo de ferramentas básicas necesarias durante o curso.
Mixed objective/subjective test Realización dunha proba escrita para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
A atención persoalizada fora do horario de clase realizarase de xeito presencial no horario de titorías do profesorado.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
ICT practicals A1 B1 B2 B3 B4 B9 C3 C6 C8 Actividades a desenvolver na aula informatizada. Prácticas curtas a realizar en unha ou dúas sesións e prácticas de maior complexidade a desenvolver ao longo de varias semanas. As prácticas realizadas serán utilizadas para valorar a participación dos/das estudantes. 45
Mixed objective/subjective test B2 B3 B5 C3 C6 C7 C8 Proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos 50
Guest lecture / keynote speech B1 B2 B5 C3 A participación nas aulas maxistrais e a entrega de exercicios curtos propostos de unha clase para a seguinte 5
 
Assessment comments
<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1"><b>PRIMEIRA
OPORTUNIDADE</b></font></font></font></p><p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
primeira oportunidade será avaliada do seguinte xeito:</font></font></font></p><ul>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">O
    50% da nota global da materia corresponderá a unha proba escrita
    teórica sobre os coñecementos e competencias adquiridos ao longo
    do curso. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta
    proba escrita para superar a materia. </font></font></font>
    </p>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">O
    45% da nota global da materia corresponderá coas prácticas
    desenvolvidas ao longo do curso empregando os recursos da aula
    informática. Cada práctica curta terá unha cualificación máxima
    de 3 puntos e cada práctica longa terá unha cualificación máxima
    de 7 puntos.</font></font></font></p>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Finalmente
    outro 5% da nota corresponderá á participación nas aulas de
    teoría e a resolución e entrega dos exercicios curtos que se
    propoñan na mesma nos diferentes temas.</font></font></font></p>
  • <p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
    entrega das prácticas non é obrigatoria. Unha vez aprobada a proba
    escrita, a cualificación das prácticas entregadas correctamente
    sumarase á nota final. </font></font></font>
    </p>
  • </ul><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">OBSERVACIÓNS:</font></font></font></p><ul>
  • <p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Terá
    cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice
    a proba escrita teórica.</font></font></font></p>
  • </ul><style type="text/css">td p { orphans: 0; widows: 0; background: transparent }p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent }a:link { color: #000080; so-language: zxx; text-decoration: underline }</style><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1"><b>SEGUNDA
    OPORTUNIDADE</b></font></font></font></p><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Poderán
    presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes
    que non superen a materia na primeira oportunidade</font></font></font></p><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
    segunda oportunidade constará de dúas partes:</font></font></font></p><ul>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Proba
    escrita teórica (55% da nota final), para recuperar a nota da proba
    teórica da primeira oportunidade. Será precisa unha NOTA MÍNIMA
    de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a materia.</font></font></font></p>
  • <p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Actividades
    prácticas (45% da nota final) para recuperar a nota das actividades
    prácticas na aula informática. Estas actividades poderán ser, a
    criterio do equipo docente, as mesmas da primeira oportunidade ou
    outras de similar dificultade. O enunciado das actividades será
    publicado no Moodle da UDC logo de publicarse as cualificacións
    definitivas da primeira oportunidade.</font></font></font></p>
  • </ul><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">OBSERVACIÓNS:</font></font></font></p><ul>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Cada
    estudante poderá escoller se opta a recuperar todas ou parte das
    prácticas. </font></font></font>
    </p>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Se
    un/unha estudante decide non realizar a recuperación da parte
    práctica, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa
    parte. </font></font></font>
    </p>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Os/as
    estudantes con nota inferior a 5 na proba escrita teórica na
    primeira oportunidade deberán recuperar esa parte na segunda
    oportunidade para aprobar a materia. </font></font></font>
    </p>
  • <p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Aqueles
    alumnos/as que se presentan ao exame extraordinario (ou adiantado)
    de decembro, deberán contactar co profesorado para que se
    establezan as prácticas a entregar para superar a materia. </font></font></font>
    </p>
  • </ul><style type="text/css">td p { orphans: 0; widows: 0; background: transparent }p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent }a:link { color: #000080; so-language: zxx; text-decoration: underline }</style><p><b>DISPENSA ACADÉMICA</b></p><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Aqueles/as
    estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que
    lles exima da asistencia ás clases poderán entregar as prácticas realizadas durante o curso empregando o material dispoñible en vídeo con explicacións dos enunciados publicados no Moodle da materia. Tanto en primeira como en segunda oportunidade, o 55% da nota global corresponderase coa proba escrita teórica e o 45% coas actividades prácticas. <br /></font></font></font></p><p align="justify">
    <strong><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">OBSERVACIÓNS
    Á AVALIACIÓN</font></font></font></strong></p><p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A&nbsp;materia
    poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de
    medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual,
    auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde
    mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles
    na UDC/no Centro:&nbsp;nos prazos oficiais estipulados de maneira
    previa a cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á
    Diversidade (<a href="https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/">https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/</a>);
    no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no
    seguinte enderezo electrónico:&nbsp;<a href="mailto:pat.filoloxia@udc.gal">pat.filoloxia@udc.gal</a>)," para que o profesorado da materia poida adaptar os seus contidos e avaliación axeitadamente.&nbsp;</font></font></font></p>

    Sources of information
    Basic

    Complementary


    Recommendations
    Subjects that it is recommended to have taken before

    Subjects that are recommended to be taken simultaneously

    Subjects that continue the syllabus

    Other comments


    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.