Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A13 |
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as técnicas de análise lingüística e literaria aplicables ao campo da Filoloxía Latina, así como a terminoloxía propia desta disciplina |
A1
|
|
|
Aplicar as técnicas de análise lingüística e literaria a textos literarios latinos |
A2
|
B1
|
|
Coñecer aspectos relevantes da cultura latina e da súa perviviencia na civilización occidental |
A13
|
B5
|
|
Sintetizar e valorar críticamente información especializada relativa ao campo dos estudos latinos |
A2
|
B7
|
|
Utilizar recursos bibliográficos, bases de datos e ferramentas de procura de información, adquirindo capacidade de autoformación no campo dos estudos latinos |
|
B1 B2
|
|
Relacionar os contidos específicos desta materia cos de outras áreas e disciplinas, principalmente a historia da literatura inglesa |
|
B5
|
|
Organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
|
B3 B6
|
|
Apreciar a diversidade |
|
B8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Aspectos de historia da lingua latina |
1.1 O latín, lingua indoeuropea
1.2 Etapas da historia da lingua latina
1.3 Linguas en contacto co latín
4. O paso do latín ás linguas romances
|
2. Sistema fonético do latín e a súa evolución ás linguas romances |
2.1 Vocalismo e acentuación
2.2 Consonantismo
2.3 Principais liñas de evolución fonética ás linguas romances
|
3. Sistema morfolóxico do latín e a súa evolución ás linguas romances |
3.1. O sistema verbal e a súa evolución
3.2 O sistema nominal e a súa evolución
3.3 Os pronomes: do latín ás linguas romances
|
4. Procedementos de organización sintáctica |
4.1 Funcións e usos dos casos; a súa evolución e perda
4.2 As preposicións; a súa evolución
4.3 Principais procedementos de coordinación e subordinación
|
5. Aspectos do léxico latino |
5.1. Mecanismos de formación de palabras
5.2 Empréstitos do grego e de outras linguas
5.3 Aspectos do cambio semántico na historia do latín
|
6. O contexto social e cultural da literatura romana antiga |
6.1. Relacións entre a literatura romana e a grega
6.2 Funcións e usos da literatura
6.3. Oa autores e o público
6.4. As etapas da historia da literatura latina antiga
|
7. Caracterización xeral dos xéneros poéticos non teatrais |
7.1 poesía narrativa e didáctica
7.2 elexía
7.3 lírica
7.4 epigrama
7.5 bucólica
7.6 sátira
7.7 epístola poética
|
8. Caracterización xeral dos xéneros teatrais |
8.1 Orixes e evolución do teatro en Roma
8.2. A comedia: palliata e togata
8.3. A traxedia; cothurnata e praetexta
8.4. O teatro popular: satura, fabula atellana, mimo
|
9. Transmisión e recepción dos textos |
9.1. Transmisión manuscrita: volumes, códices, epigrafía
9.2. Transmisión impresa
9.3. Marcos da recepción literaria: lecturas públicas, espectáculos, escola, bibliotecas etc
|
10. Practicum: as Metamorfoses de Ovidio |
10.1. Contextualización: autor e época
10.2 A cuestión do xénero poético
10.3 O contido: materia mitográfica, sentido da composición
10.4 A recepción das Metamorfoses na literatura e nas artes
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 B2 B5 |
30 |
60 |
90 |
Lecturas |
B3 B6 B8 |
0 |
25 |
25 |
Proba obxectiva |
A13 B1 B7 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A13 B5 B7 |
30 |
0 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Exercicios de análise e de comentario lingüístico e literario a propósito dos diversos temas e subtemas do programa. Poderán ser de carácter oral, no curso das sesións prácticas, ou escrito, en forma de actividades avaliábeis de carácter individual. |
Lecturas |
Lectura por conta do estudante dun dossier de textos de carácter literario e/ou académico que lle será proporcionado polo profesor. Estes textos serán o material sobre o que se programarán actividades prácticas avaliábeis que consistirán en recensións e/ou controis de lectura de carácter individual, presentados por escrito |
Proba obxectiva |
Proba 1, sobre os cinco primeiros temas (cuestións de lingua latina), que se realizará en metade do cuatrimestre
Proba 2, sobre os cinco últimos temas (cuestións de literatura latina), que se realizará na fin do cuatrimestre
|
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor de contidos relativos a cada un dos temas e subtemas co apoio de documentación adicional en formato impreso ou dixital. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Todos os estudantes poderán asistir, por iniciativa propia, a titorías individuais coa finalidade de resolver dúbidas e planificar estratexias de resolución de problemas.
O profesor tamén poderá convocar a calquera estudante a titorías individuais en caso de consideralo oportuno.
Os estudantes con dispensa académica ou matrícula a tempo parial terán as mesmas condicións de avaliación que os restantes. Únicamente se recomenda para eles unha maior frecuencia de sesións de titoría individual a través de Teams.
A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A1 A2 B2 B5 |
Un 40% da cualificación final resultará dos exercicios prácticos (de análise lingüística, de comentario literario de textos etc) propostos aos estudantes durante as sesións prácticas ou resoltos de xeito autónomo. |
40 |
Lecturas |
B3 B6 B8 |
O estudante dará conta das lecturas obrigatorias que fosen propostas polo profesor mediante un control de lectura |
10 |
Proba obxectiva |
A13 B1 B7 |
O estudante efectuará dúas probas: unha en metade do cuatrimestre, sobre cuestións le lingua (cinco primeiros temas) e outra a fins do cuatrimestre sobre cuestións de literatura (cinco últimos temas). |
50 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación mínima para aprobar a materia, resultado da suma
das puntuacións acadadas polas distintas actividades de avaliación programadas,
será de 5. Os estudantes que non aprobasen a materia na oportunidade de
xunio farán en xullo unha única proba obxectiva de carácter teórico-práctico
sobre cuestións de lingua e de literatura, cuxo contido se limitará a a aquelas
partes que non tivesen superado previamente. De non realizar as probas obxectivas previstas o estudante será
cualificado como Non Presentado.
A avaliación da convocatoria extraordinaria de
decembro consistirá nunha única proba obxectiva de carácter teórico-práctico
sobre contidos de lingua e de literatura.
Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames, etc.) penalizarase de acordo co establecido nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario" artículo 14). A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal).
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|