Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer corrientes principales da teoría da literatura |
A1 A2 A3
|
B8
|
C6
|
Comportarse con ética e responsabilidade. |
|
B8 B9 B10
|
C6 C7 C8
|
Dominar a expresión oral e escrita do idioma inglés. |
A6
|
|
|
Valorar a importancia de investigación na sociedade e o uso das tecnoloxías da información. |
|
|
C6 C7 C8
|
Saber relacionar coñecementos de diferentes áreas. |
A1 A2 A3 A10 A11
|
|
|
Saber autoinformarse de maneira crítica. |
A15
|
B3
|
|
Apreciar a diversidade reflectida na literatura. |
A15
|
|
|
Ter sentido crítico e aptitude crítica ante a literatura. |
A2 A10 A11 A15 A16
|
|
|
Saber utilizar as ferramentas tecnolóxicas de análise e investigación para a procura de información. |
|
B1 B2 B3 B7
|
|
Coñecer ben as literaturas en lingua inglesa. |
A16
|
B5 B8
|
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A1 A2 A15
|
B7
|
|
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1 A2 A15
|
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade. |
|
B10
|
|
Utilización correcta das TICs nesta materia. |
A14
|
B1 B3 B7 B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Conceptos
|
1.1 Qué é a literatura? E a literatura inglesa? 1.2 Qué é a teoría literaria? Para qué sirve?1.3 Escritores e críticos: a quén lle pertenece o texto? 1.4 Validación: o cánon literario. 1.5 Axentes de mediación (publicidade, traductores, público, críticos, etc). 1.6 Centro e periferia: estandards e alternativas. 1.7 Breve reseña da historia da teoría literaria: desde Matthew Arnold, os Cambridge critics e os New Critics hasta o ecocriticismo.
|
2. Texto, autor e lector, e o proceso comunicativo |
2.1 Meaning e significance (Hirsch)
2.2 Obxectivitidade e subxectividade. Intencionalidade autorial e recepción. ¿o autor está morto?
2.3 Aberto/ pechado (Eco).
2.4 Fontes relacionadas: I. A Richards, Hirsch, Roland Barthes, Umberto Eco, W. Iser, Wayne C. Booth, Estructuralismo, Stanley Fish. |
3. A persona autorial |
3.1 Autores implícitos e lectores: o proceso de comunicación. Identidade. Narradores e narratarios. Voz e punto de vista.
3.2 Voz poética e alter ego.
3.3 Dramaturgos e persoaxes
3.4 Drama e teatro
3. 5 Fontes: E. M. Forster e E. Muir. Wayne C. Booth e a Escola de Chicago; Actos de Fala (Grice e M. L. Pratt); Chatman e Genette (narratoloxía) |
4. Forma e contido. A linguaxe literaria |
4.1 Existe a linguaxe literaria?
4.2 A forma ten significado? A literatura é útil? Fiction/Non fiction.
4.3 Semiotica: Saussure e Peirce.
4.4 Metáfora, metonimia: realismo e modernismo
4.5 Foonocentrism: dende o Estructuralismo ata o Poststructuralismo. Texto coma communicación ou placer.
4.6 Fontes: Humanismo, Formalismo e Marxismo Fowler, Lodge, Deconstrucción, Barthes. |
5. Texto, historia, cultura e natureza |
5.1 Historiografia e a novela histórica.
5.2 Universal / contextual.
5.3 Cultura e ideoloxía
5.4 Xénero: teorías e evolución. Gay studies.
5.5 Poder e subversion.
5.6 Teorías poscoloniais e Critical Race Studies.
5.7 Ecocrítica. |
6. Práctica de análise literaria usando distintas perspectivas. |
6.1 Lectura de Aphra Behn, The Rover
6.2 Lectura de Conrad, Heart of Darkness
6.3 Lectura de textos breves e pasaxes (fotocopias ou pdfs) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A15 A1 A2 A3 A10 A11 A14 A15 A16 B8 B9 B10 B1 B3 B5 B7 B8 B9 B10 C6 C8 |
12 |
12 |
24 |
Lecturas |
A1 A2 A3 B3 B7 C6 C7 C8 |
0 |
36 |
36 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A6 A15 A1 A2 A3 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C6 C7 C8 |
3 |
6 |
9 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A6 A15 B1 B2 B3 B7 B8 B9 B10 |
4 |
10 |
14 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A6 |
0 |
5 |
5 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A6 A7 A15 |
10 |
7 |
17 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A6 A7 A15 B5 B7 |
2.5 |
3 |
5.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións do profesor para a explicación de temas teóricos: escolas críticas e a sua aplicabilidade. |
Lecturas |
Lecturas das fontes do programa, moitas delas fotocopias de fontas diversas, que o alumnado debe realizar pola súa conta e ter feitas para participar nas clases prácticas da materia. As fotocopias se facilitarán con anterioridade. En canto aos dous textos literarios (Behn e Conrad), existen copias na biblioteca. |
Traballos tutelados |
un ensaio académico individual de entre 6 y 8 páxinas a dobre espacio (incluindo a lista de obras citadas). Os temas posibles se indicarán durante o curso. |
Presentación oral |
Unha presentación oral individual ou entre dúas ou tres persoas: exporase A) unha lectura/interpretación dun texto literario desde unha perspectiva crítica concreta; ou B) un resumo e analise explicativo dunha fonte teórica breve. Ante todo, os/as estudantes tentarán abrir un debate para continualo con toda a clase, que deberá propor alternativas á interpretación presentada |
Proba mixta |
Proba evaluadora con preguntas de diferentes tipos que será deseñada para avaliar o 50 por cento da materia. A proba mixta pode incluir aspectos como preguntas de tipo test, preguntas para desenvolver, análisis prácticos de textos, etc. |
Análise de fontes documentais |
Actividade na que os alumnos traballan sobre fontes documentais relevantes para a asignatura, xa sexan fontes primarias ou secundarias. |
Discusión dirixida |
Discusións sobre aspectos da materia e intercambio de opinións nos grupos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno recibirá atención personalizada para a realización dos seus traballos e para a elaboración da presentación oral. Os alumnos poderán estar en contacto co profesor dun xeito continuado a través do enderezo electrónico e da plataforma UDC Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A6 |
Proba deseñada para avaliar esta materia nun 50 por cento da nota (5 puntos). Os alumnos/as deberán 2 de 5 na proba para poder facer media co resto e poder aprobar. |
50 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A6 A7 A15 |
Comentarios de texto feitos na clase. Se recollerán tres, catro ou cinco durante o curso. 3.5 puntos.. |
35 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A6 A15 A1 A2 A3 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C6 C7 C8 |
Realizacion dun traballo individual que teña que ver con algún aspecto da materia usando os textos de lectura (Behn ou Conrad). Un plaxio confirmado supón a non cualificación desta proba. 1.5 punto.
Desde 6 a 8 paxinas a dobre espacio. Debe ser entregado antes de que termine o periodo de clases. |
15 |
|
Observacións avaliación |
- Nestamateria valorarase especialmente o coñecemento dos principios básicos de cadaescola crítica literaria, e, tamén, a capacidade de analizar razoadamente,empregando eses coñecementos teóricos básicos, distintos textos literarios en lingua inglesa.
- A notafinal ha de ser igual a 5 para poder aprobar a materia. Os alumnos/as deberánobter tamén un mínimo de 2 sobre 5 puntos no exame, e de 2 sobre 5 naavaliación continua (análise e traballo) para facer media.
- A evaluación é como sigue: traballo tutelado (1.5 puntos), análise de fontes (3.5) e a proba mixta ou exame (5).
- Plaxiar nos traballos invalida o traballo. Temos aplicacións como "Turnitin" para facilitar a detección de citas incorrectas, plaxio e outros tipos de fraude. Se isto ocorrer, aplicaranseas normas contra o plaxio (Normas de avaliación, revisión e reclamación dascualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario). "Turnitin" recoñece traballos previamenterealizados por outras persoas (ou polo/a propio/a estudante) nesta universidadeou noutras, ademais doutros materiais localizados en Internet.
- Os alumnos/asque non fagan traballos, exposicións orais ou comentarios de texto non teránnotas de avaliación continua. É necesario obter 2 puntos e deberán recuperalosna convocatoria de recuperación ou de segunda oportunidade, aínda que teñan 5 de 5 puntos no exame de primeira oportunidade, algo que obviamente non é doado.
- A únicalingua empregada en clase, traballos e exames será o inglés. As faltas deexpresión graves (non de estilo) en lingua inglesa mermarán a nota en calqueraactividade. Por tanto recoméndase que os alumnos/as se esmeren na redacción erevísena. Tampouco se permitirán plaxio de fontes escritas ou dixitais enexames ou traballos. Os alumnos deben adquirir competencia literaria propia encerta medida, aínda que é lóxico que os comentarios e interpretacións doprofesor subexistan tras a devandita competencia.
- Os alumnos/asque asistan e participen durante ou curso na avaliación continua non poderánser considerados como non presentados a partir da realización dun 25 % dasactividades.
- Aquelesalumnos que oficialmente fosen matriculados a tempo parcial, e que posúan unhadispensa académica, tal e como establece a Normativa de permanencia destauniversidade, serán avaliados en calquera oportunidade seguindo os mesmoscriterios que para a segunda oportunidade de xullo. Os alumnos a tempo parcialcon dispensa académica, deberán falar co profesor durante as dúas primeirassemanas para buscar alternativas á avaliación continua ou ben facer actividades complementarias o día do examen. O ensaio é obrigatorio neste caso tamén.
- Os alumnosque se presentan á convocatoria adiantada de decembro avaliaranse segundo asnormas especificadas para a oportunidade de xullo.
- Aavaliación da oportunidade de xullo divídese da forma seguinte: 50% examefinal e 50% actividades que substituiráno traballo da avaliación continua (o ensaio non é sustituido). As partes aprobadas aínda contan.
DIVERSIDADE: A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física,visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental).De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/noCentro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, co a Unidade de Atención áDiversidade ( https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/ ); no seu defecto, coa TitoraADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal ).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Esta bibliografía é de fontes teóricas de consulta. Se facilitarán fotocopias varias durante o curso para traballar con elas. Ademáis, se deben ler varios textos literarios para explorar as aproximacións críticas explicadas: Aphra Behn, The Rover. Joseph Conrad, Heart of Darkness. |
Bibliografía complementaria
|
|
Guerin, Wilfred L., et al. (1992). A Handbook of
Critical Approaches to Literature. 3rd ed. New York: Oxford University
Press Barry, Peter (2002). Beginning Theory: An
Introduction to Literary and Cultural Theory. Manchester: Manchester
University Press, 1995 (2002).
Culler,
Jonathan (2000). Breve introducción a la teoría literaria. Barcelona: Crítica. (Literary Theory: A Very Short Introduction).
Elam, Keir. The Semiotics of Theatre and Drama. London: Routledge. Tyson,
Lois (2006). Critical Theory Today: A User-Friendly
Guide. London:
Routledge Ryan, Michael (2010). Cultural Studies: A Practical
Introduction. UK:
Wiley-Blackwell, 2010.
Eagleton, Terry (1996). Literary Theory. Oxford: Blackwell
Bertens, Hans (2014). Literary Theory: The Basics. .
London: Routledge. Third edition.
Lodge David, ed. (2000). Modern Criticism and
Theory: A Reader . London:
Longman
Belsey, Catherine (2002). Post-Structuralism: A Very
Short Introduction.. Oxford:
OUP, 2002.
Peck, John, and Martin Coyle, eds (1995). Practical
Criticism. (How to Study Literature series). Basingstoke:
Macmillan
Selden, Raman, Peter Brooker and Peter Widdowson
(1997). Practising Theory and Reading Literature. Hempstead:
Prentice Hall Europe
Pearce, Lynne (1994). Reading Dialogics . London: Edward Arnold
Eagleton, Terry (1998). The Eagleton Reader . Oxford: Blackwell
Glotfelty, Cheryll and Harold Fromm (1996). The
Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology.. Athens: The U of Georgia P.
Leich, Vincent B. ed., et al (). The Norton
Anthology of Theory and Criticism. New
York: Norton
Kermode, Frank & John Hollander eds. (1973). The
Oxford Anthology of English Literature. London:
OUP.
Said, Edward W (1983). The World, the Text, and the
Critic. Cambridge
(MA): Harvard UP
Gates, Henry Louis, ed. (1986). “Race,” Writing and
Difference. Chicago:
The U of Chicago
P
|
| |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005 | Literatura Inglesa 1/613G03010 | Literatura Inglesa 2/613G03017 | Literatura Inglesa (XVI-XVII)/613G03021 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|