Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente. |
A14 |
Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados. |
A22 |
Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para comprender a importancia do Proceso Software |
A7 A14 A22
|
|
C7
|
Capacidade para traballar en equipo |
A7 A14 A22
|
B1 B2 B3
|
C7
|
Capacidade para adaptarse a novas situacións e contextos |
|
B1 B3
|
C7
|
Capacidade para comprender a necesidade de xestionar e controlar o Proceso Software |
A7 A14 A22
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción a Enxeñería do Software |
Antecedentes históricos
Definicións e importancia da Enxeñería do Software |
Ciclos de Vida |
Definicións
Ciclo de Vida Vs Ciclo de Desenvolvemento
Características dos principais Ciclos de Vida |
Desenvolvemento Software (núcleo da materia) |
Requisitos
Análise
Deseño
Codificación e Probas |
Introducción á planificación de proxetos |
Definicions
Calendarización do proxeto |
Introducción as metodoloxías de desenvolvemento |
Definicións e importancia
Características desexables
Principais metodoloxías de desenvolvemento |
Introducción á calidade do software |
Calidade do Software
Control de calidade
Aseguramento da calidade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A14 A22 B1 B3 C7 |
30 |
30 |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A14 A22 B1 B2 B3 |
29.75 |
30 |
59.75 |
Proba mixta |
A7 A14 A22 B1 B2 B3 C7 |
2 |
28 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0.25 |
0 |
0.25 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases nas que se presentan os conceptos básicos da asignatura e nas que se mostran exemplos da súa aplicación. |
Prácticas de laboratorio |
Clases prácticas nas que o alumno resolve os diferentes problemas plantexados polo profesor baixo a su tutela. |
Proba mixta |
Exame escrito para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Un aspecto importante da materia é saber aplicar os conceptos teóricos presentados nesta. Para iso realizaranse un conxunto de prácticas supervisadas ao longo do curso formuladas coa intención de detectar posibles desviacións dentro do proceso de aprendizaxe e, deste modo, aplicar as medidas correctivas necesarias para emendalas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A7 A14 A22 B1 B2 B3 |
Os alumnos, en grupo, deberán resolver o análise de requisitos dun dominio plantexado polo profesor. |
40 |
Proba mixta |
A7 A14 A22 B1 B2 B3 C7 |
Exame individual sobre os coñecementos teóricos e prácticos da materia. Do peso asignado a esta proba (60% da cualificación final), o 50% correspóndese coa parte teórica e o 10% coa práctica. |
60 |
|
Observacións avaliación |
<p><b><u>AVALIACIÓN:</u></b></p><p>A avaliación da materia articúlase sobre a base dos seguintes
aspectos:</p><p>1. Práctica en grupo supervisada (40% da nota final). Ao longo do
curso realizaranse diferentes prácticas, entre as que destaca a realización da
análise de requisitos dun dominio exposto polo profesor. Para a avaliación
desta práctica supervisada terase en conta:</p><ul type="disc"><li class="MsoNormal">O traballo realizado polos alumnos nas clases mediante
un proceso de avaliación continua. Para esta avaliación continua terase en
conta especialmente os seguintes aspectos: asistencia a clase,
participación, capacidade de traballo en equipo, autonomía no traballo e
capacidade de aplicación dos coñecementos teóricos a un caso práctico. </ul><ul type="disc"><li class="MsoNormal">O contido do traballo presentado, valorando
principalmente: presentación do traballo, ortografía e redacción, e
calidade da solución técnica presentada. </ul><ul type="disc"><li class="MsoNormal">A exposición do traballo, valorando, entre outros: a
súa estrutura, claridade na exposición, capacidade de síntese, adecuación
ao tempo e dominio da materia. </ul><p>2. Proba mixta ou exame final (60% da nota final). O examen final
constará de preguntas, cuestións e/ou exercicios de calquera aspecto visto na
materia e que o alumno terá que responder.</p><p>O exame final compóñense de dous partes: unha teórica, cun peso do 60% sobre a nota final, e outra práctica, cun peso do 10%. É importante
remarcar que en ambas as partes poderá preguntarse calquera aspecto visto na
materia.</p><p class="MsoNormal"><b><u>ALUMNOS DE MATRÍCULA A TEMPO PARCIAL:</u></b></p><p>Dado o carácter de avaliación continua da práctica en grupo
supervisada, recoméndase que estes alumnos falen co profesor ao longo da
primeira semana de clase con obxecto de tratar de buscar o mellor horario
posible para a súa realización. </p><p>En canto ao resto de actividades, e a pesar de non ser actividades
de presenza obrigatoria, trataráselles de dar as máximas facilidades para que
poidan asistir ás mesmas.</p><p class="MsoNormal"><b><u>REQUISITOS:</u></b></p><p>Para aprobar a materia é necesario cumprir cos seguintes
requisitos:</p><p>1. Obter unha cualificación final mínima de 5 puntos sobre 10
entre todas as probas segundo a ponderación establecida.</p><p>2. Obter un mínimo de 5 puntos sobre 10 no exame final; é dicir, 3
puntos sobre os 6 asignados a esta parte. En caso de que non se cumpra este requisito, a nota final da materia será a do exame final puntuada sobre 10.</p><p class="MsoNormal"><b><u>RECUPERACIÓN:</u></b></p><p>Os alumnos que non superen a materia terán que demostrar a
correcta adquisición das competencias fundamentais da mesma mediante a
realización dun novo exame final (teórico e práctico).</p><p>Dado o carácter de avaliación continua da práctica en grupo
supervisada esta parte non poderá recuperarse.</p><style>
<!--
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:Wingdings;
panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0;
mso-font-charset:2;
mso-generic-font-family:decorative;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;}
@font-face
{font-family:"Cambria Math";
panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:roman;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;}
@font-face
{font-family:Verdana;
panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:swiss;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-1593833729 1073750107 16 0 415 0;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-unhide:no;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman",serif;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;}
p
{mso-style-priority:99;
mso-margin-top-alt:auto;
margin-right:0cm;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman",serif;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;}
.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;
mso-default-props:yes;
font-size:10.0pt;
mso-ansi-font-size:10.0pt;
mso-bidi-font-size:10.0pt;}size:612.0pt 792.0pt;
margin:70.85pt 3.0cm 70.85pt 3.0cm;
mso-header-margin:36.0pt;
mso-footer-margin:36.0pt;
mso-paper-source:0;}
div.WordSection1
{page:WordSection1;}mso-level-number-format:bullet;
mso-level-text:?;
mso-level-tab-stop:324.0pt;
mso-level-number-position:left;
text-indent:-18.0pt;
mso-ansi-font-size:10.0pt;
font-family:Wingdings;}
ol
{margin-bottom:0cm;}
ul
{margin-bottom:0cm;}</style>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
P. Bourque and R.E. Fairley (2014). Guide to the Software Engineering Body of Knowledge, Version 3.0. IEEE Computer Society
Pressman, Roger S (2005). Ingeniería del Software. Un Enfoque Práctico. McGraw Hill
Sommerville, Ian (2005). Software Engineering. Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
Craig Larman (). Applying UML and Patterns. Prentice-Hall
Coral Calero, Mª Ángeles Moraga, Mario G. Piattini (). Calidad del producto y proceso software. Ra-Ma
Steve McConnell (). Desarrollo y gestión de proyectos informáticos. McGraw-Hill
Salvador Sánchez, Miguel Ángel Sicilia y Daniel Rodriguez (). Ingeniería del software. Un enfoque desde la guía SWEBOK.. Garceta grupo editorial.
Alistair Cockburn (). Writing Effective Use Cases. Addison-Wesley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Programación I/614G01001 | Informática Básica/614G01002 | Programación II/614G01006 | Paradigmas de Programación/614G01014 | Deseño Software/614G01015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión de Proxectos/614G01021 | Aseguramento da Calidade/614G01028 | Analise e Desenvolvemento dos Sistemas de Información/614G01041 | Metodologías de Desarrollo/614G01051 | Enxeñaría de Requisitos/614G01222 |
|
Observacións |
<p> A materia pretende dar unha visión xeral do Proceso Software, de
maneira que o alumno comprenda a importancia da aplicación rigurosa
de dito proceso tanto para a satisfación das necesidades do
usuario/cliente como do posterior mantemento do producto obtido. Por este motivo, durante o curso introduciranse numerosos conceptos que
requerirán un posterior afrondamento en función da especialidade
elixida polo alumno.</p><p>Os
profesores
facilitarán, na medida do posible e dentro dos horarios
establecidos para a
materia, a asistencia aos grupos de teoría, práctica e TGR que
mellor se
axusten ás necesidades dos alumnos que teñen a matrícula a tempo
parcial. </p> |
|