Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A33 |
Capacidade de analizar e avaliar arquitecturas de computadores, incluíndo plataformas paralelas e distribuídas, así como desenvolver e optimizar sóftware para elas |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
B5 |
Habilidades de xestión da información |
B7 |
Preocupación pola calidade |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Capacidade de analizar e avaliar arquitecturas de computadores, incluíndo plataformas paralelas e distribuídas, así como desenvolver e optimizar sóftware para elas |
A33
|
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
B2
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
B3
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
B4
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que se deben enfrontar. |
A33
|
|
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
B7
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B8 B9
|
C8
|
Capacidade de resolución de problemas |
|
B1
|
|
Traballo en equipo |
|
B2
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
B3
|
|
Capacidade para organizar e planificar |
|
B4
|
|
Habilidades de xestión da información |
|
B5
|
|
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
|
B9
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficias da comunidade autónoma. |
|
|
C1 C2
|
Preocupación pola calidade |
|
B7
|
|
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar |
|
B8
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Arquitectura microprocesador e multinúcleo. |
1.1. Introducción ao procesamento paralelo: condicións e granularidade do paralelismo; taxonomía de Flynn.
1.2. Paralelismo a nivel de instrucción: planificación estática e dinámica, predicación e especulación.
1.3. Multithreading
|
2. Arquitecturas paralelas. |
2.1. Introducción: clasificación, lista Top500, aplicacións
2.2. Redes de interconexión
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A33 B1 B9 |
14 |
42 |
56 |
Guest lecture / keynote speech |
B3 B4 B5 B7 C2 C6 C8 |
21 |
42 |
63 |
Supervised projects |
B2 B8 C1 |
7 |
21 |
28 |
Objective test |
B1 B3 B9 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
- Optimización do rendemento facendo énfase no aproveitamento do paralelismo a nivel de instrución ou a nivel de thread nun procesador.
- Programación avanzada de arquitecturas paralelas utilizando a biblioteca de paso de mensaxes MPI (Message-Passing Interface) |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso das TIC, acompañada de preguntas dirixidas aos estudantes para afianzar a discusión e coñecementos co fin de mellorar a aprendizaxe. Pode haber debates sobre cuestións do ámbito de traballo. |
Supervised projects |
Os estudantes elaborarán traballos dirixidos sobre unha temática específica da materia. |
Objective test |
Proba sobre os conceptos teóricos presentados nas sesións maxistrais. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
Laboratory practice |
Supervised projects |
|
Description |
Prácticas de laboratorio:
Análisis co estudante do traballo que está realizando, e defensa da súa práctica unha vez teña terminado.
Traballos tutelados:
Os traballos dirixidos serán discutidos co profesor durante a súa realización.
Sesión maxistral:
Atención persoal en horas de tutoría para clarexar dúbidas surxidas no seguimento durante o curso da materia.
Proba obxetiva:
Revisión dos exercicios realizados.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
B1 B3 B9 C6 |
Proba sobre os contidos traballados nas sesións maxistrais. |
40 |
Laboratory practice |
A33 B1 B9 |
- Optimización do rendemento facendo énfase no aproveitamento do paralelismo a nivel de instrucción ou a nivel de thread nun procesador.
- Programación avanzada de arquitecturas paralelas utilizando a biblioteca de paso de mensaxes MPI (Message-Passing Interface)
Valorase ser correcto funcionamento, a estructuración do código, a comprensión dos conceptos traballados.
|
40 |
Supervised projects |
B2 B8 C1 |
Valorase a capacidade de comprensión e síntese sobre o tema proposto, e a calidade daa presentación. |
20 |
|
Assessment comments |
- A avaliación do profesorado realizarase a través das enquisas de avaliación docente, a cubrir por todos os alumnos da asignatura. *Aspectos e criterios de avaliación: Para aprobar a asignatura é condición necesaria obter como mínimo un 30% da puntuación da proba obxectiva e un 30% na parte de prácticas/traballos tutelados. A avaliación das prácticas realizase ao longo do curso (en avaliación continua). * Alumnos matriculados a tempo parcial: Dotarase de flexibilidade horaria aos alumnos matriculados a tempo parcial para a realización das prácticas/traballos da asignatura usando para elo as horas de tutorías dos profesores. * A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria
|
Sources of information |
Basic
|
Ortega, J., Anguita, M. y Prieto, A. (2005). Arquitectura de Computadores. Thomson
Hennessy, J. L. y Patterson, D. A. (2003). Computer Architecture: A Quantitative Approach. Morgan Kaufmann
Patterson, D. A. y Hennessy, J. L. (2000). Estructura y Diseño de Computadores. Reverté
Stallings, W. (2006). Organización y arquitectura de computadores. Reverté |
|
Complementary
|
Sima, D. , Fountain,T. y Kacsuk, P. (1997). Advanced Computer Architecture. Addison-Wesley
Culler, D. E. y Singh,J. P. (1999). Parallel Computer Architecture: a Hardware/Software Approach. Morgan Kaufmann
Hwang, K. y Xu, Z. (1998). Scalable Parallel Computing. McGraw-Hill
Tannebaum, A. S. (1999). Structured Computer Organization. Prentice Hall |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Computer Structure/614G01012 | Concurrency and Parallelism/614G01018 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Hardware/Software Co-Design/614G01031 | Hardware Devices and Interfaces/614G01032 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Computer Infrastructure Engineering/614G01059 | Embedded Systems/614G01060 |
|
|