Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A16 |
CE16 - Capacidade para concibir, planificar, xestionar riscos, despregar e dirixir proxectos en enxeñaría de datos, liderando a súa posta en marcha e a súa mellora continua e valorando a súa calidade e impacto económico. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B7 |
CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables. |
B8 |
CG3 - Ser capaz de manter e estender formulacións teóricas fundadas para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo. |
B9 |
CG4 - Capacidade para abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de datos: exploración previa dos datos, preprocesado, análise, visualización e comunicación de resultados. |
B10 |
CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións. |
C1 |
CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
CT3 - Capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
C4 |
CT4 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber planificar un proxecto, a xestión dos seus recursos e os seus riscos, así como o seu seguimento. |
A16
|
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10
|
C1 C3 C4
|
Coñecer técnicas de modelización e optimización de proxectos, determinación do camiño crítico, nivelación e asignación de recursos. |
A16
|
B2 B3 B4 B8 B9 B10
|
C1 C3 C4
|
Saber utilizar ferramentas de apoio á planificación e xestión de proxectos. |
|
B2 B3 B7 B9 B10
|
C1 C3 C4
|
Aprender técnicas de negociación e comunicación interpersoal eficaces. |
|
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Metodoloxías de xestión de proxectos TIC para a ciencia e a enxeñaría de datos |
Defición de Proxecto.
Definición e competencias do Xefe de Proxecto.
Metodología Predictivas o en cascada (Waterfall).
Metodología orientaba al cambio o adaptativa. |
Xestión de proxectos de enxeñaría de datos |
Estimación
Planificación
Seguimento
Peche |
Xestión de riscos e oportunidades asociados |
Identificación de riscos e oportunidades
Cuantificación de riscos e oportunidades
Análise de riscos e oportunidades
Seguimento e control de riscos/oportunidades |
Xestión da configuración do software |
Elementos de configuración de software (ECS)
Liñas de base
Configuracións
Contornos de desenvolvemento |
Xestión da Calidade |
A calidade como función organizativa
Control de calidade
Garantía de calidade
Modelos de calidade |
Xestión de partes interesadas |
Xestión de partes interesadas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
20 |
20 |
40 |
Proba obxectiva |
A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
2 |
10 |
12 |
Traballos tutelados |
A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
8 |
16 |
24 |
Presentación oral |
A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
2 |
12 |
14 |
Sesión maxistral |
A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
30 |
30 |
60 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
As clases prácticas estarán dedicadas á realización de prácticas e exercicios relacionados co programa exposto a través do método da clase, utilizando ferramentas de soporte informático. |
Proba obxectiva |
Exame escrito para avaliar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso. |
Traballos tutelados |
O traballo en grupo ou autónomo e supervisado permite aos estudantes poñer en práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso.
O traballo autónomo permite fundamentalmente aos estudantes o desenvolvemento detallado de prácticas e coñecemento e xestión das mencionadas ferramentas de soporte informático. |
Presentación oral |
A práctica de planificación e seguimento de proxectos presentarase e defenderase diante do profesor e dos alumnos mediante unha exposición oral dos mesmos. |
Sesión maxistral |
O método da charla empregarase para presentar os coñecementos teóricos relacionados cos diferentes temas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O método de exposición maxistral combinarase coas prácticas informáticas, nas que se conxurará o traballo autónomo e nun grupo titorizado. Para realizar a práctica en grupo é obligatoria a asistencia.
O método da charla empregarase para presentar os coñecementos teóricos relacionados cos diferentes temas.
As clases prácticas estarán dedicadas á realización de prácticas e exercicios relacionados co programa exposto a través do método da clase, utilizando ferramentas de soporte informático.
O traballo en grupo autónomo e supervisado permite aos estudantes poñer en práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso.
A práctica de planificación e seguimento de proxectos presentarase e defenderase diante do profesor e dos alumnos mediante unha exposición oral dos mesmos. A parte individual da práctica de planificación e seguimento de proxectos presentarase por escrito.
Fomentarase a participación dos estudantes en todo momento. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
Dominio de los conocimientos teóricos y prácticos de la materia a través de un examen escrito individual. |
60 |
Prácticas de laboratorio |
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
Se valorará:
- Nivel técnico de la práctica.
- Completitud, claridad y justificaciones de la práctica.
- Dominio de los conocimientos adquiridos.
- Participación activa en la práctica. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Durante a práctica de planificación e seguimento do proxecto, mediante probas obxectivas nas que se avaliará o dominio dos coñecementos postos en práctica ata ese momento e a súa presentación e defensa final. Ao final do curso, mediante un exame escrito individual.
PuntuaciónA nota final de cada estudante obterase como se indica a continuación, á que se engadirá linealmente a nota obtida por prácticas opcionais (ata 1 punto): Exame escrito individual: 60% Práctica de planificación e seguimento do proxecto: 25%. Práctica de planificación e seguimento do proxecto (individual): 15%. Traballo tutelado opcional: ata 1 punto
Para aprobar o curso é necesario obter unha puntuación global mínima de 5 sobre 10 e cumprir as seguintes restricións: É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 na práctica de planificación e seguimento de proxectos. É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 na práctica de planificación e seguimento de proxectos (individual). É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10.
No caso de que non se cumpra algún mínimo dos anteriores e a nota final calculada como se indica supera 4,0, a nota que aparecerá para a materia será 4,0. Aspectos a ter en contaParte práctica: Os grupos de alumnos para realizar as prácticas formaranse baixo as directrices dos profesores. A presentación e defensa da práctica de planificación e seguimento de proxectos será pública durante a programación oficial da materia e nestes eventos deberán asistir todos os estudantes que teñan dita programación, que poden facer preguntas, comentarios ou suxestións. Neste acto asignarase un tempo para que os membros do grupo falen e outro para preguntas, críticas, comentarios e / ou suxestións do profesor e do resto dos alumnos. Na avaliación da práctica de planificación e seguimento de proxectos, avaliarase o nivel técnico do traballo e a súa integridade, claridade e exposición. A nota asignada á práctica de planificación e seguimento do proxecto será inicialmente a que reciban todos os membros do grupo que a defenden, sen prexuízo de modificacións baseadas na participación activa individual de cada un. Na avaliación das prácticas de planificación e seguimento de proxectos individual avaliarase a capacidade de modelar unha situación de conflito nun proxecto e resolvela, utilizando o software recomendado, así como interpretar adecuadamente a devandita solución.
Teranse especialmente en conta as deficiencias ortográficas na puntuación e acentuación, así como a escritura disxunta ou inadecuada, a mala presentación, o excesivo número de borrados, etc., tanto nos exames como nos traballos. Todo isto suporá a redución de puntos na nota obtida. No caso de que os profesores detecten un rendemento fraudulento (plaxio) nas probas de avaliación, a nota axustarase ao disposto no artigo 14.4. Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos universitarios de grao e máster: "Na realización de obras, o plaxio e o uso de material non orixinal, incluído o obtido a través de internet sen indicación expresa da súa orixe e Se isto é o caso, o permiso do seu autor pode considerarse causa de cualificación de fallo na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que poidan xurdir despois do correspondente procedemento". Nesta materia, se o profesorado detecta plaxio nalgunha das probas, significará un 0 na nota. En caso de repetición, trasladarase á Comisión Académica para a toma de medidas oportunas.
Farase especial fincapé no coidado do medio ambiente en favor dunha educación e unha sociedade sostibles. Os traballos enviaranse exclusivamente por vía electrónica e, se isto non é posible, non se utilizarán plásticos nos documentos impresos, elixirase a impresión a dobre cara e papel reciclado, evitando imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos no medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade no comportamento persoal e profesional. Para isto, sempre que sexa posible, empregarase material de reciclaxe na elaboración dos traballos e evitarase o uso de materiais plásticos na entrega dos mesmos. Evitarase a discriminación de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Empregarase unha linguaxe non sexista. Os estudantes que non superen o curso deberán demostrar a correcta adquisición das competencias fundamentais do mesmo realizando un novo exame suxeito ás restricións indicadas anteriormente. Ademais, aqueles estudantes que non superasen a práctica de planificación e seguimento do proxecto deben someterse de novo ao mesmo proceso de avaliación para esta práctica exposto anteriormente (comunicación previa aos profesores da materia).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Roger S. Pressman (). Ingeniería del Software. Un Enfoque Práctico. McGraw-Hill
- Ian Sommerville (). Software engineering. Pearson
- Steve McConnell (). Desarrollo y gestión de proyectos informáticos. McGraw-Hill
- Ted Klastorin (2010). Gestión de proyectos con casos prácticos, ejercicios resueltos, Microsoft Project, Risk y hojas de cálculo. Profit Editorial
- Quintín Martín Martín (2003). Investigación operativa. Pearson educación
- Quintín Martín Martín; Mª Teresa Santos Martín; Yanira del Rosario de Paz Santana (2005). Investigación operativa. Problemas y ejercicios resueltos. Pearson educación
- “Ingeniería del software. Un enfoque práctico”. Roger S. Pressman. 7ª edición. McGraw-Hill.
- “Software engineering”. Ian Sommerville. 10ª edición. Pearson.
- “Desarrollo y gestión de proyectos informáticos”. Steve McConnell. McGraw-Hill.
- “IEEE standard for software configuration management plans”. Estándar IEEE 828-1990.
- “IEEE guide to software configuration management”. Guía IEEE 1042-1987.
- “Planificación asistida por ordenador: Microsoft Project Professional 2019”. Javier Andrade Garda y Sonia M. Suárez Garaboa. Repronor. 2020.
- Manuales de usuario de la herramienta MS-Project 2019.
- “Gestión de proyectos con casos prácticos, ejercicios resueltos, Microsoft Project, Risk y hojas de cálculo”. Ted Klastorin. Profit Editorial. 2010.
- "Investigación operativa". Quintín Martín Martín. Pearson educación. 2003.
- "Investigación operativa. Problemas y ejercicios resueltos". Quintín Martín Martín; Mª Teresa Santos Martín; Yanira del Rosario de Paz Santana. Pearson educación. 2005.
|
Bibliografía complementaria
|
|
- “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1: Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la Industria del Software (www.iiis.es).
- “Project management práctico. Técnicas, herramientas y documentos”. J. Eduardo Caamaño. Ed. Círculo rojo-Docencia (www.pmpractico.com).
- “Calidad de sistemas informáticos”. Mario G. Piattini Velthius, Félix O. García Rubio e Ismael Caballero Muñoz-Reja. Ra-Ma.
- “La calidad del software y su medida”. Jesús Mª Minguet Melián y Juan F. Hernández Ballesteros. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces.
- “Interfaces, técnicas y prácticas. MÉTRICA versión 3”. Ministerio de las Administraciones Públicas: http://www.csi.map.es/csi/metrica3/.
- Software Engineering Institute (SEI): http://www.sei.cmu.edu/.
- European Software Institute (ESI-Tecnalia): http://www.tecnalia.com/es/.
- "Introducción a la Investigación de Operaciones". F. Hillier; G. Lieberman. McGraw-Hill. 2006.
- "Investigación de Operaciones. Aplicaciones y Algoritmos". Wayne L. Winston. Thomson. 2004.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Estatística de Datos con Dependencia/614G02022 | Álxebra Lineal/614G02001 | Fundamentos de Programación II/614G02009 | Fundamentos de Programación I/614G02004 | Probabilidade e Estatística Básica/614G02003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|