Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A27 |
CE27 - Compresión e dominio de fundamentos e técnicas básicas para a procura e o filtrado de información en grandes coleccións de datos. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B7 |
CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables. |
B8 |
CG3 - Ser capaz de manter e estender formulacións teóricas fundadas para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo. |
B9 |
CG4 - Capacidade para abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de datos: exploración previa dos datos, preprocesado, análise, visualización e comunicación de resultados. |
B10 |
CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións. |
C1 |
CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer, comprender y analizar los distintos modelos Recuperación de Información, las técnicas para su implementación eficiente y la metodología de evaluación de los mismos. |
A27
|
B3 B4
|
C1 C4
|
Conocer, comprender y analizar las plataformas software para la creación de estos sistemas. |
A27
|
B2 B4 B9 B10
|
|
Planear y realizar la evaluación de los sistemas Recuperación de Información . Analizar los resultados de la evaluación de los sistemas de RI para mejorarlos en su eficacia y eficiencia. |
|
B7 B8
|
C1 C4
|
Ser capaces de un correcto tratamiento de los aspectos éticos, de privacidad, confidencialidad y de seguridad de los estos sistemas. |
A27
|
B4 B9
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Arquitectura básica dun buscador |
A arquitectura básica dun motor de busca |
Análise e procesamento de textos |
Do documento ós tokens do indice |
Contrucción de índices e procesamento de consultas |
Arquivos invertidos e estratexias de procesamento de consultas |
Avaliación en recuperación de información |
Métricas e métodos |
Modelos de espazo booleano e vectorial |
Modelos básicos de busca |
Modelos de linguaxe |
Modelos estatísticos de linguaxe |
Operacións de retroalimentación e consulta |
Relevancia e reformulación de consultas |
Análise de ligazóns |
Análise de grafos web |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
B2 B7 B9 B10 C1 |
14 |
42 |
56 |
Traballos tutelados |
B4 B7 B9 |
5 |
7.5 |
12.5 |
Proba mixta |
A27 B2 B4 B7 B8 |
2 |
13 |
15 |
Sesión maxistral |
A27 B3 B4 B8 C4 |
19 |
47.5 |
66.5 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas de laboratorio sobre plataformas de desenvolvemento de amplio uso na industria, nas compañias de Search Engines e nos grupos de investigación |
Traballos tutelados |
Traballos e problemas realizados de forma autónoma polo estudiante e tutelados polo profesor |
Proba mixta |
Prueba que versará sobre os contidos fundamentais da materia. |
Sesión maxistral |
O estudante asistirá ás explicacións dadas polo profesor sobre os distintos modelos, técnicas e algoritmos de Recuperación de Información. O profesor utilizará distintos niveis de abstracción-detalle e orientará ao estudante nas lecturas fundamentais e complementarias. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Prácticas laboratorio y trabajos tutleados: Además de evaluar el resultado de la práctica conforme a los requisitos exigidos se hace un seguimiento del desarrollo de las mismas. Debe respetarse la autonomía del estudiante para que adquiera mayor destreza con las plataformas software empleados pero el profesor podrá resolver ciertas dificultades que puedan bloquear al estudiante un tiempo excesivo dada la planificación de la asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B2 B7 B9 B10 C1 |
Seguimento, defensa e avaliación dos resultados das prácticas realizados nas horas de clases prácticas de laboratorio.
É obrigatorio alcanzar un 40% da cualificación para superar a materia |
40 |
Traballos tutelados |
B4 B7 B9 |
Participación e resultados na realización dos traballos e/ou cuestións. |
10 |
Proba mixta |
A27 B2 B4 B7 B8 |
Preguntas sobre os coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais, actividades prácticas e de problemas e traballos.
É obrigatorio alcanzar un 40% da cualificación para superar a materia |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para a segunda oportunidade e as
convocatorias non ordinarias, tanto as prácticas e traballos como a
teorías avaliaranse no exame mixto. Se non se acada a nota mínima nas
distintas probas a nota máxima do alumno será 4.5 Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
C.D. Manning, P. Raghavan, H. Schutze (2008). Introduction to Information Retrieval. Cambridge University Press
Baeza-Yates and B. Ribeiro-Neto (2011). Modern Information Retrieval (second edition). Addison Wesley/Pearson Education
F. Cacheda, J.M. Fernández, J. Huete (editores) (2011). Recuperación de Información. Un enfoque práctico y multidisciplinar. Ra-Ma
W.B. Croft, D. Metzler, T. Strohman (2009). Search Engines. Information Retrieval in Practice. Pearson Education |
|
Bibliografía complementaria
|
Amy N. Langville, Carl D. D. Meyer (2011). Google's PageRank and Beyond: The Science of Search Engine Rankings. Princeton University Press
Ian H. Witten (1999). Managing Gigabytes: Compressing and Indexing Documents and Images. Morgan Kaufmann |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|